Trage upload

  • 19 May 2023
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb sinds gisteren ochtend een zeer trage upload snelheid (tussen 1Mbps en 10Mbps). Download snelheid is prima (rond 100Mbps).

Ik heb een 100Mbps glasvezel abonnement en heb voor gisteren nooit problemen gehad. Down- en Upload snelheid altijd rond 100Mbps.

Alles meerdere keren opnieuw opgestart, modem (Zyxel T-50), converter, etc. Modem ook naar fabrieksinstellingen terug gezet. Alle kabels gecontroleerd, maar niets helpt.

Gisteren ochtend contact gehad met T-Mobile. Helaas niets gevonden. De melding is doorgezet naar de technische dienst. Ik moet nu max. 5 werkdagen wachten.

Iemand tips wat ik zou kunnen doen, zodat dit probleem wordt opgelost?

bedankt!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jeroenwijnen 

Kun je ook eens een bekabelde speedtest doen met de Ookla speedtest app en een andere apparaat die rechtstreeks met een internetkabel is aangesloten op de router?

Ervaar je via de WiFi ook een lage upload?

Reputatie 2

De eerste 2 (onderste) zijn via bekabeld internet. De laatste 2 (bovenste) via Wifi. Dus geen verschil.

Dit was na een herstart van het modem en de converter.

Snelheid ligt nu weer rond de 1,5 Mbps. Ook tv hapert en die is bedraad aangesloten.

Reputatie 2

Snelheid deze ochtend. 😞

Reputatie 7
Badge +15

@jeroenwijnen 

Zou je eens willen kijken of de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen helpt en kan je ook een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto plaatsen?

Reputatie 2

Ze zitten te ver uit elkaar om op 1 foto te zetten.

Kabel 2x vervangen. Probleem blijft.

Reageer