Het idee: Word geen klant van Odido!

  • 7 December 2023
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

Op 1 november ben ik klant geworden met mijn mobiele abonnement, ik heb hiervoor gekozen omdat ik dan in combinatie met mijn vaste internet aansluiting (die 6 november aangesloten is) combinatie voordeel krijg. Op 6 november is mijn vaste internetaansluiting aangesloten, verplicht door een monteur die enkel de modem kwam 'inprikken'. Dit was de eerste dag die ik hiervoor thuis moest blijven. Direct werd op 6 november in de avond duidelijk dat de glasvezelaansluiting in de avonduren (internet-spitsuren) totaal niet werkt. Pings schommelen tussen 10ms en 600ms, een jitter van 400ms en daardoor onstabiele en wegvallende verbinding. De glasvezelaansluiting zou ik daardoor aanduiden als onbruikbaar. Hierover heb ik op 6, 8, 13, 15, 16, 23 en 30 november en vandaag 7 december telefonisch contact gehad met de klantenservice. Er is op 16 november weer een monteur langs geweest (de tweede dag thuis blijven), maar die heeft alleen een ticket voor een nieuw NT aangemaakt. Toen ik op 23 november ZELF belde wat de status was, werd mij verteld dat het ticket van de monteur geannuleerd was en ik moest wachten op een firmware update op de T-56. In de telefonische gesprekken werd niet alleen de slechte verbinding besproken, maar ook mijn zorgen over de manier waarop ik nu gebonden zit aan een contract waar ik na 14 dagen niet meer vanaf kan. Er is mij toen telefonisch verteld dat eerst de oplossingen toegepast moeten worden (uiteindelijk dus firmware update in de eerste week van december), en mocht ik daarna nog steeds problemen hebben, dan kon ik mijn abonnementen ook na 14 dagen kosteloos opzeggen omdat Odido zich niet aan de contractvoorwaarden kan houden. Ook mijn mobiele contracten heb ik besproken, en er werd mij toen verteld dat die ook onder die coulance regeling zouden vallen.

Vandaag 7 december was voor mij de maat vol. Iedere avond een niet bruikbare internet verbinding en van het kastje naar de muur gestuurd worden kostte me te veel tijd en er is geen uitzicht op een oplossing. Ik heb de klantenservice gebeld en mijn vaste thuis contract is kosteloos ontbonden. Daarna werd ik doorverbonden met de mobiele afdeling en zij kon me niet helpen met het kwijtschelden van de dwangsom, dus doorverbonden naar de financiële afdeling. Daar kreeg ik iemand te spreken die begripvol was voor de situatie en deze ging voorleggen aan haar leidinggevende en me binnen 10 minuten zou terug bellen (met naar haar verwachting goed nieuws). Het is nu vier uur later en ik ben nog niet terug gebeld. Wel heb ik zelf nog een keer gebeld om te vragen wat de status is en toen kreeg ik iemand aan de lijn die een stuk minder begripvol en behulpzaam was. Zij vertelde me dat het niet mogelijk is na 14 dagen nog kosteloos af te zien van mijn abonnement, zelfs niet als ze de (niet in de voorwaarden staande en voor mij niet bekende) 1 maand coulance regeling zou toepassen. Ik heb bijna gesmeekt om begrip dat ik door Odido meer dan een maand aan het lijntje ben gehouden en daardoor nu buiten die coulance regeling val. Het maakte niet uit, op vrij stoïcijnse wijze vertelde ze dat dit de richtlijnen zijn en dat alles wat ik met de klantenservice van de Thuis afdeling besproken heb niet van toepassing was op Mobiel.

Beneden de streep een maand verschrikkelijke verbinding gehad, een extreem negatieve ervaring met de klantenservice en dan ook nog eens bestolen van een €80,- kostende dwangsom.

Voor iedereen die verstandig genoeg is de community op te zoeken voor de overstap: WORD GEEN KLANT VAN ODIDO!


This topic has been closed for comments

1 reactie

Als je rechstbijstand hebt, die in schakelen. Of https://www.degeschillencommissie.nl/