Beantwoord

Snelheid begrenst vanwege vele thuiswerkers?

  • 19 March 2020
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

hallo! 

Sinds een paar dagen is onze internet snelheid vele malen lager dan normaal (via speedtest gemeten) 

Hebben jullie misschien voorzorgsmaatregelen getroffen vanwege de vele thuiswerkers? Ik heb een theoretische snelheid van 1000Mbit/s maar haal nu max 50 (gisteren 250).

Alvast bedankt!

Ivo

icon

Beste antwoord door Ovinomis 20 March 2020, 12:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Ovinomis 

Zover ik weet is er geen begrenzing op de snelheid. Wil je de media converter eens een aantal minuten stroomloos halen? Vervolgens meten met een bedrade laptop direct op de modem en meten met de Ookla speedtest app. Gebruik een CAT6 kabel indien je die hebt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ovinomis, we hebben zoals @Waqqas aangeeft geen begrenzing op de snelheid uitgevoerd! Gaat het om bekabeld internet of een Wifi-verbinding? Het is goed mogelijk dat door de vele thuiswerkers en de toename in Wifi-gebruik overdag al piekuren optreden. Hier is Wifi aan onderhevig. Mocht het om bekabeld internet gaan, mag ik je dan verzoeken om wat snelheidstests in dit topic te plaatsen (screenshots)? 

Hoi @Waqqas, @Jason , 

Excuses voor de late reactie maar na een langere reboot van het Draytek Vigor Fiber modem lijkt de snelheid weer beter. Ook nog even vanuit de Orbi router die erachter zit de snelheid gecontroleerd en daar lijkt het wel goed te zijn. Is dus iets in de router / wifi wat voor vertraging zorgt. Ik ga verder op onderzoek maar lijkt dus niet aan de verbinding met T-Mobile zelf te liggen.

Bedankt voor jullie hulp!

Reputatie 7
Badge +16

Dat is goed om te horen, fijn dat er weer verbetering in lijkt te zitten! Hou je ons op de hoogte? Als we ergens bij kunnen helpen, doen we dat graag. De Community zit altijd voor je klaar. Stay safe and strong! :muscle_tone1:

Reageer