Beantwoord

trage upload via kabel

  • 15 October 2022
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds een paar dagen zijn wij overgestapt van KPN naar T-mobile 1 gbit netwerk. We zijn er achter gekomen dat de download snelheid via de kabel goed is, ruim boven 900. Echter de upload komt niet veel hoger als 200. Wat we ook proberen, rechtstreeks aan de modem of via een switch maakt niet uit. Het gaat dan over PC die op Windows draaien. 

Als we een Mac book via de kabel aansluiten komen we voor down en up load ruim boven de 900.

De drivers van de PC’s geüpdatet geeft ook geen verbetering.

Wat kan hier aan de hand zijn?

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 October 2022, 15:10

Bekijk origineel

6 reacties

 

Zou je eens een aantal speedtests willen uitvoeren door de computer rechtstreeks aan te sluiten op de modem/router die T-Mobile geleverd heeft, zonder eventuele tussenliggende switches/routers.

Het testen kan je dan het beste doen met de App die speedtest.net aanbied, deze tref je aan op de volgende website voor Windows en voor MacOS. Na het uitvoeren van de speedtest, kan je d.m.v. een screenshot de resultaten hier in dit topic plaatsen.

Het mooiste zou zijn wanneer je meerdere speedtest servers probeert. Als de resultaten inderdaad zoveel afwijken kunnen we verder kijken naar mogelijke oorzaken.

 

Zou je eens een aantal speedtests willen uitvoeren door de computer rechtstreeks aan te sluiten op de modem/router die T-Mobile geleverd heeft, zonder eventuele tussenliggende switches/routers.

Het testen kan je dan het beste doen met de App die speedtest.net aanbied, deze tref je aan op de volgende website voor Windows en voor MacOS. Na het uitvoeren van de speedtest, kan je d.m.v. een screenshot de resultaten hier in dit topic plaatsen.

Het mooiste zou zijn wanneer je meerdere speedtest servers probeert. Als de resultaten inderdaad zoveel afwijken kunnen we verder kijken naar mogelijke oorzaken.

Hallo Gerrit078,

bedankt voor het snel reageren, ik heb hieronder wat screenshots geplaatst.

 

Zoals je ziet varieert de snelheid nogal.

Reputatie 7

Hi @Appa2022, thanks voor je bericht en duidelijke omschrijving! Aan de hand van je verhaal ga ik graag je verbinding doormeten. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dit kan je doen door op mijn profiel te drukken. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Hi @Appa2022, thanks voor je bericht en duidelijke omschrijving! Aan de hand van je verhaal ga ik graag je verbinding doormeten. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dit kan je doen door op mijn profiel te drukken. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Goedemiddag,

 

De gegevens zijn door mij verzonden.

Reputatie 7

Hi @Appa2022, thanks voor je terugkoppeling en privébericht! Op die manier heb ik meteen kunnen proberen om verbinding te maken met het modem om deze uit te lezen. Wij lijken daarbij geen verbinding te kunnen maken. Geen zorgen! Door middel van een fabrieksreset van het modem en de ONT gaan we het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen, zodat eventuele fouten uit de lijn worden gehaald. Hoe je dit doet, vind je op onze Wiki: 

We merken dat deze tips ook helpen bij de snelheidsproblemen. Wil je deze zodanig nog in de gaten houden? Alvast heel erg bedankt.

Reputatie 6
Badge

Goedemiddag,

Sinds een paar dagen zijn wij overgestapt van KPN naar T-mobile 1 gbit netwerk. We zijn er achter gekomen dat de download snelheid via de kabel goed is, ruim boven 900. Echter de upload komt niet veel hoger als 200. Wat we ook proberen, rechtstreeks aan de modem of via een switch maakt niet uit. Het gaat dan over PC die op Windows draaien. 

Als we een Mac book via de kabel aansluiten komen we voor down en up load ruim boven de 900.

De drivers van de PC’s geüpdatet geeft ook geen verbetering.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Als via de Macbook upload EN download via een kabel goed zijn (meer dan 900 Mbs) dan is je internet aansluiting prima in orde. Daar kan T-mobile niets aan verbeteren. Je zult naar je PC zelf  moeten kijken. Virus scanner/ firewall zijn nogal eens de oorzaak van problemen.

Reageer