Beantwoord

Storing internet en geen vergoeding?

  • 31 October 2023
  • 6 reacties
  • 319 Bekeken

Ik heb 6 dagen geen internet verbinding gehad.

Gelukkig werkt het nu weer.

Volgens mij heb ik dan recht op vergoeding.

Bij contact met Odido werdt mij vertelt dat het NIET geldt bij een algemene netwerk storing. Wat wordt hier meebedoeld.En waarom heb ik dan geen recht op vergoeding? De diensten zijn toch niet geleverd.

Ik vindt dit niet correct. Staat ok niet zo op de site

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 October 2023, 23:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @besneek 

Je hebt een netwerkstoring gehad dus dan heb je recht op een vergoeding, deze wordt als volgt berekend :

1/30ste van het maandbedrag × het aantal dagen dat je geen internet had.

https://www.consumentenbond.nl/internet/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Een moderator kan je hiermee verder helpen.

Dat dacht ik ook. Maar bij algemene netwerk storing schijnt dat niet te gelden. Of Odido probeert je af te schepen.

Heb gebeld met Odido. De dame vertelde me dat er bij een algemene netwek storing geen vergoeding is. Na dreigen dat ik op zou stappen zou ze het met iemand opnemen.  5 minuten later mail dat de vergoeding was goedgekeurd.  Maar wil eigenlijk weten hoe het nu zit. Zou zonder discussie die vergoeding moeten krijgen lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +15

@besneek 

Zoals in de link staat is een compensatie verplicht voor alle providers bij een storing die langer dan 12 uur duurt, dit staat in de Telecommunicatiewet.

Had al het gevoel dat ze me een pootje probeerde te lichten. Misschien nieuw Odido beleid.  Maakt het vertrowen er niet groter op. Ben al meer dan 15 jaar bij T mobile. Misschien toch maar weg dan als het op deze manier gaat werken. Wel jammer het beviel me steeds prima. 

Hoor de hele dag menselijker op de radioreclame Haha. Voelt niet zo

Reageer