Terugbetaling nog niet ontvangen

  • 29 September 2023
  • 10 reacties
  • 222 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik had een iPhone 15 Pro Max vooruitbesteld op de launch datum (15 september) maar na een aantal uur via de telefoon met een collega van jullie de order weer geannuleerd. Nu vertelde u collega mij dat ik voor 29 september de betaling terug zou kunnen verwachten op mijn creditcard. Het gaat om een aardig groot bedrag en ik heb helaas tot op heden geen terugbetaling ontvangen. Ik loop nu met het risico dat mijn creditcard aankomende week word afgeschreven van mijn rekening en ik dat bedrag dan ook moet betalen omdat ik van jullie helaas dus nog niks heb ontvangen tot nu toe. Graag wil ik hierbij aan een moderator om hulp vragen. Het liefst zo snel mogelijk voordat de creditcard moet worden afbetaald. 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WaterOnWind 

Wij storten meestal het bedrag terug binnen 14 werkdagen. Ik wil graag kijken wat de status is van jouw terugbetaling. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook je ordernummer dan kan ik met je meekijken. 

Hi @WaterOnWind 

Wij storten meestal het bedrag terug binnen 14 werkdagen. Ik wil graag kijken wat de status is van jouw terugbetaling. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook je ordernummer dan kan ik met je meekijken. 

Dankjewel voor het reageren, privébericht is verstuurd. 

@Hajar van Odido zou je nog naar mijn privébericht kunnen kijken? 

Is er een reden dat jullie voor terugbetalingen “(meestal) 14 werkdagen” aanhouden terwijl de wettelijke maximale termijn waarbinnen een terugbetaling plaats moet vinden 14 dagen is, en niet 14 werkdagen?

Reputatie 7
Badge +9

Het is inderdaad 14 dagen en niet werkdagen. Excuses voor de verwarring. @WaterOnWind Ik heb op je bericht gereageerd. Als je mij die gegevens stuurt dan ga ik voor je aan de slag. 

Het is inderdaad 14 dagen en niet werkdagen. Excuses voor de verwarring. @WaterOnWind Ik heb op je bericht gereageerd. Als je mij die gegevens stuurt dan ga ik voor je aan de slag. 

Beste @Hajar van Odido , dank voor je reactie. Ik heb gereageerd op je prive bericht :)

Uiteindelijk via de chat met een collega gesproken en die heeft een verzoek ingediend en ik heb een email ontvangen dat een terugstortingsverzoek is ingediend en het bedrag binnen 2 weken (voor 16 oktober) word teruggestort. Hopelijk krijg ik het nu inderdaad zo snel mogelijk binnen.

 

Ik vind het heel jammer dat mij via de telefoon 2x is gezegd dat er een verzoek zou worden ingediend maar dat dus niet is gedaan en dat werd bevestigd via de chat medewerker, de chat medewerker heeft gelijk een verzoek ingediend en ik kreeg binnen 10 minuten een bevestigings email dat een verzoek in behandeling is genomen.

 

Ook vind ik het heel erg jammer dat ik nu weer 2 weken moet wachten nadat ik al 2 weken heb gewacht en zelfs in de email spreken jullie van normale dagen en niet werk dagen, dus vind het ook raar dat via de telefoon en sociale media jullie blijven aandringen dat het om werk dagen gaat. Ook in jullie algemene voorwaarden onder artikel 9 gaat het om normale dagen en niet werk dagen, heel raar dat jullie maar blijven aandringen met werk dagen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WaterOnWind 

Ik heb hierboven al aangegeven dat het inderdaad om dagen gaat dus in tot 14 dagen. Je had bij de annulering ook binnen 14 dagen het geld terug moeten krijgen, maar momenteel lopen er wat storing dus het kan ook daaraan liggen. Heel fijn dat mijn collega de terugstortformulier voor je heeft ingevuld en je de bevestiging heeft gegeven. Ik verwacht dat het nu goed komt met je terugbetaling. 

Hi @WaterOnWind 

Ik heb hierboven al aangegeven dat het inderdaad om dagen gaat dus in tot 14 dagen. Je had bij de annulering ook binnen 14 dagen het geld terug moeten krijgen, maar momenteel lopen er wat storing dus het kan ook daaraan liggen. Heel fijn dat mijn collega de terugstortformulier voor je heeft ingevuld en je de bevestiging heeft gegeven. Ik verwacht dat het nu goed komt met je terugbetaling. 

Vind het wel raar dat het zoveel moeite heeft gekost om een terugstortingsverzoek te regelen en dat collega's via de telefoon en sociale media dus blijkbaar ook niet nakomen wat ze beloven te doen.

Bijna 4 weken verder en nog steeds niks ontvangen, communicatie binnen odido is ook triest en medewerkers geven tegenstrijdige informatie, geen verwachtingen dat dit via een normale weg goed zal komen.

Reageer