Beantwoord

Automatische incasso

  • 9 February 2024
  • 6 reacties
  • 74 Bekeken

Voor de derde maand op rij is de automatische incasso voor mijn mobiele telefoonabonnement geweigerd. De bank geeft aan dat er geen problemen zijn en het saldo is positief. Graag onderzoek naar hoe dit op te lossen is.

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 12 February 2024, 12:46

Bekijk origineel

6 reacties

Nog even een aanvulling:

11:58 Medewerker klantenservice bank

Ik zie dat er inderdaad genoeg saldo op de rekening staat. De incasso is ook niet geblokkeerd. Je kunt het beste nogmaals contact opnemen met Odido en aangeven dat er genoeg geld op de rekening staat en dat je al contact gehad hebt gehad met de bank. Wij kunnen niet meer inzien. Ik vertrouw er op je zo voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je toch nog vragen, dan kun je je vragen stellen in dit bericht. Deze blijft 72 uur open staan. Heb je geen vragen meer, dan kun je dit bericht afsluiten. Ik wens je nog een fijne dag.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Johannes, wat apart dat de automatsche incasso elke keer geweigerd wordt. Ik zie het inderdaad ook terug in het systeem. Ik heb direct contact opgenomen met mijn collega van de technische dienst waar we dit soort cases laten onderzoeken, en hij heeft aan dat dit probleem (foutcode 903 bij ons) wel echt bij de bank ligt. Ik stuur je niet graag zomaar terug naar de bank, dus ik heb wat extra informatie verzameld wat het voor de bank wellicht ook makkelijker maakt om een onderzoek te starten.

  • Wil je je bank vragen het volgende te controleren: of er op Tele2, T-Mobile of BEN een blokkade zit, niet alleen een ODIDO blokkade.
  • Wil je me daarnaast voor de zekerheid ook via een privébericht je volledige IBAN sturen? Dan double check ik die ook meteen

Ik hoor het graag van je! 😊

Beste heer/mevrouw,

Vandaag opnieuw geweigerde incasso melding voor beide mobiele nummers. Heeft u intern de zaak al verder laten onderzoeken?

 

Met vriendelijke groet, 

  1. Bakker
Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Johannes, ja zeker, mijn collega's zijn ermee bezig geweest en ik zie dat ze je op 25 maart hebben gebeld, maar ze kregen je niet te pakken. Mijn collega's vragen je het volgende te proberen: Zet tijdelijk een ander IBAN in het systeem en wijzig deze iets later weer terug. Ze denken dat dit zal helpen om je IBAN in alle systemen te 'refreshen’. Wat overeenkomt met wat de bank ook aangaf. Zo zetten we je IBAN 'opnieuw’ in het systeem, bij ons en bij hun. Als het goed is heb je deze informatie ook in een mail rond de 25e ontvangen. Heb je iemand dicht bij je wiens IBAN je tijdelijk kan gebruiken, bijvoorbeeld van een partner, vriend of familielid? Of heb je zelf toevallig een 2e IBAN? Stuur hem dan even via een privébericht. Dan kunnen we dit testen.

Goedemiddag,

Dank voor de reactie op mijn melding.

Inderdaad een paar oproepen gemist van uw team, maar er is geen e-mail bij ons binnen gekomen.

Wij hebben geen andere bankrekening beschikbaar, dus die optie is niet werkbaar. Misschien kunnen we de machtiging voor automatische afschrijving intrekken en na een aantal dagen/weken weer activeren?

Wij horen graag een reactie op dit voorstel.

Met vriendelijke groet,

  1. Bakker 
Reputatie 6
Badge +6

Goedemorgen @Johannes1951, ook ik help je graag verder hiermee! Ik snap je gedachtegang, maar een automatische afschrijving stopzetten en deze later weer activeren, zal in dit geval niet helpen. Het gaat hier echt om het rekeningnummer, deze zal in dit geval even aangepast moeten worden, zodat het systeem gerefresht wordt. Heb je echt geen ander rekeningnummer tot je beschikking? Misschien die van je partner, familie/vriend/kennis? Geen zorgen, er zal geen geld van het rekeningnummer worden afgeschreven. We zullen alleen het rekeningnummer bij beide abonnementen aanpassen. Na een paar uur, kun je dan het rekeningnummer weer naar de oude wijzigen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/betalingsdetails

Als je toch een ander rekeningnummer hebt, stuur me dan even een privébericht met het nieuwe rekeningnummer. Dan pas ik het gelijk voor je aan bij beide abonnementen! 

 

Reageer