Beantwoord

Geen terugbetaling na 14 dagen/geanuleerde order Iphone 15 pro

  • 6 October 2023
  • 9 reacties
  • 233 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Als nieuwe klant een mobiel abonnement afgesloten icm een toestel. Voor het toestel diende een aanbetaling gedaan te worden, de betaling voltooid en bestelling geplaatst. Betaling afgeschreven van mijn rekening binnen enkele seconden.
Tot mijn grote verbazing krijg ik een email dat de aanbetaling voldaan moet worden om een bezorg afspraak te kunnen maken.
Na meerdere malen contact te hebben gehad blijkt dat de betaling niet gekoppeld is aan de bestelling, en ze geven aan dit ook niet te kunnen doen. Order is geplaatst op 19 sep en op 22 sep geannuleerd.

De 14 dagen zijn verstreken en na contact is er nog geen uitbetaling, medewerker gaf aan dat ik bewijslast moet aanleveren met bankafschrift, wat een amateuristisch beleid. Het is echt een puinhoop aan jullie kant en ik ben meer dan zat.

Ordernr: 201014405
Transactie ref (van bankafschrift leesbaar: 201014405/0170008831229348/201014405 T-mobile xui-57186856
Bedrag 115,41

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 9 October 2023, 09:51

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @DB91 

Wat jammer dat je bestelling is geannuleerd. We ervaarde een technische storing met de betaallink waardoor in die tijd bestellingen niet goed waren verwerkt. Ik zie dat mijn collega op 7 oktober een terugstortformulier voor je heeft ingevuld en ik verwacht dat je binnen die 14 dagen je geld terug hebt. 

Excuses voor het ongemak!

hi @Hajar van Odido ,

 

Dankjewel voor je terugkoppeling.
Aangezien mijn initiële betaling niet gekoppeld kon worden aan mijn order, lukt het dus blijkbaar niet om mijn terugbetaling te herkennen aan jullie zijde. Ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat dit alsnog goed gaat komen.
Tevens is de wettelijke termijn 14 dagen, naast het feit dat de fout nu twee maal aan de zijde van Odidio ligt ga ik hier dan ook niet mee akkoord. Belachelijke gang van zaken dat ik nogmaals max 14 dagen moet wachten en er nog geen concrete datum kan worden afgesproken.
Graag hoor ik hoe we dit alsnog op kortere termijn gaan oplossen.

 

 

hi @Hajar van Odido ,

 

Dankjewel voor je terugkoppeling.
Aangezien mijn initiële betaling niet gekoppeld kon worden aan mijn order, lukt het dus blijkbaar niet om mijn terugbetaling te herkennen aan jullie zijde. Ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat dit alsnog goed gaat komen.
Tevens is de wettelijke termijn 14 dagen, naast het feit dat de fout nu twee maal aan de zijde van Odidio ligt ga ik hier dan ook niet mee akkoord. Belachelijke gang van zaken dat ik nogmaals max 14 dagen moet wachten en er nog geen concrete datum kan worden afgesproken.
Graag hoor ik hoe we dit alsnog op kortere termijn gaan oplossen.

 

 

Heel toevallig dat ik dit zojuist zie maar ik zit met precies hetzelfde probleem, gaat bij mij om een bedrag van 915,41 euro. Ik had mijne op 15 september besteld en hetzelfde probleem met de betaling die ik al wel had gedaan maar blijkbaar niet geregistreerd was. Uiteindelijk diezelfde avond nog geannuleerd en mij werd wijs gemaakt dat ik het voor 29 september kon verwachten. Niet gebeurd. 2 oktober een nieuwe verzoek ingediend en tot mijn verbazing moet ik weer 14 dagen wachten, wat belachelijk is. De medewerkers liegen me ook allemaal voor en vertellen ook tegenstrijdige informatie. Volgens de een kon ik het op 5 oktober al verwachten volgens de ander zou het gegarandeerd 6 oktober zijn, beide data verstreken en nog niks ontvangen. Ik begin hier helemaal klaar mee te worden. Ik wacht het nog af tot 16 oktober en als ik het dan niet binnen heb ga ik ING hun geldservice inschakelen aangezien ik de koop met mijn creditcard deed en ik genoeg bewijs heb van verschillende kanalen over dat ik het allang al op mijn rekening moest hebben. Wat een triest bedrijf is odido, mij zullen ze niet meer zien als klant en ik zal ze ook niet meer aanbevelen aan iemand. Ik denk dat een melding bij het ACM maken ook niet een verkeerd idee is aangezien ze zich blijkbaar ook niet houden aan de 14 dagen regel, wat bij mij al bijna nu 1 maand is.

@Hajar van Odido we zijn inmiddels bijna een week verder maar nog geen enkel teken.
Graag ontvang ik een concrete update over wanneer ik de betaling kan ontvangen.

Hi ik heb ook 27 september een betaling van ruim €1.100 gedaan die niet gekoppeld werd aan mijn bestelling. Nu nog steeds geen terugbetaling ontvangen. @Hajar van Odido 


Kenmerk: 27-09-2023 22:51 0170008872623842
Valutadatum: 27-09-2023

Hier inmiddels de 2de terugbetaling datum van 16 oktober gepasseerd en nog steeds niks ontvangen, wacht inmiddels al meer dan 1 maand. Ik heb inmiddels ook al ING ingeschakeld en hoop dat die mij wel kunnen helpen.

De follow up hier is een typische reflectie van de interne aanpak van dit soort cases, het heeft geen enkele prioriteit om uit te zoeken wat er mis gaat aan de kant van Odido. Collega´s hebben allemaal een ander antwoord, beloven actie te ondernemen en om je terug te bellen maar niks van dit alles gebeurd.
Ik heb inmiddels juridische stappen gezet.

Zojuist na geholpen te zijn geworden door een super collega via de telefoon afgelopen week en die mij vandaag speciaal terug had gebeld het geld ontvangen op mijn rekening. Wat ben ik blij zeg dat dit na 1 maand is afgerond met dank aan de medewerker die ik aan de telefoon had.

Reputatie 7
Badge +9

@DB91 Ik begrijpd dat je je geld zo snel mogelijk terug wilt hebben. Als ik dat zelf kon verwezenlijken dan had ik dat ook gedaan. Ik had in mijn vorige bericht aangegeven dat de collega op 7 oktober een terugstortformulier heeft ingevuld. De 14 dagen gelden dan vanaf die datum en die zijn nog niet verstreken dus ik verwacht dat je binnen een week je geld terug hebt. Nogmaals excuses voor het ongemak!

@Donnab1994 Heb jij inmiddels al een collega gesproken en weet je of er een terugstortformulier is ingevuld? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, ordernummer naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kan ik met je meekijken. Graag ook aangeven of je met de creditcard of iDeal hebt betaald en welk rekeningnummer je hebt gebruikt.

@anonymous 

Fijn dat het is opgelost!

 

Reageer