Bugs, verkeerde bedragen, kastje naar de muur

  • 30 January 2024
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Ik zal dit zo kort mogelijk proberen te houden, maar het communicatie- en administratie niveau van Odido is beneden alle peil.

 

In oktober/november heb ik in totaal 7 uur en 26 minuten aan de telefoon gehangen met 7 verschillende medewerkers omdat ik mijn toestelkrediet wilde afbetalen, maar dit was vanwege een bug op de website niet mogelijk. Dit hele traject heeft een kleine 6 weken in beslag genomen, maar uiteindelijk mocht ik bij hoge uitzondering het bedrag handmatig overmaken.

 

Toen werd het eind december, en ontving ik ineens een factuur van 840 euro(!), terwijl de factuur eigenlijk +/- 80 euro had moeten zijn. Sindsdien heb ik 3 medewerkers aan de lijn gehad, en geen van allen kon achterhalen waar dit bedrag vandaan kwam. 2 van deze medewerkers hebben mij de toezegging gedaan dat ik teruggebeld zou worden. Op 5 januari heb ik hier de eerste keer over gebeld (toen zou ik teruggebeld worden), en 9 januari heb ik hierover gebeld (deze persoon ging het even nakijken en toen werd de verbinding verbroken) en vervolgens heb ik ik hier op 15 januari wéér over gebeld. Toen zou ik ook teruggebeld worden, maar dit is nooit gebeurd. Toen ik vervolgens vorige week in mijn account keek stond er bij de factuur dat deze voldaan was.

 

Ondanks het gebrek aan communicatie was ik blij om te zien dat er in ieder geval actie was ondernomen en het probleem was opgelost. Tot ik vanochtend een mail kreeg dat ik een betaalachterstand heb.

 

Voor deze kwestie heb ik inmiddels ook al ruim anderhalf uur aan de telefoon gehangen, en ik ben er echt volledig klaar mee.

 

Is er een mail adres waar ik heen kan mailen? Is er iemand met een tip hoe dit op te lossen of de juiste persoon te vinden die dit ongedaan kan maken? Mijn limiet is namelijk redelijk bereikt. 

Marciano van Odido 3 maanden geleden

Hoi PietBeau, niet fijn om te lezen dat je deze ervaring hebt en ik zou willen dat ik je dit had kunnen besparen. Ik zie dat je in november een bedrag hebt betaald van € 600 voor het afkopen van het toestelkrediet. Normaal gesproken gaat dit als volgt: Op het moment van het betalen van het resterende toestelkrediet stond de factuur van november net voor je klaar. De afbetaling van het toestelkrediet wordt dan gezien als een inkomende betaling en soms kan het voorkomen dat als er nog een factuur openstaat het betaalde bedrag wordt verrekend met de openstaande factuur. Nadat je het toestelkrediet hebt afgekocht wordt het resterende bedrag altijd in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur. Normaliter wordt het binnenkomende bedrag voor het toestelkrediet 'gereserveerd' zodat je op de factuur enkel je normale factuurbedrag betaalt en het 'te verrekenen bedrag' wordt dan van de factuur afgehaald.

Het is wellicht wat ingewikkeld, maar ik hoop dat dit duidelijk is. Uit ervaring weet ik dat dit onderaan de streep altijd goed uitkomt als de betaling is gedaan en je het te veel betaalde bdrag terugkrijgt. Maar aangezien je het bedrag hebt gestorneerd weet ik dit nu niet zeker. Ik zie dat er een case open staat voor de afdeling Finance. Zij zullen dit nog eens onderzoeken en ik weet zeker dat zij het daarnaast ook nog beter kunnen uitleggen dan ik. Ik hoop dat je snel iets van mijn collega's hoort. Ik laat het casenummer hier achter zodat je deze snel terug kan vinden: 68746071.

Houd me gerust op de hoogte als je een van mijn collega's hebt gesproken. Ik hoor het graag! 😄

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @PietBeau  Je bent hier aan het juiste adres, de moderators helpen je verder als je aan de beurt bent ze reageren op volgende van binnenkomst berichten.
MVG.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi PietBeau, niet fijn om te lezen dat je deze ervaring hebt en ik zou willen dat ik je dit had kunnen besparen. Ik zie dat je in november een bedrag hebt betaald van € 600 voor het afkopen van het toestelkrediet. Normaal gesproken gaat dit als volgt: Op het moment van het betalen van het resterende toestelkrediet stond de factuur van november net voor je klaar. De afbetaling van het toestelkrediet wordt dan gezien als een inkomende betaling en soms kan het voorkomen dat als er nog een factuur openstaat het betaalde bedrag wordt verrekend met de openstaande factuur. Nadat je het toestelkrediet hebt afgekocht wordt het resterende bedrag altijd in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur. Normaliter wordt het binnenkomende bedrag voor het toestelkrediet 'gereserveerd' zodat je op de factuur enkel je normale factuurbedrag betaalt en het 'te verrekenen bedrag' wordt dan van de factuur afgehaald.

Het is wellicht wat ingewikkeld, maar ik hoop dat dit duidelijk is. Uit ervaring weet ik dat dit onderaan de streep altijd goed uitkomt als de betaling is gedaan en je het te veel betaalde bdrag terugkrijgt. Maar aangezien je het bedrag hebt gestorneerd weet ik dit nu niet zeker. Ik zie dat er een case open staat voor de afdeling Finance. Zij zullen dit nog eens onderzoeken en ik weet zeker dat zij het daarnaast ook nog beter kunnen uitleggen dan ik. Ik hoop dat je snel iets van mijn collega's hoort. Ik laat het casenummer hier achter zodat je deze snel terug kan vinden: 68746071.

Houd me gerust op de hoogte als je een van mijn collega's hebt gesproken. Ik hoor het graag! 😄

Reageer