Beantwoord

Ik wil graag hulp bij het annuleren van mijn mobiele abonnement

  • 23 January 2024
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Geachte klantenserviceteam,

 

Ik wil graag hulp bij het annuleren van mijn mobiele abonnement. Vorig jaar heb ik een mobiel abonnement bij jullie afgesloten en mijn nummer naar jullie overgezet. Bij het afsluiten van het contract was de maandelijkse vergoeding 27 euro.

 

Sinds ik mijn nummer naar jullie heb overgezet, ontvang ik echter regelmatig geen sms-verificatiecodes van sommige websites. Vorig jaar heb ik hierover meerdere keren gemaild en jullie klantenservicemedewerkers hebben expliciet gereageerd dat dit te wijten is aan het overzetten van mijn nummer en hebben beloofd het probleem op te lossen. Tot op heden kan mijn nummer echter nog steeds geen sms-verificatiecodes ontvangen, zoals die van docusign.net .

 

Daarnaast is mijn maandelijkse vergoeding, die vorig jaar bij het afsluiten van het abonnement 27 euro was, zonder mijn medeweten in de tweede helft van vorig jaar verhoogd naar 29,70 euro.

 

Naast deze problemen merk ik ook op dat jullie zonder mijn toestemming regelmatig hinderlijke telefoontjes naar mijn nummer plegen. Bijvoorbeeld, op 22 januari om 15:31 uur hebben jullie met het nummer +31614094100 mijn nummer lastiggevallen.

 

Ik ben zeer ontevreden over deze kwesties. Kunnen jullie deze problemen volledig oplossen? Als ik besluit mijn abonnement op te zeggen, wat zijn dan de stappen die ik moet volgen? Graag ontvang ik gedetailleerde instructies om de annulering soepel te laten verlopen.

 

Ik kijk uit naar jullie antwoord. Bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Long

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 23 January 2024, 16:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Long, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je sommige sms-verificatiecodes niet kan ontvangen en dat je wellicht je je abonnement wil opzeggen. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er al een aantal onderzoeken zijn gedaan naar de bedrijven waarvan je de sms'jes niet ontvangt, aangezien deze ons netwerk niet bereikten. Zijn er nog veel websites waarvan je de sms'jes niet kan ontvangen? Ik zag eigenlijk geen standaard stappenplan doorlopen staan van mogelijke oplossingen naast de onderzoeken (het wijzigen van je telefoonnummer naar +31 of tijdelijk een ander nummer doorgeven om te zien of je de sms'jes dan wel ontvangt). Mocht dit nog niet geprobeerd zijn, wil je dit dan voor me proberen?

Ik zie dat je een oud-Tele2 abonnement hebt. De prijsverhoging komt door de inflatiecorrectie. Deze is op Tele2-abonnementen per 1 juli toegepast. In dit topic op de Tele2-Community vind je hier meer informatie over.

Niet fijn dat je vaker gebeld wordt door ons Telesales team. Je kan via Mijn Odido gemakkelijk wijzigen. Dit doe je hier: Persoonlijke gegevens > Privacy Instellingen > Aanbiedingen van Odido. Hier kan je alles uitvinken of selecteren of je per SMS, mail of per post op de hoogte gehouden wil worden van voordelige acties.

Mocht je je abonnement willen opzeggen dan kan dat via deze pagina in Mijn Odido. Houd er rekening mee dat je altijd 1 maand opzegtermijn hebt, je een schadevergoeding betaald voor de maanden dat je contract nog zou lopen en dat je toestelkrediet in 1 keer afbetaald moet worden.

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt over de punten waar je tegenaanloopt en het opzeggen van je abonnement. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 😄

Geachte klantenserviceteam,

Ik wil graag uw aandacht vestigen op een aanvullend probleem met mijn nummer. Naast het feit dat mijn nummer geen sms-verificatiecodes van docusign.net kan ontvangen, blijkt mijn nummer ook helemaal geen sms-verificatiecodes te kunnen ontvangen van ZEN.COM App en Facebook. Echter, buiten deze gevallen kan mijn nummer wel sms-verificatiecodes ontvangen van andere websites en apps.

Kunnen jullie dit probleem nader onderzoeken en aanpakken? Indien de eerder genoemde kwesties niet volledig zijn opgelost, zou ik graag willen weten of ik bij vroegtijdige annulering van mijn abonnement een boete moet betalen. Immers, dit komt door het feit dat ik niet in staat ben om jullie diensten normaal te gebruiken.

Ik hoop op een grondige oplossing voor deze problemen en kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Long

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @long88, aangezien je wel SMS-verificaties van andere websites/apps ontvangt, kan het natuurlijk ook liggen aan de bedrijven die deze SMS'jes versturen. Dit hoeft niet altijd gelijk te betekenen dat het aan onze kant ligt. Zou je het bij hen kunnen checken? We kunnen natuurlijk wel het één en ander vanuit onze kan checken. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Het zou ook aan je simkaart kunnen liggen. Zou je voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt! 

Reageer