Beantwoord

Weken zonder internet

  • 19 August 2023
  • 17 reacties
  • 351 Bekeken

Goedendag,

 

Wij zijn sinds kort verhuist en hebben Glasvezel van T-Mobile, het klinkt leuk, maar het is veranderd in een kastje naar de muur verhaal waarbij geen enkele klantenservice medewerker, of monteur, ons verder kan helpen.

 

Wachten is wat wij moeten doen, want het is druk. Nu zitten wij ondertussen bijna 4 weken zonder internet. Continu contact met T-Mobile, maar het is een richting verkeer, vanuit T-Mobile komt er geen enkele update.

 

Om een duidelijk beeld te geven van alles wat er is gebeurd :

 

1 Juli - Contract ingang

 

3 Juli - Gideon, aansluiting internet. 

Werkt niet, er zou een storing zijn in de centrale. LOS knippert rood.

 

5 Juli - Internet werkt uit zichzelf, hoge snelheid.

 

25 Juli - Internet valt uit, LOS rood knipperend 

Direct contact met T-Mobile opgenomen.

 

28 Juli - Gideon monteur komt langs, nog geen minuut binnen geweest. “Hier mag ik niets aan doen, dit is voor netbeheer”

 

11 Aug - Netbeheer komt langs, er blijkt een patch kabel los te zitten in de centrale, gefixt. LOS knippert niet meer rood, maar lampje blijft uit. Nu knippert PON groen. Dit zou een defect Huawei ONT betekenen. Netbeheer monteur bestelt een nieuwe, wij zouden deze zelf aan kunnen sluiten (ik ben technisch erg handig) 

 

15 Aug - Huawei ONT ontvangen. Mag toch niet zelf aangesloten worden, klantenservice gaf aan dat ik binnen een dag bericht zou krijgen.

 

16 Aug - Niets gehoord, gebeld naar T-Mobile, er was niets bekend. Ticket aangemaakt voor de monteur, er zou binnen een dag contact opgenomen worden.

 

17 Aug - Geen gehoor, dus opnieuw gebeld. Het staat echt op de planning bij de backline. Zouden vrijdag, uiterlijk zaterdag 19 Aug een bericht van Guidon krijgen.

 

19 Aug - Niets gehoord, opnieuw gebeld. In het weekend gebeurd er niets, met een beetje geluk krijgen wij voor dinsdag 22 Aug bericht. 

 

Hoe kan dit zo ontzettend fout gaan? Ik durf mijn geld te zetten op dat de Gideon monteur het niet kan oplossen, als ze binnenkort weer langs komen. Ik kan zelf niet geloven dat een nieuwe ONT het knipperende PON lampje oplost, en terug zet in werkend internet.

 

Wij werken beide thuis, hebben geen telefoon abonnement via T-Mobile waardoor wij onze hotspots ontzettend aan het overbelasten zijn, en mooi uit eigen zak mogen betalen.

 

Waarom krijg ik dagelijks een ander verhaal te horen vanuit de klantenservice?

 

Ik zit het grootste deel van mijn contact zonder internet, dit lijkt mij een reden dat ik wel onder mijn contract uit kan, en over kan stappen naar een andere provider?

 

Ik neem aan dat wij niets hoeven te betalen voor de dagen dat er geen internet is? Maar wat met alle extra gemaakte kosten?

 

Als ZZP is het gigantisch vervelend dat ik geen video gesprekken met mijn klanten kan hebben met werkende video of schermdelen, omdat mijn hotspot dit niet aan kan. Hiermee kom ik ook ontzettend onprofessioneel over richting mijn klanten. De reden dat wij glasvezel van T-Mobile hebben is een snelle, werkende verbinding omdat ik intensief het internet gebruik.

 

Hopelijk is het snel opgelost, en kan eindelijk iemand mijn vragen beantwoorden.

icon

Beste antwoord door Internetloze_thuiswerker 29 August 2023, 12:28

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Internetloze_thuiswerker ,

Dit is niet de ervaring die je wenst. In het weekend zijn er minder moderators aanwezig. Dus vanaf maandag meld een moderator zich vanzelf. Dit gaat op volgorde van binnenkomst. 

Heb je, je klantnummer al in je profiel staan? Dit kan alleen jij en de moderator zien, maar maakt het voor de moderator een  stuk makkelijker om je te helpen. 

Hallo @Internetloze_thuiswerker ,

Dit is niet de ervaring die je wenst. In het weekend zijn er minder moderators aanwezig. Dus vanaf maandag meld een moderator zich vanzelf. Dit gaat op volgorde van binnenkomst. 

Heb je, je klantnummer al in je profiel staan? Dit kan alleen jij en de moderator zien, maar maakt het voor de moderator een  stuk makkelijker om je te helpen. 


Zojuist mijn klantnummer toegevoegd, dank voor de tip! 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Internetloze_thuiswerker, dit is zeker niet de manier waarop wij jou welkom willen heten bij ons. Ik kijk graag met je mee om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer online bent! 

Het lijkt er inderdaad op dat het ONT defect is en deze moet door een Guidion monteur aangesloten worden, ik zie dat dit voor je is doorgezet naar mijn collega's van de technische afdeling. Het klopt dat zij in het weekend niet aanwezig zijn, ik verwacht dat je hier morgen en anders uiterlijk dinsdag bericht van krijgt. Je zult dan een e-mail en een SMS ontvangen van Guidion om een afspraak met ze in te plannen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het vervangen van het ONT ons bij de oplossing gaat brengen! 

Uiteraard hoef je niet te betalen voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Zodra je weer helemaal online bent, zullen we gelijk een vergoeding voor je in orde maken! Ook wil ik graag een voucher voor je regelen voor Unlimited internet, zodat je op die manier via de hotspot nog online kan blijven. Deze voucher werkt alleen op een simkaart van T-Mobile, Tele2 of Ben. Mocht je hier geen gebruik van maken, dan kan je in dit geval een prepaid simkaart van ons kopen. Deze kan je onder andere vinden in een van onze shops en kost € 10. Als je me daarna een foto van de bon wil sturen, zorg ik ervoor dat dit weer voor je vergoed wordt en maak ik gelijk de voucher voor je in orde. 

Weet dat wij er alles aan gaan doen om dit voor je op te lossen! 

Dank @Nora voor de reactie, helaas ook vandaag radio stilte.

Gister, dinsdag 22 Aug de klantenservice gebeld, aangezien wij nog steeds niets gehoord hadden.
De klantenservice medewerker zag dat ons ticket al gesloten was, zonder dat er een afspraak was ingepland. Erg vreemd, maar gelukkig kon deze medewerker voor ons een afspraak inplannen.

De monteur kon direct vandaag, woensdag 23 Aug langs komen, 4 weken + 1 dag nadat het internet eruit gevallen is.


Monteur gaf aan dat het vreemd was dat er een nieuwe ONT moet komen voor een knipperende PON, hij gaf aan dat het een activatie ding is vanuit T-Mobile, niet vanuit netbeheer, en niet vanuit Gideon. Het serie nummer van de oude ONT komt ook overeen met de bekende nummers bij T-Mobile.

Helaas, hij kan weer niets voor ons betekenen, hij moet het wederom doorzetten naar Netbeheer, maar hij denkt eigelijk dat de fout bij de activatie van T-Mobile ligt, en dat er bij T-Mobile gekeken moet worden.


Het is echt in een hopeloos process aan het veranderen, niemand kan ons helpen, iedereen stuurt ons door naar de volgende partij, T-Mobile laat niets van zich horen.


Hoe gaat dit in godsnaam ooit opgelost worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Internetloze_thuiswerker, bedankt voor je terugkoppeling.

De desbetreffende monteur heeft dit doorgezet en een ticket ingeschoten voor onze techneuten. Zij zullen voor je aan de slag gaan om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

Gister, nadat de Gideon monteur was vertrokken, direct T-Mobile gebeld.
Vandaag een bericht gekregen dat morgen Gideon wederom langs komt, deze keer met als taak “Modem aansluiten”.

Morgen ochtend kunnen ze direct langs komen, maar ik ga er van uit dat ze wederom niets kunnen doen.
Vooral omdat gister door Gideon verteld werd dat ze niets kunnen doen, en het iets interns bij T-Mobile is. Toevallig iemand die kan in zien wat precies de taak is? 

Reputatie 7
Badge +8

@Internetloze_thuiswerker Ik heb gelijk voor je gekeken en zo te zien is de monteur aangestuurd voor installatie en fiber storing. Ik ga duimen dat het opgelost wordt, houd je ons op de hoogte hoe het vandaag is gegaan?

@Demi om 8:00 gebeld door de Gideon monteur, hij kwam niet, omdat hij eergisteren al is geweest.

 

wie gaat ons nu helpen!?

Reputatie 4

@Demi om 8:00 gebeld door de Gideon monteur, hij kwam niet, omdat hij eergisteren al is geweest.

 

wie gaat ons nu helpen!?

Ik denk Ziggo. Bij T-Mobile vind je alleen maar langs elkaar heen werkende onderaannemers.

Overstappen lijkt steeds meer de enige optie, wat een eindeloos verhaal dit.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Internetloze_thuiswerker, mijn oprechte excuses. Ik zie inderdaad dat de zaak nu ligt bij onze technische dienst om een andere aansturing te doen. Ik heb zojuist verzocht dit morgen met spoed op te pakken. Ik ga er hiermee vanuit dat je zo snel mogelijk iets hoort over een vervolgactie. Ik ben morgen zelf vrij, maar ik zal het dinsdag sowieso scherp in de gaten houden!

Volkerwessels is zojuist langs geweest. 5 weken zonder internet gezeten, en eindelijk opgelost.
Het was een verkeerde patch port, wat gek is, want dit is 3 weken geleden al na gelopen.

Gelukkig werkt het internet nu weer, maar ik ben benieuwd voor hoe lang.

Gaat de compensatie van 5 weken zonder internet automatisch in, of moet ik hier nog stappen voor ondernemen? 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Internetloze_thuiswerker, bedankt voor deze update en fijn dat het is opgelost! De vergoeding voor deze periode heb ik meteen aangemaakt. Je ontvangt nog een bevestiging per e-mail. Loop je in de toekomst nog ergens tegen aan dan weet je mij te vinden!

Goedemiddag,

 

Ik zit met PRECIES hetzelfde probleem. Ik heb al 3 welen geen internet thuis. Is er iemand die mij kan helpen AUB.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @tufanbalikci, super dat je het gelijk wilt uitzoeken, dat valt alleen maar te prijzen! Het is echter niet volgens de huisregels om op meerdere topics te reageren of te openen met dezelfde vraagstelling. Het is niet dat ik je niet wil helpen, maar we werken echt volgens de huisregels van de Community. Anders staan de inboxen zo vol dat het nauwelijks te behappen valt. Neem voor alle info onze Huisregels door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Groetjes, Ishana

Ja amehoela met je regeltjes van je community! IK ZIT AL MEER DAN 3 WEKEN ZONDER INTERNET EN NIEMAND DIE MIJ WILT OF KAN HELPEN. 
 

KUTSERVICE, Het is om van te WALGEN.

Reageer