Beantwoord

Vertraging bezorging modem

  • 19 December 2020
  • 15 reacties
  • 443 Bekeken

Eenvoudig internet + vaste lijn besteld.

Eerste bezorging: (zat op mn werk) op installatiedag 9 dec. had de sigarenboer het pakket al weer teruggezonden. Je distributie beter regelen T-Mobile! 

Tweede bezorging: T-mobile gaf mij wel een track&trace-code van PostNL, en stuurt mij emailberichten zoals “Morgen wordt deze bij je bezorgd” en in PostNL Tr&TR: “Verwacht morgen tussen 9:30 en 12:00” maar de volgende dag geen pakket en staat er weer iets anders: “Bezorgtijd nog onbekend”. Er wordt een spelletje met de klant gespeeld, ik zit nu al 11 dagen zonder internet en telefoon.  T-Mobile kan gewoon niet leveren.  En je kunt het modem ook nergens ophalen.  Daarnaast de enorme telefonische wachtrijen van 40 minuten tot meer dan een uur (nu al 4x gedaan).  Dus ik kan T-mobiel helaas niet aanraden. 

icon

Beste antwoord door Brian 22 December 2020, 17:15

Bekijk origineel

15 reacties

Bij PostNL loopt het ook niet soepel vandaag de dag, zou vorige week ook een pakketje krijgen volgens hun App met foto, maar tot vandaag nog niet binnen, terwijl pakketten later verstuurd wel zijn geleverd.

Wil.daarmee zeggen, hoeft niet aan TM te liggen deze dagen.

T-mobile moet haar distributie goed regelen, weet met PostNL al 11 dagen niet waar mijn pakket uithangt. DHL kan mij binnen 2 dagen prima iets vanuit Duitsland aanleveren, met perfecte juiste en tijdige Tr&tr-berichten. Dus niet de verantwoordelijkheid afschuiven naar een distributeur die niet functioneert!!!

Ja en, als het in handen is van PostNL is het toch afwachten waar ze blijven, daar kan T-Mobile weinig aan veranderen.

Topdrukte en personeels-tekort voor die enorme aantallen die er nu door gaan zullen daar een oorzaak van zijn.

Als jij nu gewoon gelijk naar die sigarenboer was gegaan had je je pakket allang in huis gehad, maar als je een week wacht gaat die gewoon terug, is geen opslagplaats voor klanten pakketten, dus heb je het ook een beetje aan jezelf te danken.

En wat jou ervaringen met DHL zijn kan ook anders zijn, ik heb een keer een maand lang een pakket zien rondzweven tussen Eindhoven en Luik voordat die mijn kant op kwam, dus daar kan het ook wel mis gaan, dan word je wel gestoord van die dagelijkse updates per mail.:nerd:

 

P.S. Ben geen medewerker en zelfs geen klant van T-Mobile, maar wel realistisch.:sunglasses:

Denk dat ik al weet wat jouw relatie met T-mobile is: dit soort klachten 'relativeren' . Laat ik nou een baan hebben waarbij ik niet tussen 9:00 en 17:30 bjj de sigarenboer in de rij kan gaan staan. Dus de installatiedag hiervoor vrij genomen. T-mobile kan hier heel veel aan doen: 

- een goede bezorger contracteren, of het weer insourcen

- geen onjuiste berichten versturen over aankomst pakket en aansluitingsdag/tijdstip, goed track&trace inrichten (mijn pakket is nu 'zoek' voor hen, medewerkers kunnen niet vertellen waar het is)

- dit soort fouten van een adequate noodoplossing voorzien, bijv. reservepakket persoonlijk langsbrengen, kan het ook ophalen, tenminste terugbellen en informeren wat/hoe

 - iets doen aan die belachelijke wachttijden aan de klantenservicelijn (40-60 minuten is regel en geen uitzondering!) 

Dit kost niet alleen heel veel ergernis, maar ook heel veel tijd en geld voor mij, maar ook voor de eigen T-mobile organisatie. Faalkosten!!

 

 

 

 

Ik heb maar 1 relatie met T-Mobile, en dat is EX-klant zijn, reden geen zin om in de storings-ellende te belanden die er met het nieuwe TV platform aan zat te komen.

En ik ga zeker niet relativeren wat T-Mobile doet, maar bij het briefje van PostNL wat jij in de bus hebt gehad voor het afhalen van je pakket staat een datum waarop die retour gaat afzender, dus effe de moeite nemen om wat te regelen, ja ik doe dat ook als ik iets moet ophalen, misschien door goede connectie met het afhaalpunt komt dit voor mij altijd wel goed, iets met een goede buur.:stuck_out_tongue_winking_eye:

En ik zeg niet dat T-Mobile geen fouten maakt, die maken ze zeker, maar in deze maken ze hem nu waarschijnlijk eens niet, het is een gevolg van jou eigen actie om geen actie te ondernemen en af te wachten tot de installatie dag om dat pakket op te halen, en nu gaat er ergens in de keten om het opnieuw te sturen mis, de drukste periode voor de bezorgdiensten waar dingen mis gaan, pakket staat misschien ergens naast de band of in een hoek en ontsnapt aan alle aandacht en is weg uit de systemen, spoorloos, en dat duurt bij PostNL maximaal 30 dagen voordat die er uit gefilterd word en de afzender bericht krijgt dat het pakket zoek is, ken namelijk die procedures die ze hanteren, met een beetje geluk staat die er ineens weer in omdat iemand er over gestruikeld is.

 

En die wachttijden zijn al een tijdje zo, iets met corona, medewerkers die het via diezelfde trage thuis verbinding moeten zien te rooien als jijzelf zou moeten doen, veel meer mensen die thuis zijn en tijd hebben om te bellen is het gewoon een optelsom, minder capaciteit en meer aanbod, beetje geduld mag je dan wel opbrengen.

 

O, nog effe een linkje over je bezorgers, kijk eens wie de meeste klachten heeft: https://www.klacht.nl/klachtmelden/koeriersbedrijven/?sortby=most

 

:rolling_eyes::drooling_face:

In 1 ding geef ik je gelijk: EX-klant van t-mobile zijn. Voor de rest vraag ik me af waar je je in vastbijt. Ik heb gefundeerde kritiek op t-mobile, en die staat vooralsnog als een huis: als zo'n bedrijf zich serieus neemt moet het zijn klantenservice en distributie goed regelen, corona of geen corona. 

Reputatie 7
Badge +14

Eenvoudig internet + vaste lijn besteld.

Eerste bezorging: (zat op mn werk) op installatiedag 9 dec. had de sigarenboer het pakket al weer teruggezonden. Je distributie beter regelen T-Mobile! 

Tweede bezorging: T-mobile gaf mij wel een track&trace-code van PostNL, en stuurt mij emailberichten zoals “Morgen wordt deze bij je bezorgd” en in PostNL Tr&TR: “Verwacht morgen tussen 9:30 en 12:00” maar de volgende dag geen pakket en staat er weer iets anders: “Bezorgtijd nog onbekend”. Er wordt een spelletje met de klant gespeeld, ik zit nu al 11 dagen zonder internet en telefoon.  T-Mobile kan gewoon niet leveren.  En je kunt het modem ook nergens ophalen.  Daarnaast de enorme telefonische wachtrijen van 40 minuten tot meer dan een uur (nu al 4x gedaan).  Dus ik kan T-mobiel helaas niet aanraden. 

 

Hallo @AndréRd  Misschien gaan klagen bij de Sigarenwinkel, of er voor zorgen dat er iemand is die een pakje kan aannemen 


De volgende keer stuurt TM bij elk pakje een medewerker mee zodat ze goed kunnen opletten of alles wel snel  en goed gaat. 

Post.nl mensen werken zich een slag in de rondte om iedereen op tijd te kunnen helpen. Een beetje meewerken is echt niet te veel gevraagd in deze tijd!  
Hopelijk heb je nu alles in huis?


Groetjes pas goed op jezelf en gooi die moppersnoepjes overboord.
Het is zo als het is!  
Fijne kerstdagen

Reputatie 7

Hoi @AndréRd ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring! We doen er alles aan om in deze tijd het pakketje zo snel mogelijk bij je te krijgen, maar ervaren meer drukte dan normaal. Het kan inderdaad zijn dat het pakketje langer op zich laat wachten dan je gewend van ons bent, waarvoor onze excuses. In dit topic (link is klikbaar) lees je meer over de vertraging en houden we je op de hoogte. 

@CrisTien: doe niet zo gek joh, heeft toch geen zin dit soort reacties.... En natuurlijk heb ik nog steeds niks in huis, ze kunnen het pakketje niet (meer) traceren.

En nee, ik ben/word NIET net als jij klant van T-mobile, die hebben voor mij voorgoed afgedaan.

Als je niet kunt leveren en contact met je klant leggen, moet je ook niet willen verkopen!!

Hoi @AndréRd ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring! We doen er alles aan om in deze tijd het pakketje zo snel mogelijk bij je te krijgen, maar ervaren meer drukte dan normaal. Het kan inderdaad zijn dat het pakketje langer op zich laat wachten dan je gewend van ons bent, waarvoor onze excuses. In dit topic (link is klikbaar) lees je meer over de vertraging en houden we je op de hoogte. 

Wie heeft jou geleerd dit soort niets-betekenende antwoorden hier neer te pennen? Je kent je eigen organisatie niet, en (het disfunctioneren van) PostNL al helemaal niet. Ik zeg toch dat jullie mijn pakket "kwijt" zijn, het niet kunnen traceren, de klant zonder blikken of blozen (tot 4x toe) een uur in de tel. wachtrij laten hangen, en de klant geen oplossing bieden? Lezen Boris!

Reputatie 7
Badge +3

@AndréRd

Begrijp dat je frustratie op dit moment behoorlijk de overhand voert en dat stroomt door in je schrijven, maar probeer wel het respect te bewaren voor een ieder die je probeert te helpen of te voorzien van informatie. 

Je hebt je besluit al gemaakt om niet bij TMT community aan te sluiten, daar hebben wij als andere klanten en moderators ook enorm veel respect voor en zullen je daardoor ook niet negatief benaderen.

Wij, als medeklanten, wensen je daarom ook veel succes bij het aansluiten bij een andere ISP. Hopelijk blijf je daar niet verstoken van de benodigde onderdelen en hulp waar nodig.

Bedankt voor je aanwezigheid hier en je uitleg van pijnpunten die je bent tegengekomen. Alle ervaringen zijn altijd welkom hier binnen de community, als het maar wel met respect gebeurt.

Groet en stay safe .. een tevreden medeklant,

Pieter

In 1 ding geef ik je gelijk: EX-klant van t-mobile zijn. Voor de rest vraag ik me af waar je je in vastbijt. Ik heb gefundeerde kritiek op t-mobile, en die staat vooralsnog als een huis: als zo'n bedrijf zich serieus neemt moet het zijn klantenservice en distributie goed regelen, corona of geen corona. 


Die kritiek zie ik niet als gefundeerde kritiek, voor de rest, succes met het stoom afblazen, hoop dat het lukt voor de kerst.

Hoop dat je bij de volgende wel het pakket op tijd ophaald mocht je niet thuis zijn, anders zit je weer in dezelfde molen van waar blijft mijn installatie pakket.

Reputatie 7

Hi @AndréRd Ik begrijp je frustratie en die mag je zeker uiten maar ik zou je wel willen vragen om enigszins respectvol te zijn naar je mede-gebruikers (en moderators). We zijn er om je te helpen maar laten we wel op een fatsoenlijke manier met elkaar om gaan.

Wat betreft de bezorging kijk ik het graag voor je na! Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Daar alvast op vooruit lopend, op het moment dat je een Track & Trace code ontvangt ligt het pakket al daadwerkelijk bij Post NL. Door de drukte op dit moment komen pakketten later aan, wij kunnen zelf ook niet zien wat de status is wanneer een pakket bij Post NL is, net zo min als dat jij dat kan wanneer je zelf een pakketje inlevert bij het postkantoor. Maar geen zorgen, mocht het pakket echt verdwaald zijn dan kunnen we uiteraard opnieuw een pakket versturen. Ik hoor graag van je, dan ga ik er meteen mee aan de slag!

@Pieter_B  @Brian

Het feit dat iemand een klacht meldt zou moeten gewaardeerd: zonder meldingen geen verbetercyclus! Nogal vergezocht en veel te gemakkelijk om (mijn) kritische noten in verband te brengen met (dis)respect of (on)fatsoen, steek de hand in eigen boezem of die van je organisatie zou ik zeggen. Zoals T-mobile met mij als klant omgaat is ongehoord, dit vindt geen enkele klant fijn. De gefundeerde klachten zijn (nogmaals):

  • T-m kan niet just-in-time leveren (op installatiedag pakket niet beschikbaar) → verbeterpunt: niet te vroeg maar ook niet te laat aanleveren, en indien toch: de klant informeren!
  • T-m heeft geen klantvriendelijke telefonische toegang: ik heb vier keer ini een enorme wachtrij gehangen, en ben er daarnaast 2x uitgegooid (1x na ca. 26 min. en 1x na ca. 42 minuten), vervolgens krijg ik (meestal aardige behulpzame) T-m medewerkers aan de lijn die verschillende dingen adviseren/constateren (“Het lijkt of er iets mis is met uw bestelling, staat niet als ‘planned', vandaag of uiterlijk morgen wordt u teruggebeld door de Technische klantenservice” (niet gebeurd!), “Ik kan uw pakketje hier ook niet traceren, belt u maandag maar naar PostNL",  “ik laat nu een nieuw pakket toesturen, wij bezorgen altijd met spoed”,  “vraagt u aan de buren of u de Wificode mag lenen”, “ik zie hier dat het zaterdagochtend bezorgd wordt door postNL”, “ik verbind u door naar de Klantenservice, u spreekt nu met nieuwe abonnementen”).   Dit is niet professioneel, niet doeltreffend, niet klantgericht, en heel kostbaar zowel voor de klant als de organisatie. → verbeterpunt: opschalen tel. klantenservice zowel kwantitatief als kwalitatief, klantvolgsysteem verbeteren, klant informeren bij problemen.
  • T-m heeft gekozen voor een slechte distributeur: PostNL, die stuurt pakketjes voor installatiedag alweer retour, die kan het pakket niet traceren, en acteert niet op voorspelbare pieken zoals St Nicolaas en Kerst. En als er zoveel problemen zijn zorg dan dat Tr&Trace functioneert, en informeer de klant. → verbeterpunt: distributeur moet kwaliteit omhoog brengen, of T-m moet andere distributeur kiezen, er zijn er die dit wel voor elkaar hebben.
  • En tenslotte: kwaliteitsmanagement en beeldvorming →  verbeterpunt: negeer klachten niet, ook niet binnen de community, doe ze niet af als onfatsoen of frustratieuitingen, want zo wordt je blind voor je eigen falen. En titels censureren lijkt mij een aktiviteit die in NL niet thuishoort! Titel was “bezorging modem dramatisch!”
Reputatie 7
Badge +4

Hi @AndréRd, geen zorgen, wij gaan ook zeker erg zorgvuldig om met op- en aanmerkingen op onze dienstverlening, en wij waarderen feedback ook zeer. Wat @Brian probeerde aan te geven is dat de andere reageerders in dit topic en ook wij van mening zijn dat je anderen met meer respect kan bejegenen. 

We hebben al veel voorafgaand aan de kerstperiode aangepast, zoals dat wij nu installatiepakket 14 dagen van te voren opsturen & dat wij extra personeel hebben aangenomen, en toch bleek het veel drukker dan gedacht.

PostNL heeft het ongekend druk, en in mijn jaren bij T-Mobile heb ik het nog nooit zo extreem druk gezien bij PostNL. Samen doen we ons best om de achterstand in te halen en helder te zijn in de communicatie. Zo proberen wij onder andere in onze emails, de My T-Mobile Thuis omgeving, en op onze Community aan te geven dat een pakket mogelijk onverhoopt laat bezorgd wordt. Ook PostNL probeert dit zo duidelijk mogelijk op hun website, in de media, en in de Track & Trace code aan te geven.

Ruimte voor verbetering is er altijd, en daarom dank voor het delen van jouw ervaringen.

Reageer