Verbinden met SOLAX omvormer lukt niet

  • 14 March 2024
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Sinds een week hebben wij Odido en probeer ik om de omvormer van de zonnepanelen (SOLAX TL 3600) te verbinden met de Zyxel. Voorheen bij Tweak werkte de verbinding goed.

Ik heb diverse keren gebeld met Odido en krijg steeds geduldige en aardige mensen aan de lijn. Maar helaas is de oplossing nog niet gevonden.

De frequentie is inmiddels gesplit, dus dat zou het probleem niet meer moeten zijn.

Ik probeer met een draadloos device verbinding te maken met het AP-netwerk van de omvormer, die ik eerst gereset heb. Dat lukt meestal niet, een enkele keer wordt er wel verbinding gemaakt maar na ca. 30 seconden wordt de verbinding weer verbroken. Dus ik kom niet eens zover dat ik via het AP-netwerk kan inloggen op de Zyxel. 

Ik las ergens dat het device waarmee je verbinding met het AP-netwerk maakt, DHCP moet zijn. Maar ik snap niet wat dat is, en weet niet ook hoe ik dat kan inschakelen.

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen!

eric 1 maand geleden

Met DHCP wordt bedoeld dat de Solax GEEN vast IP adres heeft en een subnet en gateway adres geprogrammeerd heeft gekregen hoe deze unit met de buitenwereld contact maakt.

Dde ZYxel geeft dan alle juiste informatie als de Solax zich aanmeldt. Als je dat niet zeker weet, reset dan de Solax wifi naar fabrieksinstelling. Standaard zal het DHCP zijn.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Met DHCP wordt bedoeld dat de Solax GEEN vast IP adres heeft en een subnet en gateway adres geprogrammeerd heeft gekregen hoe deze unit met de buitenwereld contact maakt.

Dde ZYxel geeft dan alle juiste informatie als de Solax zich aanmeldt. Als je dat niet zeker weet, reset dan de Solax wifi naar fabrieksinstelling. Standaard zal het DHCP zijn.

Het probleem is opgelost. Out of the blue maakte de Solax ineens wel verbinding met het modem. En de app om de zonnepanelen te monitoren werkt weer. Ik had dit probleem ook telefonisch gemeld, dus ik denk dat Odido achter de schermen iets gedaan heeft. Waarvoor dank, het werkt!

Reageer