Beantwoord

statisch ip adres

  • 12 February 2021
  • 4 reacties
  • 1083 Bekeken

Hallo?! hoe kan ik een statisch ip adres aanvragen?

icon

Beste antwoord door Cristien 12 February 2021, 10:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Laleakbal  Heb je iets aan Dit onderwerp?

Groetjes

Ik heb sinds vandaag de Zyxel router en probeer daarop vaste IP adressen in te stellen voor mijn slimme apparaten (Google Home, Lampen en Access Points). Nu gaat dat bij 32 IP adressen goed, maar bij het toevoegen van de 33e krijg ik deze foutmelding:

Zover ik zie staat alles ook gewoon goed ingevuld. Ik heb dit in ieder geval hetzelfde gedaan als bij alle andere apparaten.

Heeft iemand enig idee of er een max zit op het aantal vaste IP adressen wat je in kunt stellen? Mijn DHCP range begint vanaf 192.168.178.100 en het IP adres wat ik in wil stellen is 192.168.178.65, dus dat zou naar mijn idee gewoon moeten kunnen.

De klantenservice wist het antwoord helaas niet, vandaar dat ik het hier even vraag.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rik22 

Ik heb geen idee of er een limiet op het uitdelen van statische IP adressen zit maar er zit wel een limiet van 32 op de WiFi cliënten, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.

Hallo @Rik22 

Ik heb geen idee of er een limiet op het uitdelen van statische IP adressen zit maar er zit wel een limiet van 32 op de WiFi cliënten, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.

Hmm dat klinkt wel alsof het iets met elkaar te maken heeft. De WiFi gebruik ik niet, maar de DHCP server wel en daarbij is het een enorme beperking dat er max 32 statische IP adressen mogelijk zijn.

 

Edit: ik krijg net een reactie van de webcare, zij geven aan dat het inderdaad max 32 is. Vind dit wel heel erg ouderwets..

Reageer