Beantwoord

Vigor 2132 doet willekeurig aangesloten Access Points droppen

  • 10 February 2021
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Hoi, nadat ik maandenlang probleemloos een Access Point (TP-Link Archer C7) heb kunnen gebruiken achter mijn modem (Draytek Vigor 2132F) is er sinds kort iets aan het misgaan.

Op willekeurige momenten geeft mijn AP aan dat hij geen internetverbinding heeft.

Mijn modem zelf geeft dan nog wel internetWifi maar mijn AP niet.

Gemiddeld zitten er een paar dagen tussen tot dit probleem zich herhaalt.

Ik heb er een nieuwe AP bijgekocht (TP-Link EAP 225) en ook die heeft hetzelfde issue; geen internet maar het modem wel. Dit gebeurt op hetzelfde moment met beide AP's.

Beide AP's hebben een statisch IP adres en zitten rechtstreeks aangesloten op poort 1&2 en de TV op poort 3. (hier heb ik al mee geëxperimenteerd om te wisselen. Poort 4 lijkt niet te werken, alleen de led's doen het wel).

Wat er dus fout gaat is dat de wired verbinding tussen het modem en het LAN willekeurig gelijktijdig stopt terwijl internet naar mijn modem in stand blijft. En dat blijft zo totdat ik mijn modem herstart. Het is dus niet zo dat internet op de AP's weer gaat werken als ik wacht. Een reboot van het modem is noodzakelijk.

Het is knap irritant tijdens thuiswerken omdat ik niet weet wanneer de connectie weer dropt en m'n Citrix sessie weer verbreekt.

Wat kan er aan de hand zijn?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 February 2021, 12:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Marco Keijzer wat jij beschrijft is wegvallende bekabelde verbinding waarbij de wifi wel gewoon blijft werken. In sommige situaties komt het voor dat de Draytek in een soort deadlock komt op de netwerk poorten. De exacte oorzaak is helaas niet te achterhalen en dus op te lossen. Het enige wat gedaan kan worden is het modem vervangen voor een zyxel modem waarbij het niet voor komt.

@Hidden.nld dank voor je input, ik denk ook dat het modem de boosdoener is.

Ik ga nog een keer testen door de Draytek weg te halen en mijn Archer als modem te gaan gebruiken hoewel ik dat al eerder heb gedaan toen ik hem net had en die had ook stabiliteitsproblemen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marco Keijzer, wat @Hidden.nld aangeeft, klopt volledig (ik had ook niet anders verwacht haha)! 

Om je zo goed mogelijk te helpen, heb ik een modemruil aangevraagd bij onze technische dienst. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid maandag verwerkt worden zodat je uiterlijk één week later het Zyxel modem en de Media Converter in huis hebt. Zodra de modemruil verwerkt wordt, krijg je een afspraaktool per SMS en e-mail toegestuurd. Bij Glasvezel wordt een Zyxel + Media Converter namelijk altijd door een installateur aangesloten. 

Houd je ons op de hoogte van de verwerking? Alvast bedankt voor je medewerking. Geniet van een mooi weekend en blijf veilig binnen!

Reageer