TCP Port Forwarding werkt niet

  • 8 April 2023
  • 9 reacties
  • 201 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Zyxel VMG8825-T50 en ik probeer nu al een tijdje poort 7777 (TCP) open te zetten voor een privé server van een spelletje. Maar voor één of andere reden werkt het niet als ik een TCP poort open probeer te zetten. UDP werkt wel gewoon.

 

ik heb de router al een keer opnieuw opgestart, verschillende poorten, andere WAN interfaces en het IPV4 adres van mijn PC (statisch altijd .30) geprobeerd maar ook dat werkte niet.

 

 

Glasvezel & Bekabeld - Server IP-adres ook al een keer op die van mijn PC gezet (statisch ipv4) en protocol op alleen TCP maar ook dat werkt niet. 

 

Het open zetten van UDP werkt naar behoren.

 

TCP daar in tegen blijft volledig dicht.

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Luuk H. 

Hier vind je een stappenplan over hoe portforwarding werkt in de Zyxel. Je kan ook bij protocol voor ALL kiezen en doet doet de privé server van het server het daarna wel zonder tools te gebruiken om te kijken of de poort open staat?

Ik heb exact gedaan wat er in dat artikel staat maar TCP poort gaat gewoon niet open.

UDP werkt wel gewoon dus waarom zou TCP dan niet werken met exact dezelfde instellingen / protocol op "all”

Oke nu werkt het oppeens wel. Misschien toch iets wat niet helemaal goed ging in de router en na nog een restart wel.

Het probleem wat ik nu ervaar is dat zodra iemand op de server connect en op een bepaald punt komt waar redelijk wat data verstuurd word mijn hele internet van mijn computer crashed. Het is alsof ik door de router er compleet uit word gegooid en heb pas weer internet na een volledige restart en de Troubleshooter van Windows uitvoer.

Ik kan eigenlijk niks vinden in de logboeken op dit na:
zupnp: upnp: ssdp:alive
zupnp: upnp: NOTIFY

Reputatie 7
Badge +14

Het zou kunnen dat als er tot het maximum van throughput, vooral upload wordt bereikt de downstream ook gaat blokkeren. Jouw applicatie software van je server zou je zo in moeten stellen dat je b.v. de helft van jouw bandbreedte hiervoor beschikbaar wilt stellen.

Dat gaat helaas niet. Nog altijd raar want ik heb meer dan genoeg bandbreedte om een hele hoop data in 1 keer te versturen.

Misschien dat het mogelijk is om dit te verhogen in de router?

Reputatie 7
Badge +14

Aangezien de router alleen laag 3 packets doorzet lijkt de computer de bottleneck neck hier. Nee, de router is niet de beperkende factor. Als je jouw IP adres accessible maakt vanaf de buitenwereld ben je ook toegankelijk voor ddos attacks op die poort. 

Het openen van de firewall, wat je met een port forwarding doet legt de beveiliging en beperkingen op het volgende element in je LAN.

Valt dit op te lossen binnen mijn systeem of niet?

Heb namelijk net een volledige systeem upgrade gedaan naar vrij nieuw spul.

Reputatie 7
Badge +14

Wat wel apart is dat je de poortforwarding  naar 192.168.1.1 stuurt. Dat is normaal het IP adres van de router!

Wat wel apart is dat je de poortforwarding  naar 192.168.1.1 stuurt. Dat is normaal het IP adres van de router!

Klopt, dat was puur om te testen. Ik zet hem normaal altijd op mijn statische ipv4 adres (192.168.1.30) maar toen dat niet werkte heb ik ook maar die van de router geprobeerd.

Reageer