Beantwoord

Snelheid glasvezel 20 Mbit/s down 40 up ?!

  • 27 October 2020
  • 5 reacties
  • 191 Bekeken

Wat kan de oorzaak zijn van een trage glasvezel verbinding? 20 Mbit/s “down” bij een 50 Mbit  glas abo. En ja: wij hebben alles gedaan wat geadviseerd wordt (converter aan/uit, modem aan/uit, niet via wifi maar met ethernetkabel meten). En vreemd dat “up” gemiddeld 2x sneller is? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 October 2020, 22:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AndreThuis 

Kan je de snelheid eens meten op een andere apparaat die bekabeld aangesloten is op de modem? Gebruik de Ookla speedtest app voor de meest accurate waarden dus niet via internet.

En hoe is dat op de wifi?

Zo simpel kan het zijn! Mobieltje met 5ghz wifi en ookla app: keurige snelheid. Oepsie!

Reputatie 7
Badge +15

@AndreThuis

Als je via WiFi de correcte snelheid haalt dan is bekabeld ook zeker goed 💪

Ik heb ook behoorlijk problemen met de snelheid.. ik haal op de WiFi nog geen 10 mb/ps op de eerste verdieping, zowel download als upload. beneden heb ik 60mb ps. Aan de cat 6 direct op het modem heb ik 200… bij lange na niet wat t-mobile over glasvezel moet doen…. Alles geprobeerd, heb 4 versterkers in huis staan…… ik wordt er dood moe van.

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb ook behoorlijk problemen met de snelheid.. ik haal op de WiFi nog geen 10 mb/ps op de eerste verdieping, zowel download als upload. beneden heb ik 60mb ps. Aan de cat 6 direct op het modem heb ik 200… bij lange na niet wat t-mobile over glasvezel moet doen…. 

Als je op een 50mbit glasvezel aansluiting met kabel 200 haalt lijkt me dat zelfs teveel? Ook wifi beneden 60 mbit is meer dan 50.

Als je via je eigen wifi versterkers beneden 60 en boven maar 10 behaald zijn die versterkers niet echt goed. Zijn dat van die eenvoudige (die de snelheid inderdaad halveren 'as designed' , of is het een mesh netwerk? Voorbeeld daarvan zijn de Deco's m5 of m9.

Reageer