Wachten op activatie DSL lijn

  • 2 November 2023
  • 6 reacties
  • 38 Bekeken

Ik wacht nu al meer dan een maand op activatie van de verbinding, is dat normaal bij Odido? Ik had bij de vorige provider een werkende lijn dus wat is het probleem? Ze sturen je een monteur op je dak die tot twee maal toe afzecht en de derde maal voor niets komt omdat de lijn niet geactiveerd is. Odido zet die knop nou eens om want anders doe ik het zelf.

Jason van Odido 6 maanden geleden

Het Odido modem dient aangesloten te zijn na aanmelding, anders wordt er niks geregistreerd vanuit de lijn. Overigens denk ik dat er één en ander misgaat vanuit de rapportage van Guidion. Zij constateerden dat jouw ISRA onvindbaar is. Dan snap ik wel dat er geen signaal ontstaat, aangezien dit technisch gezien dan nog niet bestaat - ook al is het wel zo natuurlijk. Laten we het hier verder oppakken trouwens. Het heeft niet zo'n zin om ook nog in het andere topic te blijven reageren. Ik zal daar een rectificatie plaatsen. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @berendjV 

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt en heb je eventueel LIJN 2 of de 2de aderpaar geprobeerd?

Hallo @berendjV 

Is de modem rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt en heb je eventueel LIJN 2 of de 2de aderpaar geprobeerd?

Hai@Waqqas
UIt het verleden heb ik geleerd dat je bij overstap de nieuwe provider aan moet sluiten op de andere miniconnector van het Isra punt. Dat leverde geen resultaat. Alleen de power led van de T54 gaat aan. Helaas is dat ook het geval als ik hem aansluit op de andere connector. Omdat ik een Frit!z box gebruiker ben heb ik deze toen maar weer aangesloten, ik dacht je weet maar nooit ondfankls dat de vorige provider het signaal al had afgesloten. De 7590 krijgt wel internet en TV maar met een melding bij de lijncontrole dat de DSL gestoort is . Ook niet alle kanalen zijn aanwezig.
Het modem is rechtstreeks aangesloten op het isra punt.

Reputatie 7
Badge +15

@berendjV 

Het Odido modem dient wel aangesloten te zijn zodat de verbinding voor Odido zichtbaar is.

Het is aangesloten geweest en toen was het niet zichtbaar bij Odido dien ik toen voor de zoveelste maal aan de telefoon had. Het zal toch niet zo zijn dat ik die Zyksel aangsloeten moet houden en daar door geen Internet heb?

Reputatie 7
Badge +16

Het Odido modem dient aangesloten te zijn na aanmelding, anders wordt er niks geregistreerd vanuit de lijn. Overigens denk ik dat er één en ander misgaat vanuit de rapportage van Guidion. Zij constateerden dat jouw ISRA onvindbaar is. Dan snap ik wel dat er geen signaal ontstaat, aangezien dit technisch gezien dan nog niet bestaat - ook al is het wel zo natuurlijk. Laten we het hier verder oppakken trouwens. Het heeft niet zo'n zin om ook nog in het andere topic te blijven reageren. Ik zal daar een rectificatie plaatsen. 

Helemaal top, ik zal de T54 vanavond weer aansluiten.

Reageer