vraag over down en upstream

  • 22 August 2023
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Vandaag is mijn internet aangesloten door een monteur, daar ben ik heel blij mee.

Nu is mijn vraag of de up en downstream goed zijn? Heb een dsl verbinding 

 

 

Waqqas 8 maanden geleden

@Martin1807 

De FEC errors kunnen tot in de miljoenen oplopen, echter vormt dit geen probleem. Mochten bijvoorbeeld CRC errors oplopen dan kan je wel stabiliteitsproblemen krijgen.

Mocht je problemen hebben met de verbinding laat het dan weten.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Martin1807 

Als je bekabeld 90-95 Mbps download haalt en 25-27 upload dan zou het goed moeten zijn of bedoel je iets anders?

Hallo @Martin1807 

Als je bekabeld 90-95 Mbps download haalt en 25-27 upload dan zou het goed moeten zijn of bedoel je iets anders?

De download snelheid is goed maar bedoel wat anders. De down en upstreams icm rs fouten geeft de stabiliteit aan en of er storing op her netwerk/kanaal zitten. 

Reputatie 7
Badge +15

@Martin1807 

De FEC errors kunnen tot in de miljoenen oplopen, echter vormt dit geen probleem. Mochten bijvoorbeeld CRC errors oplopen dan kan je wel stabiliteitsproblemen krijgen.

Mocht je problemen hebben met de verbinding laat het dan weten.

@Martin1807

De FEC errors kunnen tot in de miljoenen oplopen, echter vormt dit geen probleem. Mochten bijvoorbeeld CRC errors oplopen dan kan je wel stabiliteitsproblemen krijgen.

Mocht je problemen hebben met de verbinding laat het dan weten.

Ja vandaar mijn vraag.

Het viel me op als ik de tv aanzet dat het beeld tot 2 sec blijft hangen en dan doorloopt. Dat zelfde bij overschakelen naar andere zender.

Bij online gamen(fifa) merk ik ook dar het nier helemaal goed loopt beetje vertraging. Ik probeer te achterhalen waar het probleem kan zitten.

Maak het voor de verbinding uit of je de modem heb aangesloten in de woonkamer of de aansluitpunt in de meterkast?

Wat kan bij dsl de oorzaak van storingen zijn? Zou bijvoorbeeld een beveiligde internet kabel enigszins helpen?

Reputatie 7
Badge +15

@Martin1807

De KPN kabel komt meestal binnen in de meterkast waar dus ook het KPN ISRA punt zit. Als vanaf dit punt een kabel naar een andere aansluitpunt gaat dan heb je te maken met een bridge tap, dit zou dan problemen met de stabiliteit van de verbinding kunnen geven (hoeft niet altijd zo te zijn, bij mij werkte het zo 2 jaar probleemloos).

Voor een optimale verbinding sluit je de modem in de meterkast aan op het KPN ISRA punt.

@Martin1807

De KPN kabel komt meestal binnen in de meterkast waar dus ook het KPN ISRA punt zit. Als vanaf dit punt een kabel naar een andere aansluitpunt gaat dan heb je te maken met een bridge tap, dit zou dan problemen met de stabiliteit van de verbinding kunnen geven (hoeft niet altijd zo te zijn, bij mij werkte het zo 2 jaar probleemloos).

Voor een optimale verbinding sluit je de modem in de meterkast aan op het KPN ISRA punt.

De kpn isra punt zit in de meterkast in de gang die gaat naar de meterkast in mijn appartement, de modem is aangesloten in de woonkamer. Is er iets wat ik kan doen tegen die bridge tap? Modem op Isra punt is niet mogelijk aangezien ik gebruik maak van kabel voor tv en internet 

Reageer