Beantwoord

Wel wifi signaal, maar geen internet.

  • 8 May 2020
  • 7 reacties
  • 3347 Bekeken

Bij verschillende mobiele apparaten, mobiel en tablets, gebeurt het regelmatig dat er wel verbinding is met de wifi, maar geen internet verbinding. Terwijl tegelijkertijd het wel werkt op andere apparaten. 

Op de apparaten waar geen internet is, maar wel verbinding met WiFi, staat er een uitroepteken naast het wifi symbool. En worden er geen pagina's geladen of data verzonden of ontvangen... 

 

Dit probleem hadden wij eerder ook regelmatig, daar is toen naar gekeken. We hebben een nieuwe modem gekregen, en het probleem was opgelost. Gisteren viel de verbinding op de modem ineens compleet uit en heb ik hem uit en weer aan gezet. Sinds dien doet hij dit weer. 

icon

Beste antwoord door Brian 15 May 2020, 12:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hey @DanielBogusz,

Ik ben benieuwd of je dit probleem enkel ervaart bij je Wifi verbinding? Of valt je bekabelde verbinding ook regelmatig weg? Zo ja, dan adviseer ik je om in ieder geval je modem te resetten en vervolgens je apparaten opnieuw te verbinden met je Wifi verbinding. :relaxed:

Nee, de bekabeling doet het prima... Het is zelfs zo dat niet elk apparaat dat verbinding heeft op het zelfde moment geen internet meer heeft. En als je dan geen internet op je mobiele apparaat heb, krijg je die vaak wel terug als je opnieuw verbind... 

Zoals eerder gezegt hebben we dit probleem eerder gehad, maar na de nieuwe modem niet meer. En nu is het probleem terug. 

Reputatie 7

Hi @DanielBogusz,

 

Ik denk graag mee! We gaan hier proberen zaken uit te sluiten. Als de Wifi op één apparaat wegvalt en tegelijkertijd op een ander apparaat wel verbonden (met internet) blijft, dan kunnen we het modem uitsluiten. Deze geeft immers nog goede Wifi door. Op welk apparaat heb je de verminderde verbinding? Kun je deze (als het een laptop is) ook aansluiten via een internetkabel? Werkt dat wel? Dan ligt het aan de Wifi van het apparaat. Werkt het ook met kabel niet, dan is er iets anders mis. Gaat het om een mobiel apparaat, dan is een fabrieksreset wellicht een optie. 

 

Verdere vragen zijn om te testen op een ander Wifi-netwerk. Komt de verbinding terug na een bepaalde actie of komt deze vanzelf weer terug? Hoelang duurt zo'n disconnect? 

 

Ik hoor graag, zodat we kunnen achterhalen waar het probleem vandaan komt. 

Het grappige hieraan is, dat het vooral de telefoon's en tablets van mijn vrouw en kinderen zijn. Voor ik hier kwam wonen, hadden zij ziggo en dat werkte traag maar de verbinding was altijd prima. Sinds we zijn overgestapt van ziggo naar t-mobile hebben vooral zij problemen. Ik heb met mijn Laptop, tablets en telefoon vrijwel nooit problemen met de verbinding. Hun met de laptops, telefoons en tablets wel. 

Mijn vrouw is gelijk een conspirisie denker, en denkt dat zij dit probleem vaak hebben omdat zij geen t-mobile klanten zijn met hun mobiele abonement… Natuurlijk is dit onzin, maar wel vervelend toevallig. 

Ook ik heb hier heel soms last van, maar lang niet zo vaak als hun. En het vreemde is dat als ze bijvoorbeeld op het netwerk van de buren zitten, waar ze de toegang voor hebben grekregen, er nooit dit soort problemen zijn…

 

Nu heb ik 2.4 en 5G op mijn modem… En ik heb de 5G weer uit gezet, wat ik eerder al had gedaan maar die is automatisch weer aan gezet. En het probleem lijkt opgelost. Zou het kunnen dat de 5G optie in de modem problemen geeft met oudere modelen apparatuur?

Reputatie 7
Badge +15

@DanielBogusz

Om welke modem gaat het precies?

Bij de Zyxel staat de easy mesh functie uit? Deze vind je in het menu, netwerkinstellingen, draadloos, tabblad Easy mesh, uitschakelen en toepassen.

Onder algemeen heb je verschillende instellingen voor 2,4 GHz en 5 GHz. Wat je kan proberen is beide bands een vast kanaal geven, kanaal 1, 6 of 11 voor 2,4 GHz en kanaal 36, 40, 44 of 48 voor 5 GHz en ook de bandbreedte verlagen van beide bands voor een stabielere verbinding.

Het is de Zyxel modem, en het is nu weer (op een verkeerde manier) opgelost... Door de 5G uit te zetten.

Dat idee van vaste kanalen en zelfs splitsen van de twee heb ik allemaal geprobeerd, maar maakt het probleem alleen maar zelfs erger. 

Nu de 5G signaal maar weer uit gezet, en het werkt voor iedereen prima, zonder storingen. Wel heel vreemd, en zo hoort het volgens mij niet. Hebben jullie niet een andere modem, die misschien wel beter werkt dan deze? Of zou ik zelf een modem kunnen aa schaffen? 

Diep teleurstellend. 

Reputatie 7

Hi @DanielBogusz, de Wifi van de modem kan inderdaad problemen geven in combinatie met met bepaalde apparaten die 5 Ghz en/of bandsteering niet ondersteunen. We werken aan een oplossing hiervoor, in de tussentijd is band steering uitzetten de beste workaround!

Reageer