Beantwoord

BKR notering wijzigen/verwijderen

  • 17 December 2023
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Beste,

Eerder dit jaar heb ik door omstandigheden (overlijden vader en ziekte van mezelf) de communicatie gemist over een gemiste betaling. Ik heb niet doorgehad dat het toestel was afgesloten, daar mijn vader gebruik maakte van het abbonement. Tot mijn schrik zag ik op een dag de mail dat de achterstand aan het BKR was doorgegeven. Deze heeft om die reden nu de status H. Ik heb deze vervolgens direct voldaan. Dit belet mij er echter van om een hypotheek te krijgen. Ik zou daarom heel graag horen of het mogelijk is om deze notering te wijzigen. Ik hoor graag van u.

Groet

icon

Beste antwoord door eric 17 December 2023, 20:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @San1196 ,

De status H achter de notering is juist goed, dat betekent dat de achterstand is Hersteld.

Omdat je een toestel lening groter dan €250 bent aangegaan is die financiële transactie geregistreerd bij het BKR. Odido heeft een vergunning om geldleningen te verstrekken maar moet zich dan wel aan de voorwaarden houden. Juiste registratie bij het BKR is daar 1 van.

Na Herstel verwijderd het BKR de registratie na 5 jaar. Dat is het termijn waarop andere geldverstrekkers moeten kunnen vertrouwen dat het BKR klopt en niet zomaar wordt opgeschoond. Het is aan een nieuwe geldverstrekker zelf om te bepalen of de registratie oud of minder relevant is voor de door hen te verstrekken lening. De compassie die jij vraagt zal dus door de nieuwe geldverstrekker gegeven moeten worden, leg hen de situatie uit.

Beste,

 

Ik heb in 2022 een abonnement afgesloten met toestel. Het abonnement is inmiddels gestopt en het resterende kredietbedrag is betaald. Ook heeft de medewerker van de klantenservice bevestigd (tevens per mail) dat de betaling in goede orde is ontvangen.

Ik ben in de gelegenheid om mijn toestel te verkopen, maar doordat Odido nog geen wijziging heeft doorgegeven bij BKR en Samsung debiteuren staat er nog een krediet gekoppeld aan dit toestel. Op welke wijze kan ik in contact komen met de juiste afdeling zodat deze wijzigingen zsm kunnen worden doorgevoerd?

 

Mvg,

J Govers

Reputatie 7
Badge +14

Als je een toestlening bij Odido hebt gehad, wat heeft Samsung debiteuren daar dan mee te maken? Als je toestel volledig is afbetaald wordt het normaal binnen 6 weken na de laatste incasso uit het BKR register geschreven. 

Reageer