Beantwoord

Vast internet valt regelmatig weg

  • 29 October 2021
  • 9 reacties
  • 203 Bekeken

Hi, Ik heb thuis een t-mobile abbonment tv+internet.
De laatste tijd is het internet erg instabiel, hiervoor heb ik toen de servicedesk meerde malen gebeld.

Zij hebben mijn router geüpdate dit hebben zij meerder malen gedaan, ook hebben zij de router naar fabriek instellingen gezet en heb ik de spanning van de router/modem gehaald. Dit heeft allemaal niet gewerkt.

Nu heb ik zelf een scriptje gemaakt zodat ik zelf kon testen wat het probleem kon zijn.

Het scriptje was gewoon een simpel ping scriptje, wanneer ik een time-out krijg zet hij dit in een log bestand. Het script test 4 ip-adressen of dat deze te pingen zijn. Zo test hij de volgende IP-adressen: 1.1.1.1, 8.8.8.8, 192.168.1.1 en een IP-adres van een WiFi-Client. 

Nu heeft het scriptje een dag gedraaid en ben ik er achter gekomen dat het niet met het lokale netwerk te maken heeft. De router (192.168.1.1) heeft geen enkel ping pakketje laten vallen en zo heeft mijn WiFi-client dat ook niet gedaan. Ik kreeg in het log bestand alleen maar de 1.1.1.1 en 8.8.8.8 te zien. In het log bestand was ook te zien dat er ‘s avonds wanneer iedereen slaapt het internet minder vaak uit valt.

Ik ben ik er dus achter gekomen dat het internet een stuk stabieler(niet optimaal) is wanneer de TV-ontvanger uit staat.
Wanneer je deze weer aan zet is de internet verbinding weer instabiel. De TV-ontvanger is direct bekabeld met de router, er zitten geen switches of andere dingen tussen. Het gaat oom een DSL verbinding.

Weet toevallig iemand hoe je dit kan oplossen?

mvg robin

icon

Beste antwoord door Boris 12 November 2021, 15:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

@Robin123456789,

welk type modem/router gebruik je en welke tv-ontvanger?

En welke DNS instellingen heb je in je modem/router staan?

@Timo78

Dit is het volgende wat ik heb:
TV-ontvanger: Amino Aria 7x
Router: Zyxel VMG8825-T50
DNS:  1.1.1.1, 1.0.0.1

 

DNS lijkt mij niet het probleem aangezien ik ping naar een IP-adres en niet naar een hostname.
Dit gaat helemaal buiten een DNS-server om.
 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robin123456789 

Is het modem aangesloten op het ISRA punt in huis vaak in de meterkast of woonkamer waar ook de KPN kabel op is aangesloten of is je modem via een 2de aansluitpunt aangesloten?

Je geeft aan dat de verbinding niet optimaal is met de tv ontvanger uit, tenzij er een bridge tap in je thuisinstallatie zit dan zou dat voor problemen kunnen zorgen.

@Waqqas 

Hallo Waqqas,

Het modem is direct op het KPN ISRA punt aangesloten in de woonkamer.
In de meterkast is veder niks te vinden van een KPN ISRA punt allen de hoofdaansluiting(groene kabel) van Ziggo.

Reputatie 7
Badge +15

@Robin123456789 

Wat voor een soort aansluiting zit er in de woonkamer, misschien kan je hier eens een foto van toevoegen?

@Waqqas

 

Dit is het type ISRA punt die in de woonkamer zit.

 

Reputatie 7

Hoi @Robin123456789 ,

Ik bekijk graag je verbinding vanaf onze kant! Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Met deze meting kunnen we namelijk stappen zetten om de verbinding zo stabiel mogelijk te krijgen. Ik hoor het graag van je! 

Hi @Boris,

Vier dagen geleden heb ik je een prive bericht met de gegevens gestuurd en ik heb hier nog geen reactie op ontvangen. Heb jij toevallig een status update voor mij?

 

Ik hoor graag van je.

 

mvg Robin

Reputatie 7

Hi @Robin123456789,

Mijn privébericht, als antwoord op die van jou, lijkt tussen wal en schip geraakt te zijn, maar pak het graag nogmaals hier met je op! Ik zie dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en is er een onderzoek gestart door onze technische dienst om de verbinding te onderzoeken en het probleem op te lossen. We gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk van een stabiele verbinding te voorzien. Mocht je met een vraag zitten, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar!