Beantwoord

van 100 mb/s naar 12 mb/s zonder verklaring

  • 1 December 2020
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

Hallo Allemaal,


Sinds vanmiddag (1-12-2020) Is mijn VDSL verbinding van 100 mb/s naar 12 mb/s gegaan.

Ik ben sinds 2016 klant en  had tot vanochtend  altijd rond de 95-100 mb/s gehaald. 

Tot mijn verbazing zag ik op internet postcode checks dat ik op mijn adres maar 12-14 mb/s beschikbaar is. En als ik op de t-mobile site kijk wordt er ook aangegeven dat ik maar 12 mb/s down en 30 mb/s up maar kan krijgen. 
Ik woon zelf in Utrecht in het postcode gebied 3526-3527 en heb zojuist op meerdere adressen gekeken dat is hetzelfde verhaal. 

Vervolgens gebeld met de klantenservice en zij konden het ook niet verklaren waarom dit zo ineens is.

Ik heb zo'n vermoeden dat het postcode gebied op een ander station is overgezet. of dat het van VDSL naar ADSL is gegaan.
 
Heeft iemand hier toevallig hetzelfde soort probleem? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 4 December 2020, 11:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Thomas83, welkom op de Community!

We hebben al via privéberichten contact gehad, maar om het ook voor andere lezers duidelijk te maken, plaats ik de uitleg hieronder nog eens:

Slim dat je aan de bel trekt! Ik heb het meteen uitgezocht en wat er gebeurd is, is dat onze technische dienst jouw verbinding tijdelijk van VVDSL naar ADSL2 heeft overgezet. Dit is slechts een korte periode die op ADSL overbrugd moet worden en heeft te maken met een VLAN issue. Sorry dat dit onaangekondigd gedaan is. Workarounds die vanuit de backend uitgevoerd worden, worden niet altijd gemeld omdat dit een technisch onderdeel van de oplossing is. Ik heb nagevraagd bij de technische dienst hoe lang dit gaat duren en ben in afwachting van hun antwoord.

Goed nieuws: je bent gistermiddag weer overgezet naar VVDSL en je maximale snelheid ligt weer op 60 tot 100 Mbit/s bekabeld.

@Jason

 

Dank je wel voor je bericht en bevestiging en ik ben blij dat het opgelost is en waar het probleem zat.

En zoals je kan zien haal ik ongeveer 89 - 95mbps

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Thomas83 Dat ziet er inderdaad stukke beter uit! :grinning:

Reageer