Beantwoord

Verbinden uitgaande E-mail server lukt niet

  • 22 August 2020
  • 14 reacties
  • 1194 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Sinds kort T-Mobile internet via glasvezelaansluiting. Alles werkt prima, behalve het versturen van e-mail. Voor het instellen de handleiding van T-Mobile gevolgd. Bij poging tot versturen van e-mails verschijnt het volgende bericht:

“Aanmelden bij server smtp.t-mobilethuis.nl met gebruikersnaam smtp.t-mobilethuis is mislukt”.

Ik gebruik mailprogramma Thunderbird met de volgende instellingen:

 

Mail verzenden via webmail lukt wel, maar mijn voorkeur is rechtstreeks vanuit mailprogramma. Heb nog ander mailadres dat via hetzelfde Thunderbird werkt en dat gaat prima.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?  Alvast bedankt voor reacties.

icon

Beste antwoord door Schraper 25 August 2020, 00:52

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Probeer je met gebruiker@t-mobilethuis.nl aan te melden of heb je deze speciaal voor het forum aangepast?

Dat is namelijk wat de foutmelding aangeeft. De aangemelde gebruiker kan niet aanmelden.

@jhmay,

vul bij gebruikersnaam uitgaand je emailadres, gebruiker@t-mobilethuis.nl in ipv smtp.t-mobilethuis.nl eens in.

 

@Timo78 Dank voor reactie. dit heb ik gedaan maar dat helpt niet. Foutmelding blijft gelijk.

 

@yalerta Dank voor reactie.  gebruiker@t-mobilethuis.nl is mijn mailadres dat staat ingesteld op Thunderbird een waar ik mee inlog bij webmail.  Voor het forum heb ik andere inlognaam (jhmay).

Mailbox van mijn vrouw geeft zelfde foutmelding. Ook zij kan geen mail versturen maar heeft verder geen inlog bij T-Mobile Thuis of forum.

@yalerta,

ik heb zojuist Thunderbird geïnstalleerd en met de volgende instellingen geen fouten en alle mail geladen.

Ik adviseer je om Thunderbird opnieuw te installeren en de onderstaande gegevens te gebruiken.

 

Bij e-mailadres en gebruikersnaam uiteraard je eigen mailadres invullen.

 

 

We horen van je of het nu wel gelukt is?

 

S6

@Timo78 Ik heb jouw advies gevolgd. Thunderbird opnieuw geinstalleerd en jouw instelllingen gevolgd.

De smtp-server staat dan op gebruikersnaam@t-mobilethuis.nl.  (Uiteraard mijn eigen gebruikersnaam).

Helaas ook nu lukt het nog niet en ik krijg de volgende foutmelding:

Als ik de smtp server instel op smtp.t-mobilethuis.nl dan krijg ik de melding:

De  screenshot in het midden kun je vergeten. Zoals je ziet staat daar amtp ipv smtp en reeds gecorrigeerd.Het wil maar niet lukken, hoewel ander mailadressen via Thunderbird prima verlopen. Om gek van te worden en klantenservice T-Mobile zegt dat alles prima staat omdat webmail wel werkt. Vreemd. Heb je nog suggesties?

Reputatie 2

jhmay,

 

Ik gebruik ook Thunderbird.

Bij mijn SMTP instellingen staat poortnummer 465 met verbindingdigsbeveiliging SSL/TLS.

Misschien dit eens proberen ?

@Schraper  Dank voor deze tip Schraper!  Dit is de oplossing. Uitgaande mail werkt nu prima. Top!

Reputatie 7
Badge +7

@Schraper ,

Dank je wel voor deze oplossing hier kunnen andere leden hun probleem mee oplossen:thumbsup_tone1: .

@jhmay , dank je wel voor je terug koppeling. Fijn dat het nu wel werkt:thumbsup_tone1:

@jhmay,

 

goed om te lezen dat het opgelost is met de tip van @Schraper.

 

Heb ik alleen een vraag, bij inkomende server heb je imap.t-mobilethuis of mail.t-mobilethuis.nl staan?

@Timo78  Mijn inkomende server staat op imap.t-mobilethuis

@Schraper Heb nu hetzelfde probleem op laptop van mijn vrouw. Werkte een dag met jouw instellingen. Thunderbird verwijderd en nieuwste versie geinstalleerd (advies van @Timo78 ). Met originele instellingen van T-Mobile website gestart. Kan geen mail versturen. Vervolgens jouw settings overgenomen (SMTP 465 SSL/TLS) maar geen verschil. Op mijn PC werkt mail prima met jouw advies. Instellingen en software versies op laptop zijn identiek maar werkt niet, terwijl andere mailadressen (o.a gmail) probleemloos gaan. Aanmelden op smtp server lukt niet. Wat is hier mis?

@jhmay,

op de laptop al geprobeerd met mijn gegeven instellingen, zie screenshots.

Mocht het daarmee niet lukken zou je dan een screenshot willen plaatsen van de foutmelding?

 

Reputatie 2

@jhmay 

Ik begrijp dat er meerdere accounts in gebruik zijn. Kijk eens welke SMTP server Thunderbird standaard gebruikt.

Ga naar extra, accountinstellingen, en dan in de linkerkolom helemaal onderaan op uitgaande server klikken. Nu zie je alle SMTP servers die je kan gebruiken. Stel de T-Mobile server als standaard in.

@Timo78 

@Schraper  De foutmelding die ik kreeg was:

ik heb de serverinstelling aangepast naar:

gebruikersnaam -smtp.t-mobilethuis.nl (Standaard)

en nu werkt de mail.  Dit stond al wel ingesteld als Standaard onder accountinstellingen, maar bleek foutief ingesteld in het account zelf. Lijkt nu dus opgelost. Bedankt allen voor de input!

Reageer