Beantwoord

Thuis internet trage verbinding

  • 13 December 2019
  • 17 reacties
  • 294 Bekeken

ik ben sinds 2017 klant bij t mobile thuisinternet

40 Mbps de verbinding was goed ik bereikte snelheid van 38 Mbps 

sinds drie maanden de verbinding erg slecht soms 1 Mbps. 

ik heb meerdere malen de router uit gezet en her staart helpt niet

het geld voor bekabelde verbinding en voor wifi.

het probleem had ik ook bij de provider die ik voor t mobile had

toen kwam een monteur en de verbinding gemeten blijkt dat het port bij het KPN centrale defect was en hebben ze toen de poort vervangen.

na twee maanden keert de verbinding weer slecht.

en toen stapte ik over naar T mobile.

 

Graag een oplossing

 

wifi verbinding

 

bekabelde verbinding

 

icon

Beste antwoord door Piotr 16 December 2019, 16:59

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @zamaan1 

Dit gaat om een DSL verbinding klopt dat? Welke modem heb je?

Hoe is je aansluiting vanaf je ISRA naar het modem? Is deze direct aangesloten op je modem of het kan ook het gevolg zijn van een bridge tap (splitsing in de bekabeling).

 

Dsl

huawei modem

direct aangesloten van isra naar modem ( geen splitsing )

kabel lengte 30 cm.( tussen isra en modem )

ik heb de kabel tussen het isra en modem vervangen ( niets veranderd )

ik heb de kabel  ( 2meter lengte ) van modem naar labtop vervangen ( niets veranderd )

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@zamaan1 

Hier kun je de maximaal haalbare snelheid op jouw adres zien:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Ik heb zelf een Zyxel maar ik heb ook DSL en in je modem interface bij System monitor, XDSL statistieken daar zou je de binnenkomende lijn moeten zien.

Koper dsl 200 mbit/s

Reputatie 7
Badge +15

@zamaan1 

En als je in de modem interface bij System monitor, XDSL statistieken kijkt krijg je dan ook je bestelde snelheid binnen?

Bij T-mobile gaat helaas die 200 niet geleverd worden voor nu dus je hebt maximaal 100 mb als ik het goed heb.

Twee maanden geleden had ik 38 mbps

wat er aan veranderd weet ik niet

Reputatie 7
Badge +3

Twee maanden geleden had ik 38 mbps

wat er aan veranderd weet ik niet

Zelfs dat is te weinig, met max. 200 Mbit op Fourstack en aangesloten via SDF distributie moet je gewoon de 100 Mbit kunnen halen, upload lager uiteraard, die wordt geknepen.

SDF betekent dat jouw telefoonlijn binnen enkele honderden meters is aangesloten op een straatkast vanwaar ie verder gaat met glasvezel.

Hier kun je zien waar de straatkasten staan.

Mijn contract met t mobile thuis dsl internet 

40 mbps download

20 mbps upload

De laatste tijd merk ik dat het achteruit gegaan en op sommige dagen minder dan 1 mbps

 

ik denk dat t mobile een storing heeft 

Reputatie 7
Badge +3

@zamaan1 Bel de T-Mobile Thuis klantenservice en vraag of ze een lijnmeting kunnen doen.

@zamaan1 Bel de T-Mobile Thuis klantenservice en vraag of ze een lijnmeting kunnen doen.

Heeft u misschien het telefoonnummer van de technische dienst van thuisinternet van T mobile

op de web site werd altijd verwijzen naar T-Mobile Community

Reputatie 7
Badge +15

@zamaan1 

Wacht even op de moderators die zullen je hiermee verder helpen.

Ze zullen hopelijk morgen reageren.

Reputatie 7

Hey @zamaan1,

Ik wil graag op afstand onderzoeken wat er op jouw adres aan de hand is. Daarvoor wil ik je allereerst vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag!

sinds twee jaar ben ik klant van tmobile thuis internet dsl 
40 mbps download.

De laatste maanden bereik ik geen 1 mbps
De verbinding erg slecht en valt een paar keer per dag
En kan ik self niet meten

Reputatie 7

Hey @Alkhayat20,

Ik help je hier graag verder mee! Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?

  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?

  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?

  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?

  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

 

 

snelheid test gedaan via pc bekabelde verbinding 2 meter kabel tussen pc en  modem

 

Reputatie 7

Hey @zamaan1,

Bedankt voor je resultaten. Die snelheid moeten we gaan aanpakken! Zojuist heb ik een verzoek ingediend voor een monteursbezoek. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Hulp is aanstaande! 

Reageer