Beantwoord

eSIM problemen. Help mij

  • 5 April 2024
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Geachte Odido,

Ik schrijf u met grote frustratie over mijn recente ervaringen met uw dienstverlening, met betrekking tot het aanvragen en activeren van een eSIM. Op 2 maart 2024 heb ik bij uw bedrijf een eSIM aangevraagd, met nummerbehoud. Mijn bestelnummer is 209323286 en het telefoonnummer waar het om gaat is XXX.

Tot op heden heb ik echter geen werkende eSIM kunnen ontvangen, ondanks meerdere pogingen en contact met uw klantenservice.

Na het ontvangen van de eSIM en het scannen van de QR-code, ontdekte ik dat deze niet werkte. Na contact opgenomen te hebben met uw klantenservice, kreeg ik te horen dat ik moest wachten tot het einde van de maand, wanneer mijn nummer zou worden overgezet. Dit was teleurstellend, maar ik begreep dat dit proces tijd kon kosten.

Echter, een week geleden, toen mijn oude abonnement was gestopt, probeerde ik opnieuw de eSIM te activeren, zonder succes. Opnieuw nam ik contact op met uw klantenservice, waar ik te horen kreeg dat ik de eSIM nog niet mocht activeren. Dit gebrek aan duidelijke communicatie was frustrerend, maar ik hoopte dat het probleem snel opgelost zou worden.

Helaas, een week later, ben ik nog steeds zonder internet en belmogelijkheden, maar heb ik wel een factuur ontvangen voor een dienst die ik niet kan gebruiken. Vandaag probeerde ik opnieuw contact op te nemen met uw klantenservice om opheldering te krijgen, maar tot mijn verbazing werd de verbinding verbroken voordat mijn probleem zelfs maar volledig was besproken.

Dit niveau van service is volstrekt ontoereikend en teleurstellend. Ik verwacht als betalende klant een minimum aan respect en service. Ik verzoek dan ook dringend om een directe oplossing voor mijn eSIM-activatieprobleem en een passende compensatie voor de periode waarin ik geen gebruik heb kunnen maken van mijn diensten.

Ik hoop oprecht dat u mijn klacht serieus neemt en zo snel mogelijk actie onderneemt om dit probleem op te lossen. Mocht u verdere informatie nodig hebben, dan ben ik beschikbaar op e-mail op XXX.

 

[Persoonlijk gegevens verwijderd door moderator. Deze staan openbaar!]

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 5 April 2024, 14:53

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Willem, van harte welkom op de Community en leuk dat je voor je eSIM voor ons hebt gekozen! Minder fijn dat je op dit moment nog geen werkende eSIM hebt. Bedankt voor het doorgeven van je ordernummer en je andere gegevens (deze heb ik wel verwijderd, want deze stonden openbaar en voor iedereen zichtbaar). Ik zie dat je abonnement bij ons op 27 maart van start ging en op die datum zou je eSIM automatisch geactiveerd moeten worden. De eSIM had je voor deze datum al ontvangen, waardoor het niet lukte om hem te activeren. Mijn excuses als deze informatie niet volledig en duidelijk was toen je mijn collega's aan de telefoon sprak. Ik zie inderdaad ook een notitie van de collega waarbij de verbinding werd verbroken. Dit was zeker niet bewust gedaan, maar ik snap dat het niet ideaal was. 

Op naar de oplossing: Doordat er is geprobeerd de eSIM te activeren, terwijl dit niet kon, is het daarna misgegaan toen deze wel geactiveerd moest worden. Aangezien je nu geen actieve sim hebt, heeft het voor mij geen nut om een nieuwe voor je te bestellen, omdat je deze zelf nog moet downloaden uit Mijn Odido. Maar dat kan momenteel natuurlijk niet. Maar geen zorgen; we kunnen dit gemakkelijk voor je oplossen. 

  • Optie 1: Je gaat naar 1 van onze winkels bij jou in de buurt. Je besteld dan een nieuwe eSIM, scant deze direct in de winkel en je activeert hem direct. Dan loop je zeker weten met een actieve eSIM weer de deur uit. Mijn collega's in de winkel kunnen je stap voor stap helpen. Dit is de snelste manier.
  • Optie 2: Ik bestel een fysieke simkaart voor je. Zodra je deze hebt ontvangen en geactiveerd hebt, kan je alsnog een eSIM bestellen. Met een fysieke simkaart zal je straks namelijk wel in Mijn Odido kunnen. Echter duurt het ongeveer 3 werkdagen voordat je de fysieke simkaart ontvangt. Vandaar dat ik optie 1 aanraad.

Wat betreft je eerste factuur: geen zorgen. Zodra je een nieuwe eSIM/simkaart hebt, zorg ik uiteraard voor een passende vergoeding voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement (en ook de kosten voor de nieuwe eSIM als je die in de winkel betaald). 

Laat je het me weten voor welke optie je wil gaan? Of mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

dank u wel voor de reactie.

Ik ga morgen naar een odido winkel en hoop dat ze het kunnen oplossen. ik laat wel weten hoe het is gegaan of het gelukt is.

Reageer