Beantwoord

Geen terugbetaling omdat ze de dubbele betaling kwijt zijn

  • 23 February 2024
  • 14 reacties
  • 171 Bekeken

Vanaf dag 1 dat ik in contact ben geweest met Odido is alles misgegaan. Bij de bestelling heb ik meerdere keren moeten bellen om te checken of ze de bestelling hebben doorgevoerd. Ik had al aangegeven dat er haast bij zat omdat ik de zakelijke telefoonnummer snel moet gebruiken ivm nieuwe klanten. Vervolgens heb ik twee keer moeten betalen, zowel online als aan de deur vanwege een fout in het systeem en kreeg ik de vraag of ik het geld voor 1 week kon missen en dat dit direct terugbetaald zou worden. Nou ondertussen zijn we 4 weken verder en heb ik mijn geld van 271 euro nog steeds niet terug. Vandaag dus iemand aan de telefoon gehad (service) die alleen aan het haperen was en niet eens weet hoe hij met klanten moet omgaan. Hij vertelde me dat ze de betalingen niet kunnen vinden terwijl ik duidelijk alle betaalbewijzen heb meegestuurd en zolang ze de betalingen niet kunnen vinden, zullen ze niets terug betalen. Dit is toch te gek voor worden. Zij maken er mijn probleem van en ben ik dus mijn geld kwijt en dan vervolgens nog wel het lef hebben om maandelijks de abonnementskosten eraf te schrijven. Stelletjes dieven! Vervolgens werd er aan de telefoon gezegd dat ik gerust juridische stappen mag nemen, alsof ik het niet zou doen! Wacht dus inderdaad gerust af, want ik heb jullie al genoeg tijd gegeven en aangezien jullie makkelijk aangeven dat ik 'gerust juridische stappen mag nemen’ dan ga ik dat ook zeker doen. Ik ben echt woedend! Niet te geloven hoe slecht jullie met klanten om gaan en blijkbaar ben ik niet de enige die wacht op een terugbetaling. Als jullie niet snel jullie zaakjes op orde krijgen, dan zullen jullie nog meer klanten verliezen. Ik ga er in ieder geval naar kijken hoe ik mijn 2 telefoonabonnement en tv/internet abonnement kan ontbinden, want dit is niet hoe jullie met klanten om gaan. 

icon

Beste antwoord door MobielApple 23 February 2024, 15:25

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2

Je zegt; “Vervolgens heb ik twee keer moeten betalen, zowel online als aan de deur vanwege een fout in het systeem en kreeg ik de vraag of ik het geld voor 1 week kon missen en dat dit direct terugbetaald zou worden.”

Is dat niet een beetje vreemd, dat iemand vraagt of je het geld voor 1 week kan missen. De persoon aan de deur is dat een Odido medewerker? Kan je zien dat het overgemaakt is naar Odido of staat er een andere naam, bij je tweede betaling (aan de deur)? Mocht het overgemaakt zijn aan Odido dan verwacht ik toch wel dat ze het verrekenen met je maandelijkse facturen, of dat ze het aan je overmaken in 1x. 

Ik hoop dat je er met Odido uit komt, wat ik wel verwacht.

Je zegt; “Vervolgens heb ik twee keer moeten betalen, zowel online als aan de deur vanwege een fout in het systeem en kreeg ik de vraag of ik het geld voor 1 week kon missen en dat dit direct terugbetaald zou worden.”

Is dat niet een beetje vreemd, dat iemand vraagt of je het geld voor 1 week kan missen. De persoon aan de deur is dat een Odido medewerker? Kan je zien dat het overgemaakt is naar Odido of staat er een andere naam, bij je tweede betaling (aan de deur)? Mocht het overgemaakt zijn aan Odido dan verwacht ik toch wel dat ze het verrekenen met je maandelijkse facturen, of dat ze het aan je overmaken in 1x. 

Ik hoop dat je er met Odido uit komt, wat ik wel verwacht.

Bedankt voor je reactie! Ik had de klantenservice direct gebeld nadat ik de melding kreeg dat de betaling niet was ontvangen maar wel van mijn rekening was afgeschreven. Hun betaalsysteem werkt namelijk als volgt: als de betaling online niet is gedaan dan zou ik aan de deur moeten betalen voordat het toestel wordt afgeleverd en dit is gedaan door AMP groep en ik zag inderdaad dat dit de leverancier waar ze mee samenwerken. De klantenservice had aangegeven dat dit probleem vaker is voorgekomen en dat het niet de bedoeling was dat ik een betaallink zou ontvangen (omdat dit niet werkt). Ik dus goedgelovig alle betalingen voldoen (ook omdat ik wel echt een zakelijke nummer en telefoon nodig had, en snel) en netjes wachten op mijn terugbetaling die maar niet kwam. Ik hoop idd dat ze dit wel snel terug betalen. Ik heb er een hard hoofd in, vooral na het laatste telefoongesprek die ik heb gehad met een van de medewerkers. Ik ga er in ieder geval met mijn vriend naar kijken, die advocaat is en vaker dit soort zaken heeft gehad, welke stappen we kunnen nemen. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Kiki, welkom op de Community! Niet fijn dat het tijdens de bestelling niet goed is gegaan en dat je al zo lang wacht op je terugbetaling. Ik weet uit ervaring dat het een tijdje kan duren, voordat mijn collega's een zoekgeraakte betaling hebben teruggevonden, aan de juiste bestelling hebben gekoppeld en kunnen terugstorten. Niet leuk, maar weet dat je nooit je geld kwijt bent. Een dubbele betaling zal je altijd terug krijgen. Ik zie dat er momenteel een case voor je in progress is en dat mijn collega's er nog mee bezig zijn. Ik zie dat de follow up datum op vandaag staat, dus ik verwacht dat een collega dit vandaag of morgen weer oppakt. Het liefst had ik je hier zelf meer bij geholpen, maar omdat het om een zakelijk abonnement gaat kan ik zelf niet zo veel. Mocht je morgen nog niks hebben gehoord, neem dan even contact op met mijn collega's van de zakelijke klantenservice op 0800-7112 en vraag naar een update in case 68898426. Dan moet het helemaal goedkomen. 

Mijn excuses voor het ongemak en ik hoop dat je je geld snel terug hebt!

Hi Kiki, welkom op de Community! Niet fijn dat het tijdens de bestelling niet goed is gegaan en dat je al zo lang wacht op je terugbetaling. Ik weet uit ervaring dat het een tijdje kan duren, voordat mijn collega's een zoekgeraakte betaling hebben teruggevonden, aan de juiste bestelling hebben gekoppeld en kunnen terugstorten. Niet leuk, maar weet dat je nooit je geld kwijt bent. Een dubbele betaling zal je altijd terug krijgen. Ik zie dat er momenteel een case voor je in progress is en dat mijn collega's er nog mee bezig zijn. Ik zie dat de follow up datum op vandaag staat, dus ik verwacht dat een collega dit vandaag of morgen weer oppakt. Het liefst had ik je hier zelf meer bij geholpen, maar omdat het om een zakelijk abonnement gaat kan ik zelf niet zo veel. Mocht je morgen nog niks hebben gehoord, neem dan even contact op met mijn collega's van de zakelijke klantenservice op 0800-7112 en vraag naar een update in case 68898426. Dan moet het helemaal goedkomen. 

Mijn excuses voor het ongemak en ik hoop dat je je geld snel terug hebt!

Beste Marciano,

 

Ik heb vanochtend telefonisch contact gehad met Marleen (op 4 maart om 10.36) en ze gaf aan dat ze de betalingen niet kunnen vinden en ze nog steeds op zoek zijn. Ik vraag me dus af wat er gaat gebeuren als ze de betalingen niet kunnen vinden?? Jullie maken hier duidelijk mijn probleem van terwijl ik helemaal niets fout heb gedaan. Het enige wat ik fout heb gedaan is de betaling te voldoen via de betaallink op verzoek van een collega van een medewerker van Odido. Misschien dat jullie de betaallink kunnen onderzoeken om te zien waar het geld naar toe gaat? Verder hadden we Marleen gevraagd om de punten die besproken zijn via de telefoon ook per mail naar me toe te sturen, maar ik wacht hier nog steeds op. Is dit iets wat je zou kunnen nachecken? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Kiki, ik lees inderdaad dat de betalingen niet gevonden zijn. Mijn collega Marianne heeft de afdeling gevraagd de betaling opnieuw op te zoeken en daarbij ook de case geëscaleerd naar de team manager. Ze doen er dus alles aan om je betaling alsnog te vinden. Ik heb Marleen zojuist een berichtje gestuurd met de vraag of ze je alsnog de besproken punten wil mailen. Zodra ik een reactie van haar heb, laat ik het je weten (of je ziet de mail wellicht zelfs eerder verschijnen). Wacht het nog heel even af, ik zie dat bovenstaande twee aanvragen gisteren zijn gedaan. Mocht je eind van de week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten, dan kijk ik direct weer of er een update is. Ik verwacht dat ze dit wel snel oppakken!

Hi Kiki, ik lees inderdaad dat de betalingen niet gevonden zijn. Mijn collega Marianne heeft de afdeling gevraagd de betaling opnieuw op te zoeken en daarbij ook de case geëscaleerd naar de team manager. Ze doen er dus alles aan om je betaling alsnog te vinden. Ik heb Marleen zojuist een berichtje gestuurd met de vraag of ze je alsnog de besproken punten wil mailen. Zodra ik een reactie van haar heb, laat ik het je weten (of je ziet de mail wellicht zelfs eerder verschijnen). Wacht het nog heel even af, ik zie dat bovenstaande twee aanvragen gisteren zijn gedaan. Mocht je eind van de week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten, dan kijk ik direct weer of er een update is. Ik verwacht dat ze dit wel snel oppakken!

Beste Marciano, 

Ik wacht nog steeds op een bericht van zowel Marianne als van Marleen. Ik denk dat je nu wel snapt waarom dit zo vermoeiend is als ik alles probeer en een simpel mailtje naar de klant niet eens verstuurd kan worden. Ik wacht nu al 2 maanden op mijn geld en het gaat niet eens op een klein bedrag maar om 271 euro die ik niet zomaar kan missen. Ik weet niet wanneer en OF ik mijn geld ooit nog terug ga zien, want hoe jullie met klanten omgaan is niet normaal.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Kiki, ik snap het volkomen en ben het met je eens. Wat Marianne betreft, ik zie dat ze nog wacht op reactie van de Finance-afdeling. Ze heeft deze week een herinnering gestuurd. Mijn eigen manager heeft dit recent ook gesignaleerd naar de afdeling met het verzoek dit snel op te pakken. Ik vind het niet fijn om te zeggen, maar voor nu is dit echt nog afwachten. 

Ik heb Marleen inmiddels gesproken en gevraagd de mail alsnog te versturen, maar ik begreep dat Marleen net nieuw is op de zakelijke afdeling. Na jullie gesprek kwam ze er pas achter dat ze dit niet mocht en kon. Ik denk dat er wat miscommunicatie is onstond bij degene die haar op dat moment aan het trainen was. Ik ben bang dat die mail er niet meer kan komen. Ik zou met alle plezier de situatie per mail naar je sturen, maar wat er precies is besproken weet ik niet. Ik kan je alleen vertellen wat de status is sinds jullie contact, maar alles wat ik je kan vertellen, vertel ik je ook hier in je topic. 

Mocht je toch echt per mail alles bevestigd willen en moeten hebben, bel dan even met de zakelijke klantenservice op 0800-7112 en vraag naar een leidinggevende. Ik zit zelf niet op zakelijk, dus ik houd je graag op de hoogte van de case, maar verder kan ik niet veel voor je betekenen. Case: 68898426

Ik hoop in ieder geval dat het snel terecht is.

Hi Kiki, ik snap het volkomen en ben het met je eens. Wat Marianne betreft, ik zie dat ze nog wacht op reactie van de Finance-afdeling. Ze heeft deze week een herinnering gestuurd. Mijn eigen manager heeft dit recent ook gesignaleerd naar de afdeling met het verzoek dit snel op te pakken. Ik vind het niet fijn om te zeggen, maar voor nu is dit echt nog afwachten. 

Ik heb Marleen inmiddels gesproken en gevraagd de mail alsnog te versturen, maar ik begreep dat Marleen net nieuw is op de zakelijke afdeling. Na jullie gesprek kwam ze er pas achter dat ze dit niet mocht en kon. Ik denk dat er wat miscommunicatie is onstond bij degene die haar op dat moment aan het trainen was. Ik ben bang dat die mail er niet meer kan komen. Ik zou met alle plezier de situatie per mail naar je sturen, maar wat er precies is besproken weet ik niet. Ik kan je alleen vertellen wat de status is sinds jullie contact, maar alles wat ik je kan vertellen, vertel ik je ook hier in je topic. 

Mocht je toch echt per mail alles bevestigd willen en moeten hebben, bel dan even met de zakelijke klantenservice op 0800-7112 en vraag naar een leidinggevende. Ik zit zelf niet op zakelijk, dus ik houd je graag op de hoogte van de case, maar verder kan ik niet veel voor je betekenen. Case: 68898426

Ik hoop in ieder geval dat het snel terecht is.

Beste Marciano,

zou ik een postadres en email adres kunnen krijgen waar ik mijn advocaat een brief naar toe kan laten sturen? Bedankt.

mvg

Kiki

 

 

 

Hi Kiki, ik snap het volkomen en ben het met je eens. Wat Marianne betreft, ik zie dat ze nog wacht op reactie van de Finance-afdeling. Ze heeft deze week een herinnering gestuurd. Mijn eigen manager heeft dit recent ook gesignaleerd naar de afdeling met het verzoek dit snel op te pakken. Ik vind het niet fijn om te zeggen, maar voor nu is dit echt nog afwachten. 

Ik heb Marleen inmiddels gesproken en gevraagd de mail alsnog te versturen, maar ik begreep dat Marleen net nieuw is op de zakelijke afdeling. Na jullie gesprek kwam ze er pas achter dat ze dit niet mocht en kon. Ik denk dat er wat miscommunicatie is onstond bij degene die haar op dat moment aan het trainen was. Ik ben bang dat die mail er niet meer kan komen. Ik zou met alle plezier de situatie per mail naar je sturen, maar wat er precies is besproken weet ik niet. Ik kan je alleen vertellen wat de status is sinds jullie contact, maar alles wat ik je kan vertellen, vertel ik je ook hier in je topic. 

Mocht je toch echt per mail alles bevestigd willen en moeten hebben, bel dan even met de zakelijke klantenservice op 0800-7112 en vraag naar een leidinggevende. Ik zit zelf niet op zakelijk, dus ik houd je graag op de hoogte van de case, maar verder kan ik niet veel voor je betekenen. Case: 68898426

Ik hoop in ieder geval dat het snel terecht is.

Beste Marciano,

zou ik een postadres en email adres kunnen krijgen waar ik mijn advocaat een brief naar toe kan laten sturen? Bedankt.

mvg

Kiki

 

 

 

daarbij ook graag andere gegevens zoals de naam van de afdeling oid zodat de brief zsm door de juiste personen wordt ontvangen en het in behandeling genomen kan worden.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Kiki000 ,

Zoals je hebt kunnen lezen van moderators,  op dit forum spreken consumenten met andere consumenten onder moderatie van Odido moderators.  Zakelijke proposities en processen zijn afwijkend en de Zakelijke afdeling is alleen telefonisch bereikbaar. Moderators hebben daarbij verder geen toegang tot CRM systemen etc.

Maar ik kan je nog wel helpen met een postadres. Dat staat gewoon op hun website.  Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag

Hoi @Kiki000 ,

Zoals je hebt kunnen lezen van moderators,  op dit forum spreken consumenten met andere consumenten onder moderatie van Odido moderators.  Zakelijke proposities en processen zijn afwijkend en de Zakelijke afdeling is alleen telefonisch bereikbaar. Moderators hebben daarbij verder geen toegang tot CRM systemen etc.

Maar ik kan je nog wel helpen met een postadres. Dat staat gewoon op hun website.  Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag

Beste Eric,

Aangezien ik de terugbetaling nog steeds niet heb ontvangen, heb ik een advocaat ingeschakeld en daarbij zou ik graag het volgende willen weten:

Ik heb de betaling aan jullie leverancier AMP groep gedaan en ik heb de bevestiging nodig dat dit jullie leverancier is waar ik het bedrag aan heb overgemaakt: AMP Logistics B.V. Houten. Zij hadden aangegeven dat dit bedrag direct naar jullie gaat en zij geen inzicht hebben in de betalingen. 

Wij moeten namelijk weten bij wie we het bedrag gaan terugeisen. De reden dat ik dit via de community site doe is, omdat er niet meer wordt gereageerd op mijn emails.

Alvast bedankt.

Groeten,

Kiki

Reputatie 7
Badge +9

Hi Kiki, niet fijn dat je de terugbetaling nog niet hebt ontvangen! Ik zie inderdaad dat jouw case een tijdje stil heeft gestaan. Marianne had een collega gemaild met de vraag jouw terugbetaling met spoed te regelen. Hier was ik eerlijk gezegd ook op aan het wachten, omdat dit de juiste collega was om dit voor je te regelen. Na je berichtje heb ik direct navraag gedaan en hoorde ik dat deze collega afwezig was/is. Ik heb je gegevens direct doorgestuurd naar een andere collega en de spoedvraag om jouw terugbetaling staat sinds vanmiddag uit. Ik verwacht heel binnenkort een reactie waarmee ik je goed nieuws kan brengen. 

Zodra ik iets hoor, laat ik het je direct weten!

Beste Marciano,

Bedankt voor je berichtje, maar zou ik ook een antwoord kunnen krijgen op mijn vraag? dus of jullie kunnen bevestigen dat het correct is dat jullie leverancier AMP Logistics B.V. Houten (AMP Groep) is waar ik het bedrag aan heb betaald? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Kiki, geen dank! Dit is inderdaad de koerier die jouw bezorging heeft gedaan.

Reageer