Beantwoord

veel te weinig snelheid

  • 1 April 2024
  • 8 reacties
  • 58 Bekeken

Heb 1gig besteld maar kom niet verder dan 133 mbps zie screenshot 

Ben al abonnee sinds versatel bestond.

Ik betaal voor 1 gig en krijg. 1/8 deel snelheid.

Wat is het probleem ......

 

 

icon

Beste antwoord door eric 2 April 2024, 09:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3

meet je dit bekabeld op de router?

Reputatie 3

Heb 1gig besteld maar kom niet verder dan 133 mbps zie screenshot 

Ben al abonnee sinds versatel bestond.

Ik betaal voor 1 gig en krijg. 1/8 deel snelheid.

Je snelheid is niet 133 mbps maar 133 Mbps. dat scheelt weer een factor miljoen! Maar verder zegt dat niet zoveel. Ik krijg op mijn bekabelde PC ook maar 246 Mbps. Terwijl ik als ik een modem hang achter de Zyxel en direct daarop een speedtest uitvoer (op mijn modem heb ik DD-WRT geïnstalleerd waarop een versie van de speedtest-app staat) ik wel een snelheid van tegen de 1000 Mbps ervaar.

Er zijn nogal wat factoren die de snelheid mede bepalen: de snelheid van de apparatuur waarmee je meet, of je wifi (en binnen wifi of je op 2.4 of 5 GHz verbindt) of ethernet gebruikt (en binnen ethernet wat voor kabel precies), of er andere apparaten tegelijkertijd verbinding hebben, etc etc

Reputatie 3

en daarom moet je een speedtest dus altijd doen bekabeld op de zyxel/router, dan hoort er weinig variatie te zijn en moet nagenoeg de snelheid kunnen halen waar je voor betaalt. en zo niet, dan bellen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jtbruger 

Zou je eens een screenshot willen delen van een speedtest op een laptop of pc die rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de router? Gebruik hierbij de Ookla speedtest desktop app en minimaal een CAT5e internetkabel.

Reputatie 3

en daarom moet je een speedtest dus altijd doen bekabeld op de zyxel/router, dan hoort er weinig variatie te zijn en moet nagenoeg de snelheid kunnen halen waar je voor betaalt. en zo niet, dan bellen.

Mijn speedtest bekabeld geeft 300 Mbps op mijn PC, dus die vlieger gaat helaas niet altijd op. Nu is mijn PC ook meer dan 10 jaar oud, en dat zal in de meeste gevallen niet zo zijn. Weliswaar ondersteunt de ethernetadapter 1 Gbps, maar daar kom ik dus niet aan.

Bekabeld via de notebook van mijn werk haal ik (thuis) 907 en 794, dus dat komt meer in de buurt.

Reputatie 7
Badge +14

Een computer van meer dan 10 jaar oud heeft meer beperkingen dan de netwerk kaart. Denk aan harddisk en CPU snelheid, dat heeft ook invloed. 

Dan is er nog wel de vraag, waarom heb je voor 1 gbit gekozen? Dat is best veel en de usecases voor die snelheid zijn beperkt. Terug naar 400 of 100.mbit scheelt weer geld, je lokale netwerk kan dat beter aan en to be honnest, ik heb ook 100.mnit thuis en kan alles prima doen.

Reputatie 3

inmiddels zijn we nog niet het probleem van TS aan het oplossen…..

Reputatie 7
Badge +15

@Jtbruger 

907 Mbps bekabeld is 90% van je snelheid en je hoort minimaal 75% van je snelheid te halen dus dat ziet er goed uit.

Is het voor de rest wel allemaal stabiel?

Reageer