Beantwoord

Apple account koopt apps via mijn telefoonnummer! (Fraude)


Reputatie 1

Ik zie ineens een erg hoge rekening op mijn tmobile account. Het gaat om overige kosten. Blijkbaar koopt iemand vanaf 27 maart elke dag meerdere apps via mijn telefoonnummer!!!!

 

Hoe kan dit??? Ik heb nergens toestemming voor gegeven. Er is niemand in mijn omgeving die een apple account heeft. 

 

Wat nu???? Ik ga dit geld niet betalen en belangrijker, wie doet dit en hoe stopt dit?? En hoe is dit uberhaupt mogelijk???

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 April 2023, 00:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HarmkeG 

Je kan het beste als eerst een blokkade plaatsen op aankopen in de app Store en eventueel ook betaalde sms diensten om meer kosten te voorkomen.

Dit doe je via de website of in de app bij blokkades.

Zie ook dit topic voor meer informatie.

Reputatie 7
Badge +14

De website om premium sms te blokkeren is www.payinfo.nl

 

Reputatie 7
Badge +5

En T-mobiel blijft maar doorgaan met het legaliseren van dit soort diefstal. Jammer.

Als je als aanbieder op deze wijze bezig bent om centjes binnen te halen getuigt dit niet van een betrouwbare en volwassen manier van zaken doen.

De uitspraak “we maken dit mogelijk voor het gemak van onze klanten” is en blijft onzin.

@HarmkeG 

Wat bedoel je met een apple account?

In de voorbij weken diverse e-mails bij een kennis zien voorbijkomen met de melding dat de iCloud opslag vol was. Dit bleken phishing mails te zijn om achter de inlog gegevens van het Apple ID te komen.

Reputatie 1

Er staat een apple nummer bij, elke afschrijving met net iets andere eindcijfers, zoals Apple - apple MQKS6M35QX en dan staat er overige aankopen bij derde partijen. 

 

Ik weet zeker dat ik of iemand uit mijn omgeving dit niet heeft gedaan. Dus het is puur fraude. Belachelijk dat dit zomaar kan!

Reputatie 1

En het gebeurt 3 tot 7x per dag. Ik heb het nu geblokkeerd.

 

En ik heb op de link gedrukt van Eric (die payinfo) en daar staat dat ik geen aankopen heb gedaan. Hoe kan het dat het daar niet staat? Weet jij dat Eric?

Reputatie 7
Badge +14

Die link gaat over premium sms'jes. Als het aankopen zijn binnen de appstore,  dan moet je dat in de Apple omgeving blokkeren.

Reputatie 3

@HarmkeG als je iemand direct aan wil spreken, kun je er een @ voor zetten. Aan krijg je een lijstje met in het topic gebruikte namen zoals dus @eric .

Dan krijgt hij te zien dat hij genoemd is. 

Reputatie 1

@Eric ik heb alleen geen Apple account

Reputatie 7
Badge +15

@HarmkeG 

In de link die in mijn reactie staat vind je ook een formulier voor niet akkoord met kosten en dan zal T-Mobile het verder afhandelen.

In je My T-Mobile account kan je er ook voor kiezen om een andere telefoonnummer te nemen.

Reputatie 1

@Waqqas dankjewel dat formulier ga ik meteen invullen!

Reageer