Beantwoord

Verwarring T-mobile thuis NT kastje installatie?

  • 17 August 2020
  • 2 reacties
  • 4256 Bekeken

 

 

Hallo, 

 

Begin deze maand had ik geen internet in huis. Lang verhaal kort, vorige week kwam er een monteur van KPNnetwerkNL langs en die moest blijkbaar het glasvezelkabel vervangen omdat die erg beschadigd was. Die monteur heeft dus ook een nieuwe aansluitpunt gemonteerd.

Om de rest van mijn verhaal/vraag duidelijk te maken heb ik wat foto's toegevoegd. 

Foto1: dit was de oorspronkelijke modem/ansluitpunt  (correcte termen weet ik niet precies) die ik had toen ik in dit appartement kwam wonen.

Later had Tmobile thuis zijn eigen media converter erop geplakt.

Foto: Dit heb ik nu, na het bezoek van de KPNnetwekNL monteurs.

Voordat ze weg gingen had ik gevraagd of ze dat kastje op de grond zo zullen laten? Toen zei de ene monteur: “ ja, jou provider zal iemand sturen om dat kastje weer op te hangen”. 

Zo te zien is in foto3: dit is niet iets wat ik zomaar zelf kan op hangen. 

 

Ik had hiervoor contact opgenomen met t-mobile klanten service en zij vinden dat KPN netwerk dit zelf moet ophangen. Ze zouden mij terugbellen.. maar niemand belde terug. 

T-mobile thuis: vriendelijk verzoek om dit op te lossen Dit kan niet zo gelaten worden toch?

icon

Beste antwoord door TechRacing93 17 August 2020, 10:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Shaeux

Heel netjes is het niet echter gelaten idd. Om meteen maar de verwarring weg te halen. 

KPNNetwerkNL is verantwoordelijk voor het FTU. In het geval het kastje dat aan de muur hangt, en waar de oranje kabel ingaat. 

T-Mobile is verantwoordlijk voor de MediaConverter, het kleine zwarte kastje waar de gele kabels ingaan.

Zo te zien heeft de Guidion monteur het bij de installatie de converter op de oude NT (bruin/beige kastje) vast gezet. Opzicht heel handig behalve als zoals nu later het FTU wordt vervangen :wink:

De MediaConverter zit zo te zien nog wel in zn eigen mount bracket.  Je kan het eventueel ook zelf netjes maken. Mocht je dat willen doen;

  • Je kan heel voorzichtig de mediaconverter uit de bracket kunnen halen.
  • Maak de bracket los maken van de oude NT, zo te zien zit die met 1 schroef vast. 
  • Je kan dan de mount bracket aan de muur monteren, naast het FTU bijvoorbeeld
  • en de Converter erin terug plaatsen. 

Wees wel voorzichtig met de converter anders breekt de glasvezel kabel. 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Is inderdaad heel eenvoudig op te lossen. Schroef uit de plastic kap halen en dan met een (langere) schroef de mediaconvertor in een plug aan de muur schroeven. Natuurlijk voorzichtig werken, maar die gele glasvezel kabel heb je met het maken van de foto al wat veranderd en dat is geen probleem, zolang je maar geen 90 graden bochten maakt.

Reageer