Onvolledige informatievoorziening telefonisch voorstel verlenging mobiel abonnement

  • 26 January 2024
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Ik ben half november gebeld door Odido met een aanbod om mijn abonnement te verlengen met korting.

Aangezien ik nog met het afsluiten van een lening bezig was gaf ik aan dat ik nog geen toestelkrediet erbij kon nemen, maar dit wel graag wilde. Toen is mij aan de telefoon verteld dat ik alvast mijn abonnement kon verlengen en achteraf een telefoon kon toevoegen aan het abonnement. 

Maar nu hoor ik dat ik bij het toevoegen van een toestel een vergoeding moet betalen hiervoor, dit is mij aan de telefoon niet verteld. 

Aangezien het nieuwe abonnement nog niet in is gegaan wil ik dat betreffende abonnement annuleren, zodat ik op een later moment niet vast zit aan een abonnement waar ik niet vrij een toestel aan kan toevoegen of later geen abonnement met toestel af kan sluiten.

Op dit moment is het nog niet bekend wanneer ik eventueel wel een toestel toe wil voegen. Ik vind het overigens vrij kwalijk dat er op deze manier marketing gevoerd wordt, met halve informatievoorziening en voorwaarden die je dan later maar toevallig achter moet komen. Dit zijn zaken die bij zo'n telefonische aanbieding waar je al behoorlijk onder druk wordt gezet, gewoon benoemd zouden moeten worden.

 

Marciano van Odido 3 maanden geleden

Hi Youri, van harte welkom op de Community! Tof dat je in de toekomst een nieuw toestel wil. Heb je er al een op het oog?

Wat is je precies verteld over de vergoeding die je moet betalen? Ik denk dat hier namelijk 2 dingen door elkaar worden gehaald. Je hebt het hier denk ik over een Early Renewal. Hierbij verleng je je abonnement eerder dan de 4 maanden van tevoren. Hier betaal je altijd eenmalige kosten voor van € 71,12. Als je Sim Only hebt, kan je (als je aan alle voorwaarden voldoet) gebruikmaken van Toestel Flexibiliteit (Jump Renewal). Dan ga je over van een abonnement zonder toestel naar een abonnement met toestel. Hier betaal je geen extra kosten voor. Sim Only wordt simpelweg overgenomen door je nieuwe abonnement met toestel.

Op dit moment kan ik niet zien of je aan de voorwaarden voldoet, omdat er nu dus een verlenging loopt. Ik ben het dus met je eens dat de informatie wel vollediger kan. Aan de andere kant denk ik daarom ook niet dat er op 'deze manier marketing is doorgevoerd’. 

Mocht ik je bestelling moeten annuleren. Stuur me dan een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan annuleer ik de bestelling direct voor je! 😄

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi Youri, van harte welkom op de Community! Tof dat je in de toekomst een nieuw toestel wil. Heb je er al een op het oog?

Wat is je precies verteld over de vergoeding die je moet betalen? Ik denk dat hier namelijk 2 dingen door elkaar worden gehaald. Je hebt het hier denk ik over een Early Renewal. Hierbij verleng je je abonnement eerder dan de 4 maanden van tevoren. Hier betaal je altijd eenmalige kosten voor van € 71,12. Als je Sim Only hebt, kan je (als je aan alle voorwaarden voldoet) gebruikmaken van Toestel Flexibiliteit (Jump Renewal). Dan ga je over van een abonnement zonder toestel naar een abonnement met toestel. Hier betaal je geen extra kosten voor. Sim Only wordt simpelweg overgenomen door je nieuwe abonnement met toestel.

Op dit moment kan ik niet zien of je aan de voorwaarden voldoet, omdat er nu dus een verlenging loopt. Ik ben het dus met je eens dat de informatie wel vollediger kan. Aan de andere kant denk ik daarom ook niet dat er op 'deze manier marketing is doorgevoerd’. 

Mocht ik je bestelling moeten annuleren. Stuur me dan een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan annuleer ik de bestelling direct voor je! 😄

Reageer