Wegvallende verbinding Zyxel VMG8825-T50

  • 26 February 2023
  • 9 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik heb al sinds de start van ons abbonement in december 2022 voor internet en tv thuis een niet werkende Zyxel VMG8825-T50 modem. Helaas al ca 30 keer aan de lijn gehangen met de klantenservice en meerdere monteurs over de vloer gehad maar het probleem van de modem, die simpelweg vervangen moet worden is niet opgelost. Eerst werd gezwen naar de DSL-lijn, maar die is prima. Daarna aan mijn via DECO M9 accespoint, maar daar is ook niks mis mee en staat ook zoals geadviseerd worden in accespoint modus. Wifi verbinding zelf is prima, ook als de internetverbinding wegvalt is de wifi verbinding gewoon in stand.

Concreet valt de verbinding om de ca 1 a 2 uur weg, dan zie je dat de modem offline gaat en de internetverbinding opnieuw moet zoeken. Dat duurt dan ca 5 minuten. Modem geeft zelf ook met de led lampjes aan de verbinding van de DSL lijn goed is. Is ook 3x bevestigd door KPN met een lijnmeting inmiddels.

Iemand die dit probleem ook ervaart en geen oplossing geboden krijgt van t-mobile maar wel elke maand de rekening mag betalen?

Inmiddels werk ik al 3 maanden op mijn hotspot bij gebrek aan een werkende internet verbinding thuis.

 

Jason van Odido 1 jaar geleden

Hoi @b.de, welkom op de Community! 🙋‍♂️

De SONOS-apparaten  geven een lease time error op het toegewezen IP-adres. in LAN-poort één achterop het modem zitten twee geluidsapparaten die voor een lease time error zorgen. Ik weet vrij zeker dat dit de bron is van de problemen met uitval op het modem. Een lease time error ontstaat wanneer het apparaat geen geldige lease gepusht kan krijgen vanuit de DHCP-server; dit komt vaak doordat het uitgelezen MAC-adres niet overeenkomt bijvoorbeeld. Dit kun je herstellen door alle aangesloten apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een reprovisie op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De reprovisie kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je. Laat het weten zodra alles opnieuw opgestart is! 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @b.de, welkom op de Community! 🙋‍♂️

De SONOS-apparaten  geven een lease time error op het toegewezen IP-adres. in LAN-poort één achterop het modem zitten twee geluidsapparaten die voor een lease time error zorgen. Ik weet vrij zeker dat dit de bron is van de problemen met uitval op het modem. Een lease time error ontstaat wanneer het apparaat geen geldige lease gepusht kan krijgen vanuit de DHCP-server; dit komt vaak doordat het uitgelezen MAC-adres niet overeenkomt bijvoorbeeld. Dit kun je herstellen door alle aangesloten apparaten los te koppelen, het modem te resetten en daarna een reprovisie op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De reprovisie kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je. Laat het weten zodra alles opnieuw opgestart is! 

Reputatie 1

@Jason dank voor de reactie. Zojuist de kabel

uit poort 1 getrokken en het modem reset gegeven. Zou fijn zijn als jullie een reprovisie kunnen doen. 

Reputatie 7
Badge +9

@b.de Reprovisie uitgevoerd!✔

Reputatie 1

@Tommie  Super veel dank. Kan ik nu alles weer aansluiten? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @b.de 

Je kan alles weer aansluiten 🙂

Reputatie 1

@Tommie @Waqqas  modem viel zojuist weer weg nadat ik alles weer had gekoppeld. 

Ga even in de gaten houden hoe lang hij nu online blijft. 

Reputatie 1

@Tommie @Jason Helaas heeft de reprovisie niet gewerkt. Inmiddels is de verblinding weer 3x weg gevallen en rebooth van de modem gehad. Wat kan er nu worden gedaan?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @b.de, goed dat je dit aankaart! Ik denk dat het gaat om een brak modem. Ik heb gelijk een nieuwe naar je opgestuurd. Je ontvangt hier bericht over, je kunt de zending ook volgen in de My T-Mobile. Kan je mij laten weten, als je het nieuwe modem ontvangen hebt, of de verbinding nu wel stabiel is? Talk soon!

Reputatie 1

@Tommie nieuwe modem was gister in huis. Direct aangesloten en nu al meer dan 24u geen problemen meer. Lijkt er op dat probleem in de modem zat. 

Reageer