Beantwoord

Terugbetaling sinds december

  • 2 March 2024
  • 3 reacties
  • 145 Bekeken

Hoi Odido,

Op 19 december heb ik bij jullie mijn abonnement verlengd met nieuwe telefoon. Aangezien ik niet hou van een hoog maandbedrag heb een grote aanbetaling gedaan. Het ging meteen al fout want ik ontving geen enkele ontvangstbevestiging van jullie. Na telefonisch contact bleek dat het allemaal goed zou komen en ik even geduld moest hebben. De week erna nog niks gehoord en geen telefoon. Dit zou te maken hebben met de feestdagen maar het kwam echt allemaal goed. 

In januari weer contact, er was toch iets fout in het systeem waardoor de telefoon niet meer opgestuurd ging worden. Mijn bestelling werd geannuleerd en ik zou mijn geld terug krijgen, zodat ik later een nieuwe bestelling zou kunnen doen. 

We zijn nu in maart, en je raad het al, ik heb nog steeds mijn geld niet terug! Elke keer wordt er iets gedaan en dan wordt er beloofd dat ik echt binnen 2 weken mijn geld terug heb. Dat gebeurd nooit en dan bel ik weer en dan moet ik weer 2 weken wachten. Ik heb ongeveer al 4x 2 weken gewacht en nog steeds geen geld. 

Tijdens de telefoongesprekken met jullie klantenservice wordt echt het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Ik heb uiteindelijk een slechte recensie op trustpilot gezet en vervolgens contact gehad met Sam. Dat leek hoopvol, hij wilde mij als tegemoetkoming ook 1 maand gratis abonnement geven (Dit is trouwens uiteindelijk ook gewoon afgeschreven van mijn rekening dus dat is ook weer fout gegaan - geld afschrijven kunnen jullie wel). Inmiddels reageert Sam niet meer op mijn berichten via Facebook Messenger. 

Ik ben hier echt helemaal klaar mee. Volgende stap klacht indienen bij de ACM. Misschien ook Radar en Kassa? 

Ik zie overigens op dit forum dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Niet normaal, is het een soort werkwijze om geld van mensen achter te houden?

Ik wil NU mijn geld terug hebben en hoor graag hoe we dit gaan oplossen. 

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 4 March 2024, 14:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Claudia, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je al zolang wacht op de terugbetaling. Ik weet uit ervaring dat het een tijdje kan duren als je het niet automatsch teruggekregen hebt, omdat er dan iets niet helemaal lekker loopt en betaling gevonden moet worden. Komt in ieder geval goed. Je krijgt het hoe dan ook terug op je rekening. Wat betreft de credit die Sam voor je heeft aangemaakt; dit is goed gegaan. Deze staat voor je klaar. Echter is je factuur afgeschreven, voordat deze credit verwerkt was. Je volgende factuur wordt hier dus mee verrekend. Sam is op dit moment afwezig, maar hij is er morgen weer. Dus ik zal dan ook direct met hem overleggen wat de stand van zaken is. 

Ik zie dat je in februari op de refund lijst bent gezet, maar aangezien je het nog niet hebt, wil ik dit zelf controleren bij de juiste afdeling. Ik heb je daarom een mail gestuurd waarop je kan reageren met je betaalbewijs. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik morgen met Sam wat er nog gedaan moet worden en dan mail ik Finance direct ook met het betaalbewijs. Het kan dan tot 7 dagen duren voordat ik een reactie heb. Zodra ik meer duidelijkheid heb, kom ik uiteraard direct bij je terug! 

Ik heb zojuist de mail verzonden. Daarbij wil ik meteen vermelden dat ik mijn betaalbewijs al op 2 januari naar jullie heb gemaild! Het lijkt me dat dit makkelijk te vinden moet zijn in het systeem en dit neigt dan ook weer naar tijdrekken. 

Ik vind het ook raar dat je zegt dat ik pas in februari op de refund lijst bent gezet. Ik heb half januari contact gehad met je collega Amber en zij heeft toen al een terugstortformulier ingevuld. 

Zoals je zal begrijpen is mijn geduld op en ga ik niet akkoord met 7 dagen wachten tot jij een reactie hebt. Ik heb al een klacht ingediend bij de ACM. Indien ik deze week mijn geld niet heb ontvangen ga ik ook aangifte doen bij de politie wegens internet oplichting. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Claudia, bedankt voor de mail! Ik snap dat het raar is, maar ik vertel je alleen wat ik zie. Ik heb inmiddels ook met Sam en onze manager gesproken en geloof me er wordt echt werk van gemaakt. Ik begreep dat hij je via social media ook al op de hoogte had gebracht. Ik snap dat je niet nog eens 7 dagen wil wachten, echterkan ik het niet versnellen. Anders had ik het met alle plezier gedaan. De juiste afdeling moet het onderzoek afronden. Om je tussentijds op de hoogte te houden en het op 1 centrale plek centraal te houden, zal dit via Sam op Facebook verlopen. Ik hoop dat de betaling snel terecht is. Zodra Sam reactie heeft laat hij het je uiteraard direct weten!

Reageer