Verbinding valt regelmatig even weg (MS Teams, Citrix)

  • 23 August 2022
  • 5 reacties
  • 247 Bekeken

Sinds een aantal maanden heb ik last van het feit dat de internetverbinding steeds even wegvalt. Dit gebeurt zowel via wifi als bedraad internet. Ook maakt het niet uit of ik de wifi van het standaard Zyxel modem of een andere accesspoint gebruik.

De snelheid van internet zelf is prima. Via LAN rond de 95 Mbps up/down, ping vanochtend rond de 4ms (getest speedtest.net). Maar met name Citrix en MS-Teams/Webex geven veel problemen gedurende de dag. Per call word ik gemiddeld zo'n 4 a 6 keer bevroren, hetzelfde geldt voor Citrix. Even is de verbinding weg, krijg foutmelding en kort daarna werkt alles weer. 

Ook als ik bv mijn modem een aantal uur achter elkaar ping, lijkt op die momenten de verbinding even weg te zijn. Heb al meerdere keren met T-Mobile gesproken, althans de keren dat de verbinding niet “vanwege drukte werd verbroken”, maar kom geen klap verder dan het herstarten van het modem en kabels en andere plek in huis proberen. 

Ook in andere topics lees ik met name die oplossingen naast het uitschakelen van Mesh op de router. Hebben jullie nog andere inzichten/tips? 


This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RandyEichhorn 

Heb je een glasvezel of DSL verbinding en hoe is de verbinding zonder versterkers/switches/eigen router, dus wanneer je alleen de modem van T-Mobile gebruikt?

En heb je ook al eens een fabrieksreset gedaan?

Hallo @Waqqas het betreft een glasvezel verbinding. Het maakt niet uit of ik wifi/bedraad werk, dan wel via Zyxel router/modem of eigen apparatuur.

Vandaag gestart met bedrade verbinding en net kabel eruit gehaald omdat ik vergadering meerdere keren moest onderbreken.

Reset is samen met je collega's al 2 keer uitgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +15

@RandyEichhorn 

Ik ben ook een klant net als jij 😅

Wat is het resultaat wanneer je geen eigen apparatuur aangesloten hebt of had je dit al getest?

@RandyEichhorn

Ik ben ook een klant net als jij 😅

Wat is het resultaat wanneer je geen eigen apparatuur aangesloten hebt of had je dit al getest?

Hallo @Waqqas , excuses, dacht je een T-Mobile medewerker was ;-). Het resultaat is niet anders met eigen apparatuur of die van Zyxel/T-Mobile. 

Reputatie 7

Hi @RandyEichhorn,

Thanks voor je vraag en goed dat je het bij ons aankaart! Ik denk graag met je mee. Zo ben ik erg benieuwd of bijvoorbeeld ook de televisie wegvalt wanneer je de onderbreking ervaart. Merk je het probleem alleen bij de VPN/Teams verbinding? Mocht je de pingresultaten willen delen met ons, graag. Ook daar ben ik erg benieuwd naar.