Snelheid van Odido Ookla speedtest server laag

  • 31 March 2024
  • 6 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 2

Ik zie de laatste tijd dat de speedtest, via de Ookla speedtest app, op Windows steeds trager gaat via de Odido speedtest server. Vorig jaar Oktober, nadat ik net van Ziggo naar Odido was over gegaan, was de ping tijd 2ms en speedtest snelheid rond de 1030Mb/s. Als ik nu via de Odido speedtest server een test draai dan krijg ik een ping tijd van 5ms en snelheden rond de 700Mb/s. Echter als ik via de speedtest server van KPN of Claranet test dan krijg ik ping tijden van 6ms en 7ms maar download snelheden boven de 1000Mb/s. Dit is dus op de servers die allemaal in Amsterdam staan. Het lijkt er dus op dat de speedtest server van Odido te weinig capaciteit of bandbreedte heeft. Mijn upload snelheden zitten overigens altijd strak op de 975Mb/s

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

Tommie van Odido 29 dagen geleden

Hey @jdevrie, goed dat je dit aankaart.

Ik zie dat je een eigen router aangesloten hebt. Welke snelheden zie je als je de Zyxel aansluit en de test bedraad uitvoert? 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jdevrie 

Gebruik bij het testen met de Odido server eens verbindingstype enkele. Een latency van 6 a 7ms is alsnog uitstekend.

Reputatie 2

Hallo @jdevrie 

Gebruik bij het testen met de Odido server eens verbindingstype enkele. Een latency van 6 a 7ms is alsnog uitstekend.

Ik weet niet wat je bedoeld met "Verbindingstype enkele” je kunt helemaal niets instellen in die Windows app behalve de doel server of ik moet iets over het hoofd zien.

Reputatie 7
Badge +15

@jdevrie 

De desktop app ziet er anders uit inderdaad maar omdat je via andere servers wel de volledige snelheid haalt hoef je je nergens zorgen over te maken 🙂

Reputatie 2

@Waqqas Ik maak mij ook helemaal geen zorgen 😁😁 omdat ik inderdaad op andere servers en op mijn usenet downloads gewoon de verwachte snelheden haal. Ik wilde dit alleen even melden omdat het lijkt af te glijden sinds ik begon met testen eind oktober.

Ik heb overigens even met de website app getest met een enkele verbinding en dan zie ik bij de upload wel zorgelijke resultaten. Die blijven dan steken op 150Mbps.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @jdevrie, goed dat je dit aankaart.

Ik zie dat je een eigen router aangesloten hebt. Welke snelheden zie je als je de Zyxel aansluit en de test bedraad uitvoert? 

Reputatie 2

 

Hey @jdevrie, goed dat je dit aankaart.

Ik zie dat je een eigen router aangesloten hebt. Welke snelheden zie je als je de Zyxel aansluit en de test bedraad uitvoert? 

De testen waren allemaal bedraad. Ik heb een volledig 2,5Gbps netwerk intern en een 2,5Gbps WAN aansluiting op mijn router. Dus intern is er echt geen probleem.

Als ik naar mijn website provider de Heeg een single connection upload doe dan haal ik 115Mbyte/s dus het feit dat een single connection upload naar een speedtest server zo langzaam gaat ligt echt aan die servers. Dat geldt echter voor alle speedtest servers. De single connection uploads zijn om te huilen. Allemaal lager dan 150Mbits/s. Ik heb er 3 getest. Odido, KPN en Claranet.

Reageer