Beantwoord

Storing Schoonebeek

  • 28 March 2024
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Vanavond viel het internet, TV en telefoon uit bij mij maar ook bij mijn buren.

Ik probeer een storingsnummer te bellen, maar die is niet bereikbaar.

Ik ben zelf systeembeheerder en wordt gefrustreerd van de wizards die ODIDO op de website zet.

Want dat het Internet lampje rood brand op de Zyxel modem is geen optie.

Mijn Wifi werkt prima, echter komt er geen signaal meer binnen, alsook bij mijn buren.

Wie o wie van Odido gaat dit oplossen, zodat de galsvezel verbinding weer een signaal geeft.

 

icon

Beste antwoord door rmgeerts 29 March 2024, 13:04

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rmgeerts 

Als er een grote core pop outage is, dan is er een NOC die 24/7 werkt. Maar voor individuele lijnen, of een gebiedje, zijn storingsmeldingen tijdens openingstijden van de klantenservice nodig. Die kunnen dan een ticket voor de backoffice aanmaken, die werken alleen overdag. Dus morgen even bellen als de storing zich niet spontaan oplost. Morgenochtend eerst nog even je router restarten.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @rmgeerts, goed dat je dit laat weten! Het Internet lampje van de Zyxel kan zeker wel rood branden. Ik ben metéén jouw verbinding ingedoken. Het gaat niet om een algemene verstoring, anders maken wij altijd melding in ons storingstopic, hoe laat het ook is. Als ik je verbinding check kan ik geen verbinding vinden tussen je ONT en het modem. Hoe zit dit bij jou? Staat het modem of de ONT toevallig uit? Kun je de ONT eens herstarten?

Beschrijf mij anders exact welke lampjes er wel en niet branden op het modem. Van de ONT wil ik hetzelfde weten, maar wil ik per lampje ook weten welke kleur en of ze snel of langzaam knipperen. Alvast super bedankt en tot snel!

Inmiddels is de verbinding weer hersteld en blijkt het werkzaamheden te zijn op het Odido netwerk. Ik heb even teruggekeken in de mail en zie dat deze dag onderhoud zou zijn.

wat ik niet snap is dat om 21:00 uur de stekker er gewoon uit wordt getrokken. Glasvezel is niet een bij product die je op dat tijdstip eruit kan gooien.

doe het dan vanaf 23:00 uur. Dan kunnen klanten de avond gewoon de dingen doen die ze willen doen. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @rmgeerts, dat klopt! Mijn excuses. Ik heb deze feedback doorgeven. Excuus trouwens, de onderhoud melden wij altijd ook op de Community, maar het bijwerken hiervan is niet goed gegaan. Dank voor het delen van je ervaring, daar hebben wij veel aan!

Reageer