Verbinding Glasvezel niet stabiel op bekabelde aansluiting

  • 2 November 2023
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

Goedenmorgen

Gisteren zijn we aangesloten op glasvezel van Odido. De monteur heeft alles aangesloten en gecontroleerd. De snelheid was op dat moment goed. Echter in de loop van de dag zag ik dat de snelheid enorm fluctueert. Ik heb alle stappen doorlopen zoals ik kan terugvinden maar niets helpt.

De snelheid varieert de hele dag tussen de 300 en 800 mbps. Terwijl ik voorheen met ZIGGO met gemak de 1 gb haalde. Aan de apparatuur is niets gewijzigd in huis alleen nu glasvezel modem. Ik gebruik zelfs al cat7 kabels.

Wat gaan we hieraan doen? Hoop dat dit op te lossen is, zou nu al sneu zijn als we weer terug moeten naar Ziggo of zo direct KPN als die kabel er ook binnenkort ligt.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @Marijke.fr, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je maximaal kunt genieten van je snelheid. Bedankt voor de speedtesten, hierdoor heb ik meteen een monteur voor je kunnen aansturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je ons na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marijke.fr 

Haal je deze snelheden vis de WiFi of bekabeld?

Kun je eens een laptop/pc rechtstreeks op de router aansluiten, een speedtest met de Ookla speedtest doen en het resultaat hier delen?

Je kan hierbij gebruik maken van meerdere testservers.

Goedenmiddag deze resultaten haal ik bekabeld. 

De PC zit rechtstreeks op het modem aangesloten.

 

Ik heb zo in totaal 5 testen uitgevoerd. Om 07:47, 07:52, 07:56, 08:26 en 08:42. Alleen om 07:52 kwam ik boven de 800 Mbps uit. De laagste was 352. Upload zit iedere keer tegen de 1 gig aan.

ik heb dit ook uit de ookla speedtest geschiedenis gehaald.

 

Ik kan alleen de tijden niet herleiden, Ik heb echt niet om 03:23 achter de pc gezeten :) 

Verschillende testservers maakt niet uit. Ik haal op een testserver op 0 mijl afstand ook maar 400 mbps en bij een server op 60 mijl kan het zomaar 800 zijn. Zegt ook niets.

 

en voor de echte techneuten:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marijke.fr, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je maximaal kunt genieten van je snelheid. Bedankt voor de speedtesten, hierdoor heb ik meteen een monteur voor je kunnen aansturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met Guidion. Zou je ons na de tijd een terugkoppeling willen geven? Alvast bedankt!

Hhallo Tommie

Dank voor de snelle actie.

Ik heb voor maandagochtend een afspraak staan.

Wordt vervolgd

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Marijke.fr, super fijn dat dit gelukt is. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooi weekend! 😊 Groetjes, Ishana

@tommie en @ ishana

Goedenmorgen

De monteur is net geweest en aan het modem wordt 1gb geleverd en gehaald met een schone laptop van de monteur.

Dus het zit ergens in de software was de conclusie. Vervolgens dus mijn beveiliging uitgeschakeld (lekker veilig:))  en dan haalt mijn PC ook de 1 gb in download.

Wat een tegenvaller tov onze ZIGGO aansluiting. Met exact hetzelfde pakket haalde ik bij ZIGGO met gemak 1GB terwijl alle beveiliging aanstond. Ook maakte het bij ZIGGO niet uit of er meerdere gebruikers tegelijkertijd op internet aan het werk waren. Nu bij ODIDO op glasvezel maakt dat wel uit. Meerdere gebruikers zorgt voor minder snelheid op je internetverbinding.

Nu snap ik dus het prijsverschil. Je betaald meer bij ZIGGO maar het is ook wel een tandje beter voor mekaar. In de agenda dus gelijk gemarkeerd wanneer we moeten opzeggen. Dit verteld de reclame niet.

Verder overigens wel netjes opgepakt, maar snelheid en product onder de maat. Na eerste jaar geen Odido meer zoals het er nu voorstaat.

Reageer