Beantwoord

Zyxel T54: Ondersteuning Power over Ethernet (PoE)?

  • 24 February 2023
  • 7 reacties
  • 757 Bekeken

Beste allemaal,

Hoop dat iemand duidelijkheid kan verschaffen over de ondersteuning van PoE (Power over Ethernet) voor de Zyxel T-54. Wordt het ondersteund? Ik wil een access point (Unifi 6 Lite) installeren en de power supply via de internetkabel laten lopen, liefst (dus) zonder een PoE injector. Kan in de support documentatie niks erover vinden..

Groeten en dank alvast

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 February 2023, 17:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PlagueDog 

Nee, de Zyxel-T54 heeft geen ondersteuning voor Power over Ethernet.

Beste, 

 

Hoe kan je de Zyxel T-54 wel verbinden met zo’n Access Point? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PlagueDog 

Is er geen mogelijkheid om de Acces Point te plaatsen bij een stopcontact en hem daar bekabeld aansluiten? En anders maak je gebruik van zo'n PoE injector.

Reputatie 7
Badge +3

@MikeAirJordan 

Er zijn 2 opties;

  1. PoE Injector
  2. PoE Switch, bijv. de Unifi 8P / 60W

Als je de laatste wilt gaan gebruiken, kun je niet zonder de Unifi Controller ergens in je netwerk. Dan heb je namelijk de mogelijkheid om PoE op de switch per poort in te stellen.

Gaat het alleen om maar een Unifi AP, dan kun je de volgende link lezen hoe dat kan.

Setup Unifi ap without Controller

Hallo @PlagueDog 

Is er geen mogelijkheid om de Acces Point te plaatsen bij een stopcontact en hem daar bekabeld aansluiten? En anders maak je gebruik van zo'n PoE injector.

Hoi Waqqas, 

Dit is inderdaad precies hoe ik het nu gedaan heb. PoE injector er tussen dus. Alles werkt als een zonnetje. 

Reputatie 7
Badge +15

@PlagueDog 

Oops, was voor @MikeAirJordan bedoeld.

@Waqqas en @PlagueDog super bedankt! Ik heb inmiddels een poe injector erbij gehaald! 

Reageer