Snelheid internet pair bonding

  • 5 February 2024
  • 7 reacties
  • 159 Bekeken

Reputatie 2

Hallo wanneer gaat Odido de knijp dingen uit de KPN centrales weghalen dat de snelheid naar 200 mhz kan. Bij KPN wordt gezegd dat het ding bij Odido ligt. Bij KPN zeggen ze het kan tot 200 de snelheid van internet

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @burekap, bedankt voor je verduidelijking, ik leg dit graag voor je uit! Je ontvangt internet van ons via de koperlijn van KPN. Bij KPN kunnen ze een trucje uitvoeren waar wij geen toegang toe hebben, namelijk ‘pair bonding.’ Pair bonding houdt in dat er twee internetlijnen worden gebundeld waardoor de internetsnelheid die je kan ontvangen ook verdubbeld. Heel graag had ik je ook pair bonding aangeboden, alleen hebben wij hier dus geen toegang toe, enkel de netwerkbeheerder KPN en enkelen van haar zusterbedrijven. 

Wél zie ik dat er in de omgeving veel progressie wordt gemaakt met een aansluitplan voor glasvezel. Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt zodat je snel kan genieten van supersnel en -goedkoop glasvezel! 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @burekap, goed dat je hiervoor een topic bent gestart.

Wat bedoel je precies  met knijp dingen? Houd wel in je hoofd dat wij de lijn van KPN NetwerkNL huren en niet de lijn beheren. Ik ben bang dat wij hier geen invloed op hebben. 

Reputatie 2

Hi jullie brengen de snelheid van 200 naar 100 en als je de KPN vraagt ligt het bij Odido jullie knijpen de snelheid en jullie zeggen ligt bij KPN en KPN zegt ligt bij Odido zo gaat het heen en weer? Het schijnt dat het bij jullie ligt. Zijn andere providers die wel 200 mhz hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @burekap, bedankt voor je verduidelijking, ik leg dit graag voor je uit! Je ontvangt internet van ons via de koperlijn van KPN. Bij KPN kunnen ze een trucje uitvoeren waar wij geen toegang toe hebben, namelijk ‘pair bonding.’ Pair bonding houdt in dat er twee internetlijnen worden gebundeld waardoor de internetsnelheid die je kan ontvangen ook verdubbeld. Heel graag had ik je ook pair bonding aangeboden, alleen hebben wij hier dus geen toegang toe, enkel de netwerkbeheerder KPN en enkelen van haar zusterbedrijven. 

Wél zie ik dat er in de omgeving veel progressie wordt gemaakt met een aansluitplan voor glasvezel. Ik ga voor je duimen dat de aanleg voorspoedig verloopt zodat je snel kan genieten van supersnel en -goedkoop glasvezel! 

Reputatie 2

En dat is nauw net het ding Odido zegt ligt bij KPN en zij zeggen het ligt bij ODIDO om het te verhogen jullie knijpen dus en het gaat dus heen en weer. Dat trucje uitvoeren doet Odido en niet KPN zeggen zij? Rn ik denk dat geld mee speelt

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @burekap, omdat je voor pair bonding twee internetlijnen nodig hebt knijpen wij dus niks af, maar doet KPN iets extra’s door twee internetlijnen te combineren. Het klopt inderdaad dat dit ook prijziger is en dit zie je dan ook terug in de prijzen voor 200 MBit/s DSL internet bij KPN. Ik had je dit graag aangeboden maar zoals eerder genoemd kan alleen KPN en een aantal zusterbedrijven van KPN dit trucje uitvoeren. 

Reputatie 2

Hio en KPN zegt dat Odido dat doet en Odido zegt KPN doet het wat moet ik geloven Odido kan iets meer betalen en de klant ook ongeveer 5 euro dan kan jullie ook 200 leveren.

Hoi @burekap,[...]Heel graag had ik je ook pair bonding aangeboden, alleen hebben wij hier dus geen toegang toe, enkel de netwerkbeheerder KPN en enkelen van haar zusterbedrijven. 

[...]

 

Ik wist niet dat Freedom en Cheapconnect zuster bedrijven van KPN waren. 🙄 Pair bonding is voor elke provider op het DSL netwerk van KPN af te nemen, je betaalt dan wel extra voor de 2de lijn. Het is een bedrijfskeuze (wat prima is natuurlijk) om dit niet te doen.

Reageer