Beantwoord

Verbindingsproblemen Internet en TV

  • 6 January 2023
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

We hebben al 3 weken constante storing met de tv en internet. Als de tv ermee stopt doet het internet het ook niet en andersom. Eerst dacht ik dat dit door het onderhoud kwam maar het blijft duren. We hebben hem al heel vaak gereset maar ook dat heeft totaal geen zin. 

 

we kunnen niet eens normaal iets kijken op de tv of even de mail bijwerken. Het is zo erg dat ik op mijn telefoon netflix films/ series download en deze naar de tv stream wanneer hij het wel doet, want anders gaat dit niet eens. 
 

maar ben het echt zat, einde van de maand gaannwe echt niet de volledige rekening betalen als 10 x in het uur alles eruit ligt

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 January 2023, 11:27

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Paj.maas, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Slim dat je jouw situatie hier uitlegt, ik heb meteen een lijnanalyse gedraaid en kom tot de volgende conclusie: het Huawei modem dat jij thuis gebruikt, is op dit moment behoorlijk verouderd. Op zich zou dit niet voor grote problemen moeten zorgen, maar er blijven ontzettend veel fouten in de lijn ontstaan omdat de firmware niet meer automatisch geüpdatet wordt bij jou. Ik wil daarom het modem vervangen voor een modernere variant, de Zyxel T50. Met de T50 zal je vanzelf merken dat de uitvalmomenten zeer schaars zijn. Hierdoor heb je veel minder last van het wegvallen van TV en Internet. 

Je ontvangt de Zyxel T50 binnen enkele werkdagen. Zodra het pakket ons distributiecentrum verlaten heeft, kan het bij PostNL aangeboden worden voor verzending; op dat moment sturen zij je een track&trace-code per e-mail. Hiermee kun je het pakket te allen tijde nauwgezet volgen en weet je precies wanneer het modem bezorgd wordt. Zodra de T50 aangesloten is - dit kan op exact dezelfde manier als hoe de Huawei nu op het aansluitpunt bevestigd is - kun je de Huawei naar een milieustraat brengen. De Huawei hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

Veel plezier straks met je geoptimaliseerde verbinding! 😄

Reputatie 7
Badge +16

Overigens zie ik ook nog dat je gebruikmaakt van een verouderde Kamai 510 TV Box. Ook deze ga ik voor je omruilen naar een modernere variant (de Aria 610x); hiermee wordt ook de tv-verbinding veel stabieler. Ook voor de Kamai 510 geldt dat we deze niet meer terug hoeven te hebben. 

Reageer