Traag internet, bekabeld. 5mb/s in plaats van 50mb/s.

  • 1 January 2020
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Speedtest gedaan via kabel en internet, maximale dat ik haal is 5mb/s down, ik ben sinds 30 december aangesloten maar dit is niet de bedoeling lijkt mij.

Kabels gecontroleerd, alles gereset, maar daar lijkt het niet aan te liggen. Ik hoor graag hoe dit kan.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Roosje_28 

Dat is inderdaad erg laag.

Wat is de maximaal haalbare snelheid op Deze site.?

Heb je al geprobeerd om de modem een aantal minuten van het stroom te halen.

Eenn fabrieksreset, dmv een paperclip/tandenstoker het reset knopje achter de modem ongeveer 10 seconden ingedrukt houden.

Reputatie 7

Hey @Roosje_28,


Daar help ik je graag bij! Zou je ons een screenshot van de uitslag van de speedtest willen sturen, met hierbij de taakbalk zichtbaar? En hebben de tips van Waqqas geholpen?

Hoi Waqqas en Piotr,

De reset etc heb ik al gedaan, ik had intussen ook al de cat 5e kabel verwisseld met een andere.
Meerdere speedtests gaven gisteren maximaal 5 mb/s aan, vandaag is het echter wel weer op volle snelheid gelukkig. Ik weet niet wat er gisteren was, maar ik ben blij dat het verholpen is.

Groetjes,
Roosje_28

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Roosje_28 

Fijn om te horen dat alles weer naar behoren werkt. Heb je misschien een vertakking naar boven bijvoorbeeld? Het signaal kan daardoor minder worden of misschien lag het gewoon eventjes aan de lijn.

Hoi Waqqas,

Geen vertakkingen, heb een klein appartementje waar ik een kabel zonder vertakkingen/splitters gebruik. Ik denk dat het gisteren aan de lijn gelegen heeft, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken! :)

Reageer