Beantwoord

Website en podcast niet bereikbaar

  • 11 April 2022
  • 6 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 1

Hallo Allemaal (en Moderators),

Vorig jaar heb ik een abonnement genomen op T-Mobile thuis. Voordat mijn lijn actief werd waren er problemen met bepaalde websites/diensten die niet bereikbaar waren voor een deel van de T-Mobile klanten. Gelukkig was dat opgelost voordat mijn abonnement in ging.

Echter sinds al een +/- 6 maanden kan ik www.aegon.nl niet bereiken en kan de helpdesk mij niet helpen, ik wacht al ruime 1,5 maand op nieuwe reactie van de technische dienst. Gelukkig hoef ik niet dagelijks bij mijn financiële zaken te kijken en werkt het gelukkig wel via T-Mobile mobiel. 

Vandaag is er een nieuwe dienst bijgekomen namelijk de F1 aan tafel podcast, die kan ik via geen enkele dienst (Spotify, Apple, grandprixradio.nl website) beluisteren terwijl andere podcasts het wel doen. Maak ik verbinding met mijn hotspot dan werkt het direct. Lijkt erop dat ik een bepaalde CDN dienst niet kan bereiken via mijn T-Mobile thuis verbinding.

Een aantal zaken die ik al getest/geprobeerd heb;

  • Router herstart
  • Direct bedrade/draadloze verbinding met router
  • Ad-blockers uit
  • T-Mobile DNS / 1.1.1.1 / 8.8.8.8 maakt allemaal niet uit
  • Andere devices in mijn netwerk getest echter ook hetzelfde probleem
  • Maak ik connectie met dezelfde devices met mijn mobile hotspot dan werkt het prima

In de zelfde woonplaats Zwolle maar dan in een andere wijk kan men wel www.aegon.nl benaderen echter ik niet. Ik ben nu toch wel erg benieuwd of T-Mobile dit kan oplossen en vraag jullie om hulp.

Extra info:

Ping aegon.nl

Tracert aegon.nl

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 April 2022, 08:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

 

Vandaag is er een nieuwe dienst bijgekomen namelijk de F1 aan tafel podcast, die kan ik via geen enkele dienst (Spotify, Apple, grandprixradio.nl website) beluisteren terwijl andere podcasts het wel doen. Maak ik verbinding met mijn hotspot dan werkt het direct. Lijkt erop dat ik een bepaalde CDN dienst niet kan bereiken via mijn T-Mobile thuis verbinding.

De betreffende CDN ( onemediasales.mc.tritondigital.com ) kan op dit moment niet worden benaderd door een routeringsprobleem. Het probleem is inmiddels bekend;

 

  • Ping aegon.nl

Tracert aegon.nl

 

Deze zullen nooit reageren omdat de server waarop aegon.nl draait het niet toestaat om te antwoorden op ICMP verzoeken. ICMP is ook wel het protocol die gebruikt wordt bij ping en traceroutes. Het kan zelfs zijn dat je hierom door de server geblokkeerd bent om deze überhaupt nog te bezoeken. De website laad hier nog wel op een T-Mobile Thuis verbinding.

Om dit in gecontroleerd en in orde te krijgen zou je misschien via de klantenservice van Aegon een verzoek richting IT kunnen laten indienen en hen vragen te kijken of je IP-Adres inderdaad geblokkeerd wordt op de server.

Reputatie 3

Nou lekker dan deze problemen duren dus nog al even.

Hier (alphen aan den rijn) dezelfde soort problemen sinds gisterenavond:

  • Ubuntu update servers niet beschikbaar
  • ubuntu.com / canonical.com niet bereikbaar
  • opleidingen.nttb.nl niet bereikbaar
  • Zag in een andere post dat he.net en telefonica bijvoorbeeld het ook niet doen. Dat is hier ook zo. 
  • Aegon werkt dan weer wel

FttH verbinding.

(Eigen) Router herstart, media converter herstart, originele t-mobile router geprobeerd maar zelfde issue helaas.

 

Reputatie 1

 

Vandaag is er een nieuwe dienst bijgekomen namelijk de F1 aan tafel podcast, die kan ik via geen enkele dienst (Spotify, Apple, grandprixradio.nl website) beluisteren terwijl andere podcasts het wel doen. Maak ik verbinding met mijn hotspot dan werkt het direct. Lijkt erop dat ik een bepaalde CDN dienst niet kan bereiken via mijn T-Mobile thuis verbinding.

De betreffende CDN ( onemediasales.mc.tritondigital.com ) kan op dit moment niet worden benaderd door een routeringsprobleem. Het probleem is inmiddels bekend;

 

  • Ping aegon.nl

Tracert aegon.nl

 

Deze zullen nooit reageren omdat de server waarop aegon.nl draait het niet toestaat om te antwoorden op ICMP verzoeken. ICMP is ook wel het protocol die gebruikt wordt bij ping en traceroutes. Het kan zelfs zijn dat je hierom door de server geblokkeerd bent om deze überhaupt nog te bezoeken. De website laad hier nog wel op een T-Mobile Thuis verbinding.

Om dit in gecontroleerd en in orde te krijgen zou je misschien via de klantenservice van Aegon een verzoek richting IT kunnen laten indienen en hen vragen te kijken of je IP-Adres inderdaad geblokkeerd wordt op de server.

Vraag bij Aegon staat inmiddels uit, ben benieuwd. Nu wel hopen dat de andere routeringsproblemen snel verholpen zijn. Heb jaren lang bij Ziggo gezeten en nooit dergelijke problemen gehad. Is dit nu gewoon pech of heeft dit iets te maken met de technische staat/keuzes van de T-Mobile infrastructuur?

@enterz - Helaas loopt de routering richting canoncial.com en ubuntu.com via Hurricane Electric, en deze loopt op het moment helaas stuk. Dit issue is inmiddels bekend gemaakt naar de netwerk experts.

Het issue met Aegon staat op zichzelf en heeft niets te maken met de routing-issues.

De routing issues worden besproken in het volgende topic om alles een beetje overzichtelijk te houden;

 

Reputatie 7

Hi allemaal,

Heel erg bedankt voor alle aanvullende informatie. Met de aanvullende informatie hebben we het netwerk team aan het werk kunnen zetten en is het probleem momenteel in onderzoek. We doen er alles aan om het issue zo snel mogelijk op te lossen. Ik zal jullie direct meenemen in de updates via dit topic: 

 We houden jullie op de hoogte!