Beantwoord

WAN brandt rood, geen internet en geen reactie

  • 5 April 2024
  • 15 reacties
  • 162 Bekeken

Hi,

 

Sinds afgelopen donderdag komt de verbinding vanuit de converter naar de modem (T50) niet meer binnen. WAN brandt continu rood. Ik heb alle stappen op het forum al doorlopen (modem reset, switch kanalen 1 6 naar 3 4 en terug, aan- en uit), ook samen met de klantenservice. Deze kon de modem ook niet uitlezen. Ticket aangemaakt voor de monteur, binnen een werkdag zou er contact opgenomen worden. Vandaag zelf maar erachteraan gebeld, geen reactie van de monteur. Nu het weekend in, zonder enige update of internet.

Dat zou geen probleem zijn, als de 4G/5G verbinden rete top zou zijn, wat niet is dus heb ik ook niks aan de unlimited voucher ter compensatie. Tevens heb ik ook aan het begin van de maand mijn abonnement verlengd, waarbij is gezegd dat ik ook een nieuwe modem zou ontvangen. Eigenlijk heb ik er al spijt van, want sinds het lijkt sinds de naam Odido enkel achteruit te gaan. Van mijn 1GB waar ik voor betaal, blijft ook slecht 400mb over. Waar betaal ik dan eigenlijk voor.

 

Dus, kortom:

- wanneer kan ik een monteur verwachten, ik moet gewoon kunnen werken maandag

- wanneer kan ik een nieuwe modem verwachten 

- kan ik nog overstappen, dat overweeg ik wel serieus..

 

Goede groet!

 

Tian

icon

Beste antwoord door Ishana van Odido 6 April 2024, 12:15

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Tintinart93, goed dat je contact opneemt! Ik sta voor je klaar en help je super graag verder. Het ticket is in behandeling bij de technische dienst, zij zullen je uiterlijk maandag van meer informatie voorzien. Een kosteloze overstap is niet meer mogelijk, maar je kunt het abonnement wel altijd afkopen. Daarnaast kunnen we als dit opgelost is een nieuw modem aansturen voor je! 😊 Laat je dan een reactie achter? Groetjes, Ishana

 

Hoi @Tintinart93, goed dat je contact opneemt! Ik sta voor je klaar en help je super graag verder. Het ticket is in behandeling bij de technische dienst, zij zullen je uiterlijk maandag van meer informatie voorzien. Een kosteloze overstap is niet meer mogelijk, maar je kunt het abonnement wel altijd afkopen. Daarnaast kunnen we als dit opgelost is een nieuw modem aansturen voor je! 😊 Laat je dan een reactie achter? Groetjes, Ishana

 

Hi Ishana,

 

Kunnen jullie niet alvast een nieuwe modem toesturen, zoals is gezegd tijdens het verlegen van mijn abonnement? Geen idee of dit het probleem al oplost. Kan je mij op de hoogte houden van de status bij de technische dienst? Als ze geen contact opnemen ben jij dan mijn 1e aanspreekpunt?

 

Groet,

 

Tian

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tintinart93 

Is het FO lampje op de mediaconverter uit? Het aansluiten van een nieuwe router zal dan niet de oplossing zijn aangezien er dan geen glasvezel signaal is.

Hallo @Tintinart93 

Is het FO lampje op de mediaconverter uit? Het aansluiten van een nieuwe router zal dan niet de oplossing zijn aangezien er dan geen glasvezel signaal is.

Hi Waqqas,

Alle lampjes branden (oranje), alleen het wan lampje niet op de modem.

Reputatie 6
Badge +2

@Tintinart93 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Gelukkig zie ik dat er inmiddels een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zijn druk bezig om dit voor je op te lossen! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? 

@Tintinart93 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Gelukkig zie ik dat er inmiddels een ticket is aangemaakt naar onze technische dienst. Zij zijn druk bezig om dit voor je op te lossen! 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd iets voor je kan doen? 

Hi Teresa,

 

Voor nu niets denk ik, behalve als je wonderbaarlijk ervoor kan zorgen dat we bekabeld internet hebben haha

Ik heb net even nogmaals de converter gecheckt. Het FO link lampje is uit! Dus wat Waqqas al schreef is dat er geen verbinding van de glasvezel binnenkomt? Afgelopen donderdag was hier wel een kpn monteur in de straat bezig.. Als het probleem vanuit kpn is, kan het dan niet sneller geregeld worden via hen ipv Guidion?

Reputatie 6
Badge +2

@Tintinart93 Hoe graag ik het ook wil, kan ik er zelf niet voor zorgen dat het bekabelde internet weer werkt. Wat ik gelukkig wel kan doen is jou een Unlimited voucher code sturen, zodat je in ieder geval gebruik kunt maken van het internet! Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik deze gelijk naar je sturen. Laat je mij weten of je dit wilt?

Het lijkt er inderdaad op dat er geen signaal binnenkomt, echter durf ik dit niet met zekerheid te zeggen. Om uit te sluiten dat het probleem niet binnenshuis ligt, komt de monteur van Guidion langs. Wanneer deze bevestigd dat het probleem buitenshuis ligt, kunnen mijn collega’s van de technische dienst de netwerkbeheerder inschakelen. 

 

@Tintinart93 Hoe graag ik het ook wil, kan ik er zelf niet voor zorgen dat het bekabelde internet weer werkt. Wat ik gelukkig wel kan doen is jou een Unlimited voucher code sturen, zodat je in ieder geval gebruik kunt maken van het internet! Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, kan ik deze gelijk naar je sturen. Laat je mij weten of je dit wilt?

Het lijkt er inderdaad op dat er geen signaal binnenkomt, echter durf ik dit niet met zekerheid te zeggen. Om uit te sluiten dat het probleem niet binnenshuis ligt, komt de monteur van Guidion langs. Wanneer deze bevestigd dat het probleem buitenshuis ligt, kunnen mijn collega’s van de technische dienst de netwerkbeheerder inschakelen. 

 

Hi Teresa,

 

graag. De code die ik afgelopen donderdag heb ontvangen die verloopt over 2 dagen! Kan je mij er dan 2 toesturen, zodat mijn partner hier ook gebruik van kan maken. Wij zitten allebei bij Odido.

Wanneer kan ik een bericht van Guidion verwachten?

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb je twee nieuwe vouchercodes opgestuurd @Tintinart93! Hopelijk wordt het ticket zo snel mogelijk opgepakt. Zodra het opgepakt is zullen we contact met je opnemen. 

Hoi @Tintinart93, goed dat je contact opneemt! Ik sta voor je klaar en help je super graag verder. Het ticket is in behandeling bij de technische dienst, zij zullen je uiterlijk maandag van meer informatie voorzien. Een kosteloze overstap is niet meer mogelijk, maar je kunt het abonnement wel altijd afkopen. Daarnaast kunnen we als dit opgelost is een nieuw modem aansturen voor je! 😊 Laat je dan een reactie achter? Groetjes, Ishana

Uiterlijk maandag is het niet geworden, maar wordt het dan uiterlijk dinsdag?!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Tintinart93, het ticket staat nog steeds open zonder update. Ik ga er vanuit dat het snel wordt opgepakt. Mijn excuses voor de vertraging. 

Hey @Tintinart93, het ticket staat nog steeds open zonder update. Ik ga er vanuit dat het snel wordt opgepakt. Mijn excuses voor de vertraging. 

Tommie, 

 

ik ben er redelijk klaar mee.

Bij deze graag het verzoek mijn contract per direct te ontbinden. Gisteravond nog aan de lijn gehangen met jullie klantenservice. Toen gehoord gekregen dat de eerste persoon die dit ticket heeft opgepakt niet adequaat heeft gehandeld (Bedankt Daniel!). Hij had een monteur moeten aansturen i.p.v. een BO -ticket aan moeten maken. Ik zit al een week zonder internet en ben afhankelijk van mijn internet in verband met werkzaamheden! Gaan jullie mijn gemaakte kosten vergoeden? Dit kan gewoon niet én ben er ook klaar mee. Jullie leveren niet de gewenste dienst, geven geen adequate oplossingen en ik word door 5 verschillende klantenservice medewerkers van het kastje naar de muur gestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Tintinart93, ik begrijp je sentiment hierin volledig, echter dien je ons 30 dagen de tijd te geven om het voor je op te lossen. Lukt het ons niet binnen 30 dagen, dan mag je het contract per direct opzeggen. Het ticket staat nog steeds open en eerlijk gezegd weet ik niet waarom het zo lang duurt. Ik hoop oprecht dat ze het snel gaan oppakken voor je. Ik heb de prioriteit van het ticket al verhoogd. 

Hoi @Tintinart93, goed dat je contact opneemt! Ik sta voor je klaar en help je super graag verder. Het ticket is in behandeling bij de technische dienst, zij zullen je uiterlijk maandag van meer informatie voorzien. Een kosteloze overstap is niet meer mogelijk, maar je kunt het abonnement wel altijd afkopen. Daarnaast kunnen we als dit opgelost is een nieuw modem aansturen voor je! 😊 Laat je dan een reactie achter? Groetjes, Ishana

Hoi @Ishana van Odido, het is eindelijk opgelost. Stuur je mij een nieuw modem toe? Groet, Tian

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tintinart93, ik heb je een nieuw modem opgestuurd, de T-56. Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over. Je huidige wifipunt, de WAP6807, werkt alleen niet met de T-56. Deze heb ik voor je opgezegd. Het modem hoeven we niet meer terug maar het wifipunt wel, je ontvangt een e-mail met de instructie om het wifipunt terug te sturen. Het modem mag je inleveren bij een recycle punt. Ik kan nog geen nieuw wifipunt opsturen omdat de T-56 eerst verwerkt moet worden in mijn systeem. Als je het modem hebt ontvangen kun je na ongeveer drie tot vijf dagen het juiste wifipunt aanvragen in Mijn Odido. Alvast veel plezier met je nieuwe modem! 

Reageer