Beantwoord

Veelvuldig en vaak wegvallend signaal (TV en Internet) Gouda (0182)

  • 7 October 2020
  • 3 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 1

Al heb ik vanwege oude zooi in de kast buiten en kabels in de grond al wel wat last van soms (1 a 2x per dag) maar deze middag valt het internet ongeveer elk kwartier deels of geheel weg.

Blijkbaar feit is dus dat het algehele signaal vanuit Tmobile dus (nog) zwakker is dan normaal.
Enige andere optie is dat de Glasvezel jongens van de KPN hier in de straat vandaag iets in de verdeelkast buiten hebben gedaan…. Iets anders kan bijna niet want dan had ik geen signaal.

Svp zsm zorgdragen voor voldoende signaal want elke zoveel tijd opnieuw inloggen op mijn werk is nog irritantere dan dat tv en wifi wegvalt voor minuten.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 October 2020, 16:43

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Owen172, om je alvast vooruit te helpen, heb ik een aantal tips op een rijtje gezet. Zo kun je vaak al gelijk weer stabiel online komen. Ik zie dat het modem al 141 dagen online is, dat is op zich niet verkeerd natuurlijk, maar geeft wel aan dat de eerste stap nog niet gezet is. Probeer het modem eens 20 seconden stroomloos te houden. Je zult merken dat dit vaak al vrij snel effect zal hebben op de stabiliteit. 

De beloofde tips:

Internet is ontzettend belangrijk. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt! Eerst controleren we de belangrijkste zaken.  

1) Kijk op het modem welke lampjes branden. Brandt WAN of Internet niet? Haal dan het modem (en de zwarte of witte converter die tussen het modem en het aansluitpunt zit) voor tien seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen. 
2) Gaat het om Wifi en brandt het WLAN lampje niet? Druk dan op de knop ‘WLAN/WPS/Wireless/wifi’ totdat het lampje wel gaat branden.  
3) Branden de lampjes wel, maar heb je geen verbinding? Sluit dan je computer rechtstreeks aan op het modem met een internetkabel op poort 1 of 2 van het modem. Als je een Zyxel modem hebt maakt het niet uit op welke poort je de computer aansluit. 

Werkt het hierna nog steeds niet? Kijk dan op onze website. Hiermee kun je veel voorkomende problemen oplossen. Lukt het niet met dit stappenplan? Dan hebben we veel meer oplossingen, we komen er samen uit!

Reputatie 1

Beste TMobile moderator,

Dank voor uw tips. Naast deze al vaker zijn uitgevoerd waardeer alsnog wel de oplossing al denk ik dat het standaard ITIL en Tmobile kennisbank is om deze te doorlopen.

Het zal verder dan waarschijnlijk zijn dat die zoveel dagen aan staat, niet dat die online is. In ieder geval zou ik denken als mijn signaal wegvalt en het modem geheel opnieuw opstart van 0 lampjes naar alles dat ik niet online ben. Mogeljk zie ik dat verkeerd. Daarnaast zal ik met het oude speedtouch modem tot 5 jaar geleden ook wel 3 a 5 jaar ‘online’ zijn geweest aka aan hebben gestaan. Die stond ook nog eens boven ver van het KNP punt bij een KPN stekker doos met een losse router tbv Wifi en eigenlijk nauwelijks problemen.

Zoals ik aangaf heb ik dit soort problemen maar dan milder al wat langer. Het verplaatsen van het modem naar de meter kast heeft hier niet bijzonder bij geholpen dus deze is na de test weer teruggeplaatst omdat een Lan kabel van 15 meter door het huis ook niet de meest prettige en veilige oplossing is. Ook het uit en aanzetten van het modem heeft eerder ook niet in verbetering geresulteerd.

Zoals ik aangaf was het ineens veel erger… nu weer wat minder al is het weer een paar keer voorgekomen. Dit leidt mij echt tot de gedachte dat het niet lokaal is. Let wel het is niet enkel de wifi maar ook de tv waardoor een frequentie wijziging van het modem niet direct de oplossing lijkt.

Het heeft er daarom steeds meer de schijn van dat het aan het netwerk ligt of de omstandigheden hier in de straat in de verdeelkast oid. Mogelijk dat de binnenhuis situatie wel zorgt voor extra gevoeligheid maar bij voldoende en stabiel signaal zou dat toch niet zo mogen verschillen?

Het enige waar ik nog niet uit ben is dat ik een 20 a 25 mbit aan inkomend signaal meet terwijl ik 100 verwacht. Kan dit aan wifi liggen?

Nu snap ik de poging om het eerst via deze stappen op te lossen maar zoals gezegd heeft dat eerder niet tot merkbare oplossingen geleid en sins ik hier woon (2 jaar) zijn de problemen nooit anders geweest muv enkele momenten heftiger zoals ten tijde dat ik de hulpvraag hierboven plaatste.

ZIjn er andere mogelijkheden? Mogelijk dat er toch eens naar de situatie van de kast buiten e.d. kan worden gekeken? Mogelijk is overstappen naar het gisteren aangelegde glasvezel een optie? Waarbij de wens dan wel is om de kabel vanaf meter kast door een bestaande pc buis te trekken naar de woonkamer. Dit was in mijn vorige woning in Sassenheim ook zo aangelegd door de conculega’s van KPN. 

Natuurlijk wil best nog het eea proberen en snap ik dat u als Tmobile eerst het op afstand probeert op te lossen. IK hoor graag van u



 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Owen172,

Bedankt voor de uitgebreide informatie! Na uitgebreid gemeten te hebben, lijkt het er inderdaad op dat de aansluiting die je nu gebruikt een aftakking is van de hoofdaansluiting in de meterkast, en deze zijn vaak een stuk minder stabiel én snel dan de hoofdaansluiting. Het kan best zo zijn dat je voorheen geen problemen hiermee ervoer, alleen zijn deze lijnen al vrij oud waardoor het genoeg voorkomt dat ze opeens problemen willen geven.

Daarom is een overstap naar glasvezel zeker een goede oplossing, én zelfs tijdelijk een hele goede oplossing aangezien we een speciale aanbieding hebben. :wink: Als je namelijk over wil naar glasvezel, moet je een nieuw abonnement bij ons bestellen op de website. Op de website zie je een totaaloverzicht van je maandbedrag wanneer je je pakket samen hebt gesteld.

Zodra je Glasvezel abonnement is gestart zetten we je huidige DSL abonnement direct stop, en ben je in de tussentijd nog voorzien van ons internet. Neem hiervoor dan nog wel even contact met ons op zodra je online bent met Glasvezel. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten, ik beantwoord ze graag!

Reageer