Ik heb een wegvallende verbinding


Reputatie 7
Badge +15
  • T-Mobile Moderator
  • 8594 reacties

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om je wegvallende verbinding te herstellen.

 

Via onderstaande tips kan je de meeste problemen snel verhelpen. Check ook altijd de storingspagina of er een algemeen probleem is, zo ja: volg de instructies op die pagina. Is jouw internet bekabeld aangesloten? Lees dan hieronder verder. Gaat het om wifi? Neem dan snel een kijkje hier: Problemen met wifi oplossen


 

 

Heb je Glasvezel of DSL (internet via de telefoonlijn)?

Wanneer je een glasvezelverbinding hebt, kun je het beste altijd eerst het modem uit het stopcontact halen en dan de Media Converter. Houd beiden 20 seconden stroomloos en sluit dan eerst de converter op het stroomnet aan en daarna het modem. indien dit nog niet werkt, ga dan verder naar de volgende stap hieronder.

Bij DSL: vervolg de onderstaande stappen!

 

Herstart het modem (en bij Glas ook de Media Converter)

Volg de stappen in ons handige artikel en voer de herstart uit: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community

 

Heb je een eigen router aangesloten?

Koppel deze af en sluit ons modem aan. Een eigen router kan zorgen voor IP-problemen en uitval van internet.

 

Heb je een switch aangesloten?

Test dan of de verbinding werkt wanneer deze afgekoppeld is. Sluit de PC/laptop direct op ons modem aan op één van de gele LAN-poorten achter op het modem.

 

De power led controleren

Brandt de power led constant? Zo nee: dit kan betekenen dat het modem defect is, of dat het stopcontact waar het modem op aangesloten is niet meer werkt. Plug het modem in een ander stopcontact en controleer of de power led dan wel brandt.

 

Check of je aansluiting los zit

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt:

  • Controleer of de stroomadapter/voeding goed in het stopcontact zit. 
  • Check ook of het andere uiteinde goed in het modem vastzit.  

 

Voer een factory reset uit op het modem

Een factory reset zorgt ervoor dat je alle instellingen terugzet naar de fabrieksinstellingen. Dit herstelt in de meeste gevallen meteen alle verbindingsproblemen. LET OP: Hiermee worden onder andere je wifinaam en wifiwachtwoord teruggezet naar de standaardinstellingen zoals deze op het modem te vinden zijn. Volg de stappen in ons handige artikel: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community

 

Controleer het aansluitpunt (ISRA)

  • Controleer of het modem op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  
  • Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 
  • Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. We bedoelen hier de DSL-kabel mee die je in de installatiebox van ons toegestuurd kreeg. Je herkent deze kabel aan het DSL-labeltje dat eraan hangt.


Controleer het FTU (glasvezelaansluitpunt)

Zyxel
Glasvezel: de UTP-kabel loopt vanaf de mediaconverter / ONT naar de WAN-poort.

Huawei HG6559
Glasvezel: de UTP-kabel loopt vanaf de mediaconverter / ONT naar de WAN-poort.
 

Vigor DrayTek 2132 / 2130
Glasvezel: de glasvezelkabel loopt vanaf het FTU naar de WAN-poort.

Eigen modem
Glasvezel: de glasvezelkabel loopt vanaf het FTU naar de WAN-poort.


 

Graag verzoeken we je dit drie dagen te testen. Wij zien vaak dat een wegvallende verbinding vanzelf herstelt. Indien de verbinding na drie dagen toch nog wegvalt, trek dan aan de bel. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat je Internet wegvalt, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken.

 

Ik heb nog steeds problemen met een wegvallende verbinding

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Laat dan een reactie achter via onderstaand format, dan helpt de Community je graag!

  • Merk je dat de TV ook raar doet wanneer je de internetproblemen hebt en hoe zit het met de vaste telefonie? Zo ja, ga naar dit artikel en los gelijk de TV-problemen op: Problemen bij TV
  • Heb je dit issue al gemeld bij onze Klantenservice of online bij Webcare? Is jouw case doorgezet naar de techneuten? Wacht dan op hun oplossing alsjeblieft
  • Heb je dit probleem vaker en zo ja: hoe vaak komt dit voor en op vaste tijdstippen of geheel willekeurig? 
  • Heb je er op meerdere apparaten last van (meer computers, mobiele telefoons, tablets, printers etc.)?
  • Wanneer je het alleen opmerkt op één apparaat en de rest wel goed werkt, ligt het niet aan onze verbinding. Geef aan wat voor type/merk apparaat je gebruikt in jouw topic, dan kan de Community je helpen
  • Heb je één of meerdere van de volgende problemen? Internet valt weg, bepaalde websites werken niet of niet goed, traag Internet, geen Internet (helemaal geen verbinding)

 

Extra tip: neem altijd een kijkje in de Wiki. We hebben veel kennisartikelen waarin nagenoeg alle oplossingen te vinden zijn: Thuis Wiki, Internet, Wifi, TV, Installatie, Telefonie, Bellen | T-Mobile Community


16 reacties

Reputatie 3

Hi, heb nog steeds met regelmaat wegvallend internet, snelheid zakt, wifi volle verbinding uitstekend signaal, maar op pc en mobiel de melding ' geen internet'.

Moderator edit: privégegevens mogen niet openbaar gedeeld gworden. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @FrankACoolen, heel goed dat jij dit hier aangeeft! Ik heb gelijk jouw verbinding onder de loep genomen, want ik wil dat jij een perfecte stabiele verbinding hebt. In de meting zie ik dat het modem al meer dan 100 dagen onafgebroken aan staat. Zou jij een herstart van het modem en de Media Converter willen uitvoeren? 

  • Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.
  • Haal de Media Converter en het modem voor 10 seconden van de stroom.
  • Wacht tot het modem en de Media Converter volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 
  • Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Kan jij aangeven of jij na deze herstart een verschil opmerkt in jouw verbinding? Ik hoor het heel graag van je! 😊

Reputatie 3

Hi Lisa, dank voor je reactie. Alhoewel dat eerder, heb het probleem sinds ik aangesloten ben, niet tot een blijvende oplossing leidde, zal ik het nogmaals proberen.

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan en super dat jij deze stappen wilt uitvoeren @FrankACoolen, merci! Laat het vooral weten of dit wel of geen verschil heeft uitgemaakt voor jouw verbinding. Mocht dit namelijk niet helpen, dan zoek ik graag naar een structurele oplossing! 

Reputatie 3

Zojuist alles hard gereset. Mijn kinderen zijn thuis, dus ik zal ze vanavond vragen hoe het nu is qua verbinding.

Reputatie 7
Badge +4

Ontzettend bedankt voor de moeite @FrankACoolen! Ik wacht af tot jouw reactie van vanavond of morgen. Ik hoop dat jouw kinderen een positief verschil opmerken! 🤞

Reputatie 3

een hele dag dat het lekke liep, mar vandaag weer zoals de afgelopen maanden, up geen probleem, maar down, om down van te worden...

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @FrankACoolen, hier gaan we wat aan doen! Zou jij op de onderstaande vragen kunnen terugkomen? 

  • Speelt dit probleem zich af op meerdere apparaten? 
  • Gebruik jij enkel het Zyxel modem of heb jij ook nog eigen apparatuur waar je gebruik van maakt? 
  • Zou jij eens een ander LAN-poort op het modem willen testen? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle LAN-poorten geschikt zijn voor internet.
  • Als een ander LAN-poort ook geen verschil uitmaakt, dan wil ik je vragen om een factory reset van het modem uit te voeren. Dit is anders dan de herstart die jij van de week hebt uitgevoerd. Check hieronder hoe het moet:
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip het factory reset knopje 10 seconden in (bij de Zyxel links achter)
  2. Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes behalve het powerlampje uit gaan.
  3. Laat de factory reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  4. Check of je modem weer diensten heeft, dit kan 3 minuten duren. Na een reset naar fabrieksinstellingen ben je je wifi-instellingen (naam van het wifi netwerk en wachtwoord) kwijt. Op een sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je kunt inloggen.

Ik hoor graag van je of jij hiermee uit de voeten kunt? Samen gaan we ervoor zorgen dat jij zo snel mogelijk weer van een goedwerkende verbinding gaat genieten! 🔥

Reputatie 3

Hi Lisa,

dank voor je reactie,

even kort door de bocht; ik heb dit ook een paar maanden geleden allemaal geprobeerd en het hielp niet.

Ja, op alle apparaten die in mijn netwerk hangen

nee, er zit een Archer router in het netwerk, maar niet tussen het modem en mijn pc

LAN maakt geen verschil, zoals gezegd harde reset is al vaker gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @FrankACoolen,

Ik zie dat je een eigen topic hebt aangemaakt, superfijn: 

 Omdat we daar al een tijdje op weg zijn, wil ik je vragen om het daar centraal te houden. Op deze manier zorgen wij ervoor dat jij op de beste manier wordt geholpen. Spreek ik je daar verder?

Reputatie 3

Ik heb sinds afgelopen nacht om de haverklap wegvallende verbinding. In totaal ruim 20 onderbrekingen van 2-30 minuten geen internet. Is er een storing bekend of wordt er onderhoud gepleegd? postcode 7424

Reputatie 7
Badge +15

Goedemiddag @ChristiaanL, we ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte: 

 

We zijn van Ziggo over gegaan op glasvezel van T Mobile, omdat dit veel beter zou weten. Nou zo slecht is het nog nooit geweest. Het is dat wij zelf routers thuis hebben die af en toe nog werken, maar als 1 van ons een webinar volgt en de ander smart tv wil kijken....nope, lukt niet. Maar ook als je alleen op de tv zit, loopt het telkens vast. Echt vreselijk, zo'n spijt van deze overstap.

 

En eigen router uitzetten werkt helemaal niet, dan hebben we helemaal geen verbinding meer. Ook onzin waarom dat bij jullie wel moet en bij Ziggo nooit.

 

Veel stappen al gedaan om het te verbeteren, maar je moet bijna een it specialist zijn om het normaal te laten werken. Het hoort gewoon normaal te werken als het geïnstalleerd is! 

 

Bij ons echt drama!

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @FabPat, gaat dit om een bekabelde verbinding of om het draadloze netwerk (wifi)? Voor wifi hebben we een ander topic met tips waar je alle stappen kunt vinden om jouw wifi te optimaliseren thuis: Hoe verbeter ik mijn wifi? | T-Mobile Community. Mocht het toch om een bekabelde verbinding gaan: zoals je zelf correct opmerkt, vraagt onze technische dienst altijd of je eerst ons modem wilt aansluiten. Wij kunnen eigen apparatuur niet uitlezen jammer genoeg.

Yes wifi idd. Heb al zoveel geprobeerd. Moet bijna boekwerken af om de wifi normaal aan de praat te krijgen. Heb dit soort problemen nog nooit zo heftig gehad.

 

Maar ik ga bij dat topic kijken, wellicht de gouden tip.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @FabPat, merci voor jouw aanvulling! Ik heb je zojuist verder geholpen in het onderstaande topic:

Spreek ik je daar verder? 😊

Reageer