Wegvallend DSL internet

  • 27 January 2024
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Goedemorgen, 

Ik krijg op 7 februari een glasvezelaansluiting die heb ik bewust besteld aangezien ik conncectie issues heb met DSL sinds 19 januari

 

Ik heb alle stappen doorlopen zoals beschreven in de pins/wiki e.d. dit is bekabeld en op wifi op alle apparaten. ik zie de snelheiden steeds wisselen van 1.5 Mbps tot 83 Mbps terwijl ik altijd 95-100 Mbps haalde. Het ISRA punt is verder ook in orde.

 

Kan Odido mijn modem op afstand uitlezen?

 

Ik heb ook ontdekt dat ik mijn IP adres handmatig in moet stellen als ik dat zet op automatisch aanwijzen dan kom ik zeker niet hoger dan 1,5 Mbps en als ik "ipconfig" doe en ik pak het IP adres van de automatisch toegewezen IP en ik wil inloggen dan kom ik op een KPN modem waar ik uiteraard niet op in kan loggen.. het lijkt wel of ik over een verkeerd lijntje loop als je snapt wat ik bedoel 😆 

Veel voorkomende problemen zijn bijv:

  • opeens heb ik geen internet en niks laadt 3 minuten later werkt alles weer
  • ik krijg opeens een melding "er is geen verbinding met internet” en 1 sec later laadt de site wel
  • Als het bovenstaande in een game gebeurd word ik gekicked
  • in COD MW3 zie ik constant: Packet loss hierdoor bewegend de vijanden alle kanten op of als het echt ernstig word krijg ik een kick uit de game
  • in WoW heb ik soms 500-800 latency waardoor alles zeer laat aankomt en ik opeens game over op de grond lig

Nogmaals ik heb alle Pins al geprobeerd!! Factory rest, Power flip etc. dit heeft het eerder erger gemaakt dan beter..

 

Ik heb overigens een Zyxel T50 router, rechtstreekse bekabeling of powerline maakt geen verschil.. ook Wifi heeft 95-100% bereik maar met 1.5 Mbps

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Gelukkig gaat jouw Glasvezel abonnement bijna van start! 😀 @Jason1990 

Hoe dan ook, ik wil graag dat jij tot die tijd ook kunt genieten van een stabiele verbinding. Ik heb gelijk het modem uitgelezen, maar de verbinding ziet er gelukkig goed uit. Wil je mij een bekabelde speedtest sturen? Je kunt hiervoor deze link gebruiken: Speedtest: test je internetsnelheid thuis | Odido

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan ga ik direct verder met mijn onderzoek! 

Bekijk origineel

2 reacties

Ter info: ik denk dat ik daad werkelijk met een dsl lijntje verkeerd zit. Ik was net bij mn buurman hij heeft een bericht van KPN dat ze aan het netwerk gewerkt hebben en sindsdien doet mijn internet raar en kan ik op zijn modem inloggen..

 

Willen jullie hier aub naar kijken 😆 

Reputatie 6
Badge +2

Gelukkig gaat jouw Glasvezel abonnement bijna van start! 😀 @Jason1990 

Hoe dan ook, ik wil graag dat jij tot die tijd ook kunt genieten van een stabiele verbinding. Ik heb gelijk het modem uitgelezen, maar de verbinding ziet er gelukkig goed uit. Wil je mij een bekabelde speedtest sturen? Je kunt hiervoor deze link gebruiken: Speedtest: test je internetsnelheid thuis | Odido

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan ga ik direct verder met mijn onderzoek! 

Reageer