Websites onbruikbaar traag

  • 15 March 2023
  • 7 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Hi @Tommie Wij ervaren exact hetzelfde probleem sinds ongeveer 1,5 week. Sommige sites zijn onbruikbaar traag en na het verbinden met onze zakelijke VPN werkt alles probleemloos. Is er al zicht op wanneer dit wordt verholpen? Dank!

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Zw246 zou je voor mij een aantal speedtesten kunnen aanleveren? Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zw246 zou je voor mij een aantal speedtesten kunnen aanleveren? Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Reputatie 1

Goedemiddag @Tommie ik begrijp niet helemaal waarom mijn bericht in een losse topic is gezet. Het issue dat wij ervaren is exact gelijk aan de andere berichten in het andere topic

. Een deel van onze klanten met T-Mobile lijnen lijkt dezelfde problemen te ervaren naar verschillende sites of ons datacenter. We kunnen eventueel ook testen uitvoeren vanuit het datacenter naar een T-Mobile lijn als dit helpt in het zoeken naar de oorzaak.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zw246, ik heb dit verplaats in een eigen topic omdat er andere bellen gingen rinkelen tijdens de lijnmeting. Er lijkt bij jou wat anders aan de hand te zijn met je verbinding. Graag ontvang ik de speedtesten exact hoe het staat geschreven in mijn vorige bericht. Aan de hand van die testen kan ik een onderzoek starten. Hoor graag van je terug! 

Reputatie 1

Goedemiddag @Tommie , Ik begrijp je bericht maar het probleem is naar mijn idee groter dan alleen de lijn bij ons op kantoor. Ik kan straks voor je de speedtesten uitvoeren maar er zijn meer klanten van T-Mobile die dit routering probleem ervaren, zowel met verkeer naar ons datacenter als verkeer naar andere sites of providers. Naar verwachting wordt een deel van het verkeer dat via de AMSIX loopt niet goed afgehandeld 

Reputatie 1

Goedemiddag @Tommie, is er een mailadres waar ik de screenshots naar toe kan sturen? Ik post ze liever niet publiek en het privébericht blijft aangeven dat ik minimaal 10.000 tekens moet invullen. 

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zw246, dankje voor de moeite! De testen zien er goed uit, lastig om hier een vinger op te leggen. Kan je mij de domeinnamen doorsturen waar je dit het meest op ervaart? Dan kan ik het doorzetten naar onze techneuten. 

Reageer