T-54 modem start regelmatig opnieuw op

  • 25 November 2023
  • 13 reacties
  • 130 Bekeken

Hallo,

Ik kwam al eerder problemen tegen met modems die zichzelf gedurende de dag soms opnieuw opstarten en heb hetzelfde probleem met de Zyxel T-54 van mijn nieuwe Odido abonnement.

Via de UTP kabel is de modem verbonden met mijn Samsung The Frame, twee laptops en mijn warmtepomp, geen switches oid. Overigens krijg ik de printer ook niet gekoppeld via wifi, niet via de WPS knop, niet via het wachtwoord invullen. 

Voor mijn werk is een netwerkverbinding essentieel, met andere providers had ik dit probleem niet. @Odido en/of community wat kan ik hieraan doen? Reset? Het probleem is er vanaf dag 1.

Groet,

Harry

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @HarHar, welkom op onze Community!

Ik werp graag een blik op jouw verbinding, echter is het klantnummer niet correct of niet compleet. Zou je het juiste klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan zal ik je verbinding uitlezen en hopelijk de boosdoener opsporen. Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HarHar 

Een fabrieksreset zou misschien kunnen helpen door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Voor de printer kan het misschien helpen om naar 192.168.1.1 te gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Dank, het probleem met de printer is inderdaad opgelost door de beveiliging aan te passen.

Ik ben benieuwd naar de spontane resetten, want dat vind ik een groter 'ding'.

Harry

Reputatie 7
Badge +15

@HarHar 

Heb je een DSL of glasvezel aansluiting?

Zorg bij DSL dat de modem rechtstreeks op het KPN ISRA punt is aangesloten.

Bij glasvezel kan je de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen.

Helaas pindakaas, vandaag weer een reset vanuit het niets. Het lijkt wel alsof het internetsignaal vanuit het KNP punt helemaal verdwijnt: de lampjes WLAN en Internet gaan uit, daarna begint WLAN te knipperen en als deze groen brandt, gaat het internet lampje eerst op rood, daarna knipperend en dan groen. Uiteindelijk is na ongeveer 1 minuut de verbinding weer ok.

Hieronder het KPN kastje vanwaar de witte kabel bovenuit naar de Zyxel router loopt. Ik heb onder het kapje gekeken of de kabeltjes wel goed verbonden waren, dat zal wel snor. Kan de verbinding niet uitgelezen worden ofzo, dat was bij Ziggo/KPN wel mogelijk. 

Harry

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HarHar, welkom op onze Community!

Ik werp graag een blik op jouw verbinding, echter is het klantnummer niet correct of niet compleet. Zou je het juiste klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan zal ik je verbinding uitlezen en hopelijk de boosdoener opsporen. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HarHar, bedankt voor het toevoegen van het missende getal. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het modem een aantal keer is uitgevallen. Dit kan ook een handmatige reset zijn. Daarom wil ik je vragen om een factory reset uit te voeren en het modem daarna drie dagen lang niet handmatig uit te schakelen. Wil jij in die drie dagen als het internet wegvalt de datum en tijdstip noteren? Na die drie dagen zie ik graag een nieuwe reactie omhoog komen met alle data. Dan kan ik het modem nogmaals uitlezen om te zien wat hier niet goed gaat. Alvast bedankt en tot snel! 

Dank, voor de duidelijkheid, ik heb de modem niet handmatig gereset totdat deze tip me werd hier werd gegeven. De eerste en enige handmatige reset was zondagochtend 26 november rond 8 uur.

Daarnaast zijn er twee resets, door werkzaamheden van Enexis gaat de stroom eraf op 28 november rond 13.30h en maandag 4 december tussen 9-16h ergens.

De rest zijn spontane resets, die ik soms wel/soms niet meekrijg, afhankelijk of ik op dat moment actief op mijn laptop/smartphone ben. Maar ik neem aan dat jullie die wel kunnen zien.

Groet, Harry

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HarHar, niet alleen een factory reset is te zien maar ook een reboot van het modem. 

Reputatie 7
Badge +4

Dank, voor de duidelijkheid, ik heb de modem niet handmatig gereset totdat deze tip me werd hier werd gegeven. De eerste en enige handmatige reset was zondagochtend 26 november rond 8 uur.

Daarnaast zijn er twee resets, door werkzaamheden van Enexis gaat de stroom eraf op 28 november rond 13.30h en maandag 4 december tussen 9-16h ergens.

De rest zijn spontane resets, die ik soms wel/soms niet meekrijg, afhankelijk of ik op dat moment actief op mijn laptop/smartphone ben. Maar ik neem aan dat jullie die wel kunnen zien.

Groet, Harry

Mocht het nog een keer gebeuren, kan je dan aangeven of het power lampje dan knippert of alleen het wan lampje. 

@Odido Hallo, 

Helaas is het weer raak, de afgelopen dagen viel het internet + tv weer een paar keer uit en ook lijken de instellingen van de router spontaan veranderd te zijn: de printer krijg ik niet meer gekoppeld, ook niet met de tip hierboven. 

Beste Odido, dit soort gedoe heb ik in de 15 jaar dat ik bij KPN of Ziggo zat, niet gehad met routers/internetverbinding. Als jullie een remote update oid hebben gedaan, dan hoor ik het graag, wat er is veranderd en hoe ik mijn printer weer aan de praat krijg.

Als er geen remote actie van Odido is geweest heb ik waarschijnlijk een brakke router en zie ik graag een betere tegemoet.

Groet,

Harry

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HarHar, ik heb de verbinding nogmaals gechecked en zie inderdaad dat het modem meerdere malen is uitgevallen. Daarom ga ik in op je voorstel en heb het modem voor je omgeruild. Je zult hier zo een bericht over ontvangen en zodra het nieuwe modem opgestuurd is kun je de zending volgen in Mijn Odido! Wil je mij een terugkoppeling geven nadat je het nieuwe modem geïnstalleerd en getest hebt? 

Hey @HarHar, ik heb de verbinding nogmaals gechecked en zie inderdaad dat het modem meerdere malen is uitgevallen. Daarom ga ik in op je voorstel en heb het modem voor je omgeruild. Je zult hier zo een bericht over ontvangen en zodra het nieuwe modem opgestuurd is kun je de zending volgen in Mijn Odido! Wil je mij een terugkoppeling geven nadat je het nieuwe modem geïnstalleerd en getest hebt? 

Hi, een beetje laat, maar hierbij de terugkoppeling.

Het nieuwe modem heb ik begin januari ge-installeerd. De eerste weken leek het goed te gaan, maar ik werkte toen ook wat minder thuis.

Gisteren had ik minstens 3x dat de internetverbinding opeens uitviel. Op deze manier is thuiswerken geen doen, ik moet in een vergadering dan minstens 5 minuten pauze regelen voor de herstart. Ook zie ik bij tv-kijken dat er regelmatig iets niet goed gaat, of het geluid en beeld niet synchroon lopen.  

Kunnen jullie kijken wat er gisteren aan de hand was? Want dat was nog erger dan voorheen.

Groet,

Harry Eshuis

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HarHar, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad de onderbrekingen terugkomen. Ik heb besloten om toch een monteur te laten kijken. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je mij een terugkoppeling willen geven als de monteur geweest is? Alvast bedankt! 

Reageer