Beantwoord

Wegvallende verbinding sinds 21-04-202

  • 22 April 2020
  • 5 reacties
  • 258 Bekeken

Sinds gisteren valt mijn verbinding regelmatig weg. De status indicators van mijn modem (Zyxel VMG8825-T50) veranderen niet echter helpt alleen een reset van de modem (en media converter). De modem is ook niet meer vanaf het interne netwerk te bereiken in die gevallen.

Dit speelt in de regio Helmond, ik zie echter geen storingen, wel dat er onderhoud (algemeen) aan het netwerk gedaan is.

Wat kan hier aan de hand zijn?

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 April 2020, 10:24

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CelloM 

Heb je enkel het T-mobile modem in gebruik of ook nog een eigen netwerk? Probeer misschien ook eens eigen apparatuur af te koppelen en bijvoorbeeld enkel een laptop bedraad gebruiken of tv kijken na een reset. Valt bedraad en wifi beide weg?

Misschien is het een optie om eens een fabrieksreset uit te voeren door het reset knopje achterop je modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

Hier hetzelfde probleem in Waddinxveen, zie de log van de ripe.net atlas probe.

De verbinding komt wel automatisch terug.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kkc1983, goed dat je de hulp van de Community zoekt! We gaan er samen mee aan de slag, er zijn altijd oplossingen! 😁 

Brandt de power led constant?

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt.

- Controleer of de stroomadapter goed in de wandcontactdoos (stopcontact) zit.

- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.

Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd. Vaak zit er achter het ISRA nog een vertakking (bridge tap) die voor prestatieverlies zorgt.

Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is.

Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt.

Voer een factory reset uit op het modem.

 

Mocht dit nog niet de oplossing zijn, geef een seintje. Dan kom ik aangevlogen met extra hulp! 😉

@Jason Lijkt vandaag iets beter te gaan dan gisteren.

Heb helaas dus niet kunnen kijken wat er op dat moment gebeurt. Bijgaand een overzicht vanuit ripe.net

Uptime van de modem is 1 dag en 4 uur en dat klopt omdat ik hem gisteren van de stroom gehaald had, dat geeft aan dat de modem niet uitvalt als de verbinding wegvalt.

 

Hallo @CelloM 

Heb je enkel het T-mobile modem in gebruik of ook nog een eigen netwerk? Probeer misschien ook eens eigen apparatuur af te koppelen en bijvoorbeeld enkel een laptop bedraad gebruiken of tv kijken na een reset. Valt bedraad en wifi beide weg?

Misschien is het een optie om eens een fabrieksreset uit te voeren door het reset knopje achterop je modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken.

Het modem met daarachter een intern netwerk, een gigabit switch met tussen de drie en zeven apparaten.  Ik spreek in eerste instrantie alleen over bekabelde aansluitingen. Alle bekabeling is Cat6E. Het wisselen van een switch lost het probleem niet op. Omdat het niet precies te zeggen wanneer de hick-ups optreden is het (tijdelijk) aansluiten van een (of meerdere) machines direct op de router wat lastig.

Reageer