Beantwoord

Snelheid internet

  • 31 May 2023
  • 14 reacties
  • 181 Bekeken

Ik heb een 100Mbit abonnement over glasvezel, in de praktijk haal ik maar 70 tot (op een goede dag) 90 Mbit. Bij KPN was dit altijd 120 tot 130 Mbit en er is verder niks veranderd. Is het normaal dat de snelheid zo belabberd is of is er iets aan de hand met de verbinding? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 May 2023, 23:55

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MarkWittens 

Had je bij KPN misschien een AON verbinding en nu een GPON verbinding met een witte Huawei ONT?

Zou je eens een laptop rechtstreeks op de router kunnen aansluiten dus zonder een switch bijvoorbeeld en dan een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

75% van de maximale snelheid is het minimum dat T-Mobile hanteert maar meestal zou je wel minimaal 85% van de maximale snelheid moeten halen.

Het is een Witte Zyxel T54, bedraad of niet bedraad maakt geen verschil. Als 85% minimaal normaal is ga ik maar eens bellen, dat is wat ik nu maximaal haal en als dat zo blijft ga ik terug naar KPN zodra dat kan.

Reputatie 7
Badge +15

@MarkWittens 

ONT is het apparaat tussen het glasvezelaansluitpunt en Zyxel-T54, er loopt een internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de Zyxel-T54.

Kun je dat apparaat eens herstarten door de stroom er even af te halen.

Dit is een wit apparaat met een zwarte kap erover, deze heb ik al eens herstart zonder resultaat... 

Reputatie 7
Badge +15

@MarkWittens 

En als je bekabeld de snelheid test op een andere apparaat is de snelheid dan nog steeds hetzelfde, eventueel met een andere internetkabel of een andere testserver?

Het was met KPN op elk apparaat op elk moment op elke manier 120 tot 130 Mbit, dit is met t-mobile nu tussen de 70 en 90 geworden. 

@MarkWittens 

Het wordt bij T-mobile afgeknepen op 100mbit bij 100mbit pakket natuurlijk.

bij Kpn ligt die grens hoger.

Tegen 100mbit moet je wel kunnen halen bij T-mobile.

Hou er wel rekening mee dat de tv stream er af gaat in tegen stelling van Kpn.

Bij Kpn snoept de tv dienst geen data van je internet snelheid af.

Gebruik je de speedtest.net app met als server Kpn of T-mobile.?

Ik kijk op fast.com, onafhankelijk wat betreft provider dus. TV stream staat uit dus dat kan het niet zijn. Ik snap dat KPN hoger zit met afknijpen, als ik stabiel 100Mbit zou hebben zou je me er ook niet over horen, maar dit is gewoon instabiel én veel te laag. 

Reputatie 7
Badge +15

@MarkWittens

Je kan het beste zoals hierboven beschreven een speedtest met de Ookla speedtest app doen met een laptop/pc rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router.

Kan je een aantal speedtest uitvoeren verspreidt over de dag en wat foto's hier delen voor een beter beeld van wat de snelheden precies zijn?

Gebruik de Ookla speedtest desktop app dus niet via internet 

En je geeft aan niet stabiel dus heb je dan dat het internet wegvalt bekabeld en/of via de WiFi?

Internetkabel tussen het zwarte glasvezelkastje en router vervangen kan misschien helpen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarkWittens, welkom op onze Community!

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt voor de moeite!

 

Ik ga er vanuit dat mailen naar de klantenservice wel een optie is? Het gaat wel om privacy gevoelige informatie die je nu vraagt in een openbaar forum te delen...

Reputatie 7
Badge +14

In dat document waar @Tommie naar verwees staat inderdaad het klantenservice email adres. Dat kan, maar dan moet je verder de case ook met die afdeling afhandelen en kan "het forum" je verder niet helpen.  De klantenservice email is inderdaad niet openbaar. 

Maar privacygevoelige informatie mag volgens de forum regels helemaal niet op het forum geplaatst worden. Ik heb me er wel vaker hier over verbaasd dat jullie vragen om die screenshots publiekelijk te plaatsen waarop we iedereens ip adres kunnen zien, en op de desktop te zien krijgen dat ze van hentai houden enzovoort. Ik heb hier al vaker vragen over gesteld maar nooit antwoord op gekregen.

Bovendien is het voor webshops wettelijk verplicht om een e-mail adres te hebben. Dat heb ik je immers net met alle links naar het burgerlijk wetboek laten zien in dat andere topic.

 

Daarnaast heeft het community team van moderators voor dit forum toch wel degelijk ook een e-mail adres? Waarom kan dat niet gebruikt worden om privacy gevoelige informatie naar toe te sturen?

Of maak het anders mogelijk dat in privé berichten afbeeldingen te delen zijn zodat het in privébericht aan moderators gestuurd kan worden. Dat is zo moeilijk als één vinkje plaatsen in de forum opties. Er zijn best wel oplossingen mogelijk, maar dan moet de wil er wel zijn.

Ik heb echt de hoop dat t-mobile hier verandering in kan brengen, want het is wel behelpen voor de moderators hier zo, die echt wel hun best willen doen voor de klant.

 

Reputatie 5
Badge +4

Uiteraard hebben wij de informatie zoals een ip adres niet nodig bij het uitvoeren van ons onderzoek. Daarom mag dit en eventuele andere informatie die wij niet nodig hebben bij het onderzoek onleesbaar gemaakt worden. Het is nu inderdaad niet mogelijk om via een privébericht afbeeldingen te delen, maar ik zal deze wens zeker doorgeven! Mocht je ook met het onleesbaar maken van de informatie liever geen screenshot delen in het topic, dan is er ook altijd de mogelijkheid om ons een privébericht te sturen via Twitter of Facebook. Zo kan niemand anders de screenshots bekijken en kunnen wij het voor je oppakken! 

Reageer